Gå til innhold

Noen her som har farget håret med eksem/utslett i hodebunnen? Hvordan gikk det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har farget håret i mange år, aldri hatt noe eksem eller prikker eller noen ting i hodebunnen, vært heeeelt fint. Men nå har jeg fått noe "kviselignende" små prikker som kjennes litt "blåflekkømme" ut..fastlegen mente det var eksem, så fikk kortisonoppløsning for å smøre på morgen og kveld en stund. Jeg tok striper for en stund siden, men da var ikke noe blekemiddel borti hodebunnen min...Nå har jeg bestilt meg frisørtime uti uka pga at håret mitt er Orkanger så noe MÅ gjøres! :P

Tør jeg å farge det? Eller kan jeg få allergisk reaksjon eller mye være eksem?

Kan leve med at det blir ca det samme som nå etterpå, men ikke hvis det blir mye være eller jeg er mer utsatt for å få en allergisk reaksjon på farge i hodebunnen.

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 676df...6e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, Orkanger faktisk! Orange kansje ja ;)

Skrevet

Jeg har atopisk eksem, og fiskeskjellshodebund, og jeg synes nesten det blir bedre av å farge det. Men dette er så forskjellig fra person til person, og mange forskjellige eksem typer.

Anonymous poster hash: d8c87...ef7
Skrevet

Jeg har psoriasis, mild grad, og farger håret. Føler også det blir bedre av å farge.

Jeg farger selv. Ikke alt jeg kan bruke for det svir veldig. Men har funnet et merke som fungerer bra.

Anonymous poster hash: 9a157...a37
Skrevet

Bruker ren henna, god behandling for hår og hodebunn, og fullstendig fritt for allergener. Hodet mitt hadde sikkert fallt av om jeg gikk tilbake til kjemisk farging.

Skrevet

Flere? Er så usikker på om jeg skal tørre å farge det imorgen! :-/

Skrevet

jeg fikk en allergisk reaksjon hos frisøren da jeg skulle bleke håret etter at jeg nylig hadde fjernet extensions og hadde noe sår hodebunn. jeg unner ingen det jeg opplevde. hadde blemmer i hele hodet, rundt hele panna og så ikke ut.

Anonymous poster hash: f67ab...609
Skrevet

Huff...æsj da :-/ men hva om jeg striper det da? Da får jeg jo ikke noe bleiking eller farge i hodebunnen? Det må jo være et trygt valg?

Hi

Skrevet

jeg har atopisk eksem hvor jeg ofte får tørr hodebunn som klør og klør så jeg klorer meg til blods. Har ofte glemt det når jeg skulle farge håret, og har dermed smurt hårfarge på ganske ferske sår... det svir, men har gått helt bra :)  men vanskelig å vite hvordan andre kan reagere da

Anonymous poster hash: a3220...5d0
Gjest Tittentott
Skrevet

Hodebunnen min reagerer iallefall på bleking, det svir og klør noe sinnsykt, men mørkere farger går fint :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...