Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Jeg har en liten halvtannetåring som bruker høy stemme når han skal 'snakke'. Vi var i åpen barnehage og da lo ped leder litt av han og sa at han nok kom fra en høylydt familie (hun kjenner litt til oss). Er det positive eller negativt? Gutten er veldig blid og fornøyd - men altså høylydt Anonymous poster hash: 7b4bc...54f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 For meg er det et positivt utsagn, men for mange andre er det å snakke høyt og bruke stemmen kraftig når det er praktisk nesten tabubelagt. Å rope inne er vistnok noe man bare ikke gjør. Anonymous poster hash: 49cb8...e6f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #3 Skrevet 14. april 2014 Jeg er fra en høylydt familie og jeg forbinder det med noe positivt. Vi er en sånn familie der alle snakker og ler, synger høy, danser og har det morro. Mange diskusjoner (ikke som i krangling, men som i diskusjoner ang. politikk eller religion etc.) og høyt under taket. Hele familien min er slik. Fra oldemor til minstemann. Når storfamilien er samlet DA går det livlig for seg Anonymous poster hash: a6b3a...3b9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 Jeg forbinder det med noe udelt negativt. Litt sånn som når en afrikansk familie kommer inn på bussen og har et helt annet stemmeleie enn resten av passasjerene. Anonymous poster hash: 3ebfa...8cb
valkyrien Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Jeg anser det å være høylydt som en negativ egenskap.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Jeg hadde tatt det negativt. Svigerfamilien er slik, og det er så utrolig slitsomt. De snakker skikkelig høyt, og den ene hever stemmen mer enn den andre for å få frem sine meninger osv. Jeg blir helt utslitt av å være for lenge sammen med de. Trist, men sånn opplever jeg det. Anonymous poster hash: 13ed8...8f0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Definitivt negativt. Hva kan være positivt ved å være høylytt?? De lo i tillegg, så du har jo svaret ditt der! Anonymous poster hash: ca5df...404
Snuppelupp1988 Skrevet 14. april 2014 #10 Skrevet 14. april 2014 Negativt. Svigerfamilien min er sånn. I små doser er de hyggelig, men ellers slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #11 Skrevet 14. april 2014 Mest negativt. Slitsomt med foreldre som ikke lærer barna sine inne stemme. Anonymous poster hash: 4ea0f...2c5
Ileus Skrevet 14. april 2014 #12 Skrevet 14. april 2014 Negativt når noen snakker så høyt at andre ikke blir hørt eller slipper til. veldig forstyrrende når det er mange folk og noen roper istedenfor å snakke.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #13 Skrevet 14. april 2014 Tolker det negativt. Anonymous poster hash: 3f013...d3a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #14 Skrevet 14. april 2014 Litt negativt. Ok med takhøyde og st det er rom for diskusjoner, men jeg synes det er greit med litt ro og stillhet. Vi er rolige som familie. Har enkelte svært høylytte barn på besøk her innimellom og synes det er litt slitsomt. Får selv mye skryt for mine rolige barn bår mine har vært hos andre. Anonymous poster hash: 57dcc...7b2
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 14. april 2014 #15 Skrevet 14. april 2014 Vi er en høylytt familie. Skylder på den latinske arven. Til og med jeg kan bli lei innimellom.... Men det er kun når vi er samlet - hver for oss er vi veldig spiselige
prekæs Skrevet 14. april 2014 #16 Skrevet 14. april 2014 Jeg har en liten halvtannetåring som bruker høy stemme når han skal 'snakke'. Vi var i åpen barnehage og da lo ped leder litt av han og sa at han nok kom fra en høylydt familie (hun kjenner litt til oss). Er det positive eller negativt? Gutten er veldig blid og fornøyd - men altså høylydt Anonymous poster hash: 7b4bc...54f Det hadde jeg tolket som positivt. Tror ikke vanlige folk mener noe vondt med å omtale en halvannet åring som høylytt. Ikke tenk på det:)
mylittlecat Skrevet 14. april 2014 #17 Skrevet 14. april 2014 Jeg har en liten halvtannetåring som bruker høy stemme når han skal 'snakke'. Vi var i åpen barnehage og da lo ped leder litt av han og sa at han nok kom fra en høylydt familie (hun kjenner litt til oss). Er det positive eller negativt? Gutten er veldig blid og fornøyd - men altså høylydt Anonymous poster hash: 7b4bc...54f Kan være både positivt eller negativt, kommer mer an på tonen i samtalene synes jeg. Må bare legge til at jeg leste "halv-tannet-åring" først, og lurte fælt på hva det var
Gjest Antarctica Skrevet 14. april 2014 #18 Skrevet 14. april 2014 Vi er en høylydt familie, og det er vel bare sånn det er. Om det er negativt eller positivt tenker jeg ikke så mye om, jeg får noia i rom der ingen snakker med hverandre. Hos min familie (og også hos svigerfamilien) er det alltid lyd, politiske diskusjoner, folk som spiller piano eller synger, og veldig mye latter. Under måltider i storfamilien står stemningen i taket, og det ser jeg på som positivt.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #19 Skrevet 14. april 2014 Negativt etter min erfaring, kommer fra en litt mer stille familie og når svigerfamilien nærmest brøler til hverandre over bordet og fekter etter hverandre med bestikket mens de hyler og ler over HVER ENESTE måltid blir det for mye. Men steder hvor tonen er god, det er bakgrunnsmusikk og lignende bryr jeg meg null niks om. Men hyling og skriking er et stort minus. Anonymous poster hash: d6115...574
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #20 Skrevet 14. april 2014 Synes det er bra, hos oss var det alltid så stille og ordentlig, jeg har alltid sökt meg til mer höylytte familier og venner, föler man kan väre seg selv mer da. Jeg fant meg en mann med noe nedsatt hörsel så her er vi höylytte av den grunn og Anonymous poster hash: 85f8d...eb7
☆☆☆ Skrevet 14. april 2014 #21 Skrevet 14. april 2014 Ein negativ eigenskap. Og eg er sjølv frå ein høglytt familie, mannen vil helst ikkje sitte for nær når eg snakkar etter å ha vore hjå familien og eg trur han gjerne vil ha med hørselvern i familieselskap.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #22 Skrevet 14. april 2014 Mest negativt. Slitsomt med foreldre som ikke lærer barna sine inne stemme. Anonymous poster hash: 4ea0f...2c5 Tror nok de aller fleste prøver å være barna at de skal bruke innestemme,men det er jammen ikke lett å få de til å følge det. Anonymous poster hash: 1b6de...3fd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #23 Skrevet 15. april 2014 Jeg tolket det først positivt da det ble sagt i en god setting og med et koselig smil, men så begynte jeg jo å tenke litt etterpå, da. Mannen kommer fra en familie hvor de roper til hverandre og er nok litt preget av det, men hjemme hos oss har vi innestemmer og normalt lydnivå. Men vi har store barn som gjør mye av seg, vi kan diskutere, le, herje og tulle. I tillegg har vi et stort hus så det blir nok litt roping når man skal gi beskjed til en som er i den andre enden osv. Men jeg TROR ikke vi blir oppfattet som slitsomme, bare engasjerte og glade *håper*. Det er sjelden det er krangling hjemme, men når det skjer så høres det absolutt, det skal jeg innrømme. Hi Anonymous poster hash: 7b4bc...54f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #24 Skrevet 15. april 2014 Jeg oppfatter det som negativt. Fint å være engasjert, le, tulle og diskutere, men ikke å være høylytt. Høylytte mennesker er slitsomme å være sammen med. Må kjempe for å bli hørt, tar opp stor plass, viser ikke hensyn. Ro ned lyden men gjør alt det andre. Anonymous poster hash: 1303e...0d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå