Gå til innhold

Hvordan sorterer dere skittentøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvor mange forskjellige kurver?

Anonymous poster hash: 4653f...e3b

Fortsetter under...

Skrevet

To. Den ene hvit og den andre farget tøy.

Skrevet

4 kurver. Lyse klær, mørke klær, ull og uteklær. Og nå er de alle fulle...

Anonymous poster hash: 71db4...cb1

Skrevet

Tre. Farget, hvitt og ull. Skulle av og til ønske at jeg hadde flere, feks farget 40 grader, farget 60 grader, hvitt 40 grader og hvitt 60 grader. Samt ull. Men blir jo litt mange kurver 😁

Skrevet

Har 3 dunker til sortering av tøy: en til lys vask, en til mørk vask og en til kokvask. Ulltøy samles opp i en litt mindre balje.

Anonymous poster hash: fc1a3...bd6

Skrevet

4 korger for ull, mørk kulørt, lys kulørt og handdukar/kvite klede. Samt ein dunk der finvask, dukar o.l. blir liggande leeenge.

Annonse

Skrevet

har vaska kler i en mannsalder..alltid hatt bare en kurv!  når den er full så sortere jeg ut farget på vask, lyst på vask og forskjellige tempraturer

Skrevet

Jeg sorterer slik: lyse klær 40 gr, mørke klær 40 gr, lyst 60, kullørt 60, ull, vanlig håndvask og håndvask med milo :)

Har det hopet seg opp mye klær tar jeg gjerne med en kategori til: 40 vask sterke farger. Er 6 i familien.

Har bare to skittentøykurver, men jeg sorterer når jeg legger i maskinene, som jeg har to av. Er bare jeg som vasker tøy. Eneste husmoroppgaven jeg er virkelig god på og liker.

Skrevet

Vi har bare enn felles kurv og tar klær ut fra den til vask. Skillier stort sett bare på ull, vanlig farget og vanlig hvitt/lyst tøy. Føler ikke noe behov for sortering under veis.

Anonymous poster hash: ad971...230
Skrevet

Har to kurver - en for hvitt og en for farget tøy :-) Funker veldig fint!!

Anonymous poster hash: 214bd...a14

Skrevet

Lyst 40.

Mørk 40 bomull.

Mørk 40 syntetisk.

Farget 40.

Mørkt undertøy 60.

Lyst undertøy 60.

Ull og finvask.

Lyst 90.

Mørk 90.

Har en dobbel skittentøykurv og et stativ med trådkurver. Har en kurv på badet som sorteres på vaskerommet når den er full.

Skrevet

har vaska kler i en mannsalder..alltid hatt bare en kurv!  når den er full så sortere jeg ut farget på vask, lyst på vask og forskjellige tempraturer

Me too. Har ikke plass til ørten skittentøyskurver på badet  :) Sorterer når det skal vaskes. Jeg vasker røde/oransje/rosa klær for seg også, så mørke, så lyse og sengetøy og håndduker for seg.

Skrevet

Tre. Farget, hvitt og ull. Skulle av og til ønske at jeg hadde flere, feks farget 40 grader, farget 60 grader, hvitt 40 grader og hvitt 60 grader. Samt ull. Men blir jo litt mange kurver 😁

Jeg har seks kurver, og sorterer nesten som du skisserer. Jeg har mørk og lys 40-vask, mørk og lys 60-vask og sengetøy/kokvask. I den siste kurven har jeg 'annet', som vil si ting som feks skal vaskes på 30 grader, håndvask, ullvask osv.

Anonymous poster hash: 57c43...36a

Annonse

Skrevet

Har en på badet, når den er full blir den tatt ned på vaskerommet, der jeg har 5 kurver. 

1 for ull, 1 for 40 grader farga, 1 for 4 grader hvitt, 1 for 60gr farga og 1 for 60gr hvitt :) 

Og alt er stappfullt nå! :P

Skrevet

Har kun en kurv. Gidder ikke sortere mørke og lyse farger, det har jeg aldri gjort.

Sorterer etter 40 grader, 60 grader og ull

Gjest Tittentott
Skrevet (endret)

Har bare en kurv. Sorterer når den er full

Endret av Tittentott
Skrevet

Sorterer i det jeg vasker. Vi har vaskerom i bunn av en kjellertrapp, så jeg står i 1. Etasje og kaster klærne ned. Kjapt og enkelt ;)

Anonymous poster hash: 094e0...eed

Skrevet

Her i huset er det mannen som har ordnet med sorteringssystem. Ironisk nok hiver han alle skitne klærne sine i den kurven som er nærmest døren :P

Hvit kurv for 40 lyse klær, svart for 40 mørke klær, lilla for rosa/lilla/lyst fargerde klær 40, 2 for ull - lyse og mørke farger, 1 hvit for hvite 60 grader, og 1 svart for … Dere skjønner tegninga. Når 1 korg er full, er de ten maskin.. Ganske praktisk i teorien :)

Skrevet

Voksne: 40 grader, 60 grader, 30 grader, ull og fintøy.

Baby: 40 grader, 60 grader og ull.

Skrevet (endret)

s_401.jpg

Noe sånt kunne jeg tenkt meg :) Tar ikke stor plass.

Endret av Syrin84
Skrevet

Vi har 4 stk skittentøyskurver integrert i baderomsinnredningen; hvit 40grader, hvit 60grader, farger 40grader, farger 60grader. I tillegg har vi en kurv for ull. Når kurva er full tømmer vi hele kurva i maskinen :)

Anonymous poster hash: 1719f...afa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...