Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Har hoster i mange måneder. Vært hos flere leger flere ganger. Som kun har tatt crp og lyttet på lungene og sagt at det går ett hostevirus, og det sitter i lenge... Tilslutt forlangte jeg blodprøve på KIKHOSTE. Og jo det var det.... Men siden vi hat hoster så lenge, kan de ikke tilby noe.... Og da jeg spurte om vaksinering, visste ikke legekontoret noe, så jeg ble henvist til Folkehelseinstituttet. Så folken see opp for kikhoste. Selv om man blir vaksinert kan det hende vaksinen ikke holder mer enn 5 år. Anonymous poster hash: ef5b9...444
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Holder vaksina bare i 5 år? Da må jeg ta det opp når poden skal på 4 års kontroll til høsten. Kikhoste er en av de sykdommene jeg er livredd han skal få. Anonymous poster hash: 683fb...628
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #3 Skrevet 14. april 2014 For at antibiotika skal ha noen effekt må behandlingen starte opp innen to uker. God bedring og vær forberedt på enda flere måneder med hoste. Anonymous poster hash: 1cd54...bd1
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 Ja, for alle leger er like udugelige? Irritert på leger? Eller på legen din? Anonymous poster hash: d2695...141
humlemamma Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Jeg fikk kikhoste i 20-årene. Visste ingenting om at man kunne få det jeg, når man var vaksinert.
Virginia. Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 (endret) Har hoster i mange måneder. Vært hos flere leger flere ganger. Som kun har tatt crp og lyttet på lungene og sagt at det går ett hostevirus, og det sitter i lenge... Tilslutt forlangte jeg blodprøve på KIKHOSTE. Og jo det var det.... Men siden vi hat hoster så lenge, kan de ikke tilby noe.... Og da jeg spurte om vaksinering, visste ikke legekontoret noe, så jeg ble henvist til Folkehelseinstituttet. Så folken see opp for kikhoste. Selv om man blir vaksinert kan det hende vaksinen ikke holder mer enn 5 år. Anonymous poster hash: ef5b9...444 Eh, vel.... Kikhosten som går er et mutert virus som vaksine ikke hjelper mot. Dette har vært kjent noen år nå. Det finnes altså ingen vaksine mot den. Ellers til info: En vaksine er aldri 100% sikker, en viss prosentandel (1- 8 %) vil bli syke tross oppdatert vaksine. Endret 14. april 2014 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Jeg hadde kikhoste for 3-4 år siden. Visste ikke at det var det før lenge etter. Jeg hostet og hostet i flere mnd. Eneste jeg tok mot det var hostesaften Colysan. Ellers så forsvant det jo av seg selv, tok bare lang tid. Anonymous poster hash: a3bf7...8d3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 Vi har hatt kikhoste i hus. Eldste barnet fikk det påvist, vi andre fikk antibiotika på rekke og rad da vi begynte å hoste like etterpå. Heldigvis for oss viste legen hva han skulle teste. Mange som var utslått med kikhostee. Tre nabohus her med barn i samme klasse ble utslått. De minste ungene her i huset og ene nabogutten gikk i butikken for oss. Fikk med en handleliste fra hvert hus. Tok med seg akebrett for å få med varene hjem. Så en herlig tid. Anonymous poster hash: 24183...ab6
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #9 Skrevet 16. april 2014 Hi her. Jeg har faktisk vært hos 3 leger, hvor den ene er fastlegen. Det viser seg at alle vi nå har vært i kontakt med m testes, det skal rapporteres til fylkeslegen. Men det var det legen til moren min som sa. Så he må vi bare begynne å nøste... Anonymous poster hash: ef5b9...444
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #10 Skrevet 16. april 2014 Hvis man har hatt kikhoste, og senere vaksineres, er man da beskyttet eller er det for sent? Anonymous poster hash: a3bf7...8d3
Vaffelstrikk Skrevet 16. april 2014 #11 Skrevet 16. april 2014 (endret) Folkehelsa: "Tidligere antok man at immuniteten etter gjennomgått kikhoste var livslang, men nyere studier viser at etter infeksjon varer beskyttelsen i 4-20 år, etter vaksinasjon i 4-12 år." Endret 16. april 2014 av Vaffelstrikk
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #12 Skrevet 16. april 2014 Folkehelsa: "Tidligere antok man at immuniteten etter gjennomgått kikhoste var livslang, men nyere studier viser at etter infeksjon varer beskyttelsen i 4-20 år, etter vaksinasjon i 4-12 år." Flott, snart på tide med en ny dose da. Anonymous poster hash: a3bf7...8d3
Virginia. Skrevet 16. april 2014 #13 Skrevet 16. april 2014 Folkehelsa: "Tidligere antok man at immuniteten etter gjennomgått kikhoste var livslang, men nyere studier viser at etter infeksjon varer beskyttelsen i 4-20 år, etter vaksinasjon i 4-12 år." Det blir som å ha vaksinert seg mot vanlig influensa, og så klage når vaksinen ikke beskytter mot svineinfluensa. Den kikhosten som går er som sagt uansett en annen enn den man får vaksine mot.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #14 Skrevet 16. april 2014 Det hadde som barn. Det var helt forferdelig hostet så mye at jeg nesten ble kvalt husker jeg. Tok laaaaang tid før jeg ble frisk. God bedring Anonymous poster hash: 5d3fd...a1d
Vaffelstrikk Skrevet 16. april 2014 #15 Skrevet 16. april 2014 Folkehelsa: "Tidligere antok man at immuniteten etter gjennomgått kikhoste var livslang, men nyere studier viser at etter infeksjon varer beskyttelsen i 4-20 år, etter vaksinasjon i 4-12 år." Det blir som å ha vaksinert seg mot vanlig influensa, og så klage når vaksinen ikke beskytter mot svineinfluensa. Den kikhosten som går er som sagt uansett en annen enn den man får vaksine mot. Skader vel uansett ikke å beskytte seg litt mot den vanlige typen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå