Gå til innhold

Er denne "test din låneevne"-kalkulatoren hos DNB reel?

Anbefalte innlegg

Gjest Tittentott
Skrevet

Det er nok flere ting som spiller inn, betalingsanmerkninger f.eks

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Syns jeg fikk opp et voldsomt høyt tall, så jeg ville tatt dette med en aldri så liten klype salt....

Gjest DeBlå
Skrevet

Syns den var litt gjerrig, jeg... Vi har 1,3 mer i lån enn den kalkulatoren ville gi oss, og vi har lån i dnb.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg synes også at den var litt gjerrig.  Men det er bedre det enn at den tar for hardt i, synes jeg.

Skrevet

Den stemte ganske bra for oss og det banken har sagt den er villig til å gi oss som makslån.

Skrevet

Fikk 500 000 mer i lån om jeg tok bort et barn. Merkelig...

Anonymous poster hash: c51de...9f6

Skrevet

Fikk 500 000 mer i lån om jeg tok bort et barn. Merkelig...

Anonymous poster hash: c51de...9f6

Hva er merkelig med det? Det koster med barn.

Jo flere barn jo mindre lån får man.

Anonymous poster hash: 4f5a3...4ed

Skrevet

Vi kan få over 5 mill i lån? Trokke det!

Anonymous poster hash: 18e18...62a

Skrevet

Ja barn virker "negativt" på en lånesøknad.

Jeg har aap og studielån og da selvfølgelig ikke attraktiv som lånekunde, og med 1 barn var vi heldige som fikk lån til huset vårt :)

Anonymous poster hash: 30f10...ee3

Skrevet

Hahaha, vi har 4 barn og fikk låne 245 000 kr..

Vi betjener helt greit 2,5 mill :)

Den testen tok jo ikke hensyn til hva man har i egenandel heller, banken låner deg mer om du har god sikkerhet. Vi har en drøy million i egenandel og det har selvfølgelig betydning for hva vi får låne.

Det beste er å bestille en time i banken og få en saksbehandler til å se på økonomien deres.

Anonymous poster hash: 4bfad...62c
Skrevet

Hvis man kan dokumentere at man har et mye mindre forbruk en kalkulatoren sier, kan man få mer i lån. Vi stillte med permer som viste flere års budsjett, og kontoutskrifter som bekreftet veldig lavt forbruk og veldig god økonomisk styring. Vi fikk lånt til huset vårt uten problemer, selv om kalkulatoren sa vi ikke kunne få lån. Vi hadde billån, men ingen annen gjeld.

Skrevet

Hi hi hi ser at anbefalt lån for meg er 1.350.000, men dnb har gitt meg lån på 2.350.000, så det er nok mer som spiller inn:
-betalingsanmerkinger.
-sikkerhet
-kundeforhold (overdatt konto ofte eller ikke)

Anonymous poster hash: 126b7...f02
Skrevet

Vi har ca 1.2 milli brutto inntekt. Vi har to barn og ingen gjeld utover boliglån som er nå på 1.9 mill. Vår egen kapital på boligene (hus + landsted) er (etter gjeld) på 8 mill. Lånekalkulatoren sier vi kan ta opp 2.8 mill i lån. Jeg ville tro vi kunne få noe nærmere 4mill i lån? Lånelalkulatoren er en "veiviser" og ikke en fasit.

Anonymous poster hash: b27f4...a97

Skrevet

Jeg fikk at jeg kunne få 0 i lån.

Fikk 1,3 mill fra banken. Jeg er enslig mor til 2 barn, og har lav inntekt. Men jeg får jo tillegg grunnet barna, og jeg har 1 mill i egenkapital.

Anonymous poster hash: 8a405...795

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...