Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #26 Del Skrevet 13. april 2014 Om det betyr at de flytter ut av landet igjen så er det jo bare helt topp. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Stakkars barna dine som har en rasistisk mor. Sier litt om deg. Anonymous poster hash: 58d99...83a Er ingen rasist Og barna har det veldig fint, takk ^^ Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Poor u Anonymous poster hash: 58d99...83a Urwa, er det deg? Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Hvordan visste du det? Anonymous poster hash: 58d99...83a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #27 Del Skrevet 13. april 2014 Om det betyr at de flytter ut av landet igjen så er det jo bare helt topp. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Stakkars barna dine som har en rasistisk mor. Sier litt om deg. Anonymous poster hash: 58d99...83a Er ingen rasist Og barna har det veldig fint, takk ^^ Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Poor u Anonymous poster hash: 58d99...83a Urwa, er det deg? Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Hvordan visste du det? Anonymous poster hash: 58d99...83a Fordi du er raskt ute med rasismekortet og dårlig engelsk. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #28 Del Skrevet 13. april 2014 Om det betyr at de flytter ut av landet igjen så er det jo bare helt topp. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Stakkars barna dine som har en rasistisk mor. Sier litt om deg. Anonymous poster hash: 58d99...83a Er ingen rasist Og barna har det veldig fint, takk ^^ Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Poor u Anonymous poster hash: 58d99...83a Urwa, er det deg? Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Hvordan visste du det? Anonymous poster hash: 58d99...83a Fordi du er raskt ute med rasismekortet og dårlig engelsk. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Hahaha, ler av deg. Anonymous poster hash: 58d99...83a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #29 Del Skrevet 13. april 2014 Om det betyr at de flytter ut av landet igjen så er det jo bare helt topp. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Stakkars barna dine som har en rasistisk mor. Sier litt om deg. Anonymous poster hash: 58d99...83a Er ingen rasist Og barna har det veldig fint, takk ^^ Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Poor u Anonymous poster hash: 58d99...83a Urwa, er det deg? Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Hvordan visste du det? Anonymous poster hash: 58d99...83a Fordi du er raskt ute med rasismekortet og dårlig engelsk. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Hahaha, ler av deg. Anonymous poster hash: 58d99...83a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #30 Del Skrevet 13. april 2014 Om det betyr at de flytter ut av landet igjen så er det jo bare helt topp. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Stakkars barna dine som har en rasistisk mor. Sier litt om deg. Anonymous poster hash: 58d99...83a Er ingen rasist Og barna har det veldig fint, takk ^^ Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Poor u Anonymous poster hash: 58d99...83a Urwa, er det deg? Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Hvordan visste du det? Anonymous poster hash: 58d99...83a Fordi du er raskt ute med rasismekortet og dårlig engelsk. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Hahaha, ler av deg. Anonymous poster hash: 58d99...83a Prøver ikke være morsom, men fint du finner glede i hverdagen Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #31 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #32 Del Skrevet 13. april 2014 Fordi vellykket tospråklighet krever OPOL - One Parent, One Language - eller i bunn og grunn at man snakker sitt eget språk til barnet og gjør det konsekvent, mens andre står for input fra norsk. Anonymous poster hash: 326b7...60b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nonym Skrevet 13. april 2014 #33 Del Skrevet 13. april 2014 Jeg ser ikke noe problem i at barna snakker foreldrenes morsmål i hjemmet, men; foreldrene bør samtidig være seg sitt ansvar bevisst når det kommer til at barna OGSÅ må lære seg norsk når de skal vokse opp og bo her og bli 'fullverdige norske statsborgere'. (Misforstå meg rett..) Jeg mener med det at barna bør unngå å være hjemme frem til skolestart. De bør sendes i barnehage eller lignende ganske tidlige for å få norsk inn med morsmelka. Jeg synes oppriktig det er trist å høre barna i mitt eget barns klasse som kun har vært hjemme/lekt med barn som har samme morsmål frem til de begynner på skolen. De henger etter sosialt, de sliter med elementære begrep, sliter mer med lesing/skriving enn hva de ellers kanskje ville ha gjort om de hadde hadde hatt norsk som en naturlig del av hverdagen.. Så -snakk gjerne morsmål i hjemmet, men foreldrene bør ta ansvar for at barnet lærer morsmål 2 parallelt med dette. For barnets skyld. ..er det jeg tenker, iallefall. Anonymous poster hash: 7c250...8b9 akkurat dette mener jeg og! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edelweis Skrevet 13. april 2014 #34 Del Skrevet 13. april 2014 På førskolelærer linja lærte vi hvor viktig det var at mor snakket til barnet sitt på kjærlighetsspråket. altså morsmålet! Da er det lettere for barna og lære norsk også. Vi har polske naboer, de snakker polsk hjemme med barna, men de snakker norsk med de når de har besøk av oss som er norske. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #35 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #36 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål. Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #37 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål. Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Det burde være førsteprioritet å lære språket i landet man bor i. Uansett. Jeg er gift med en tysker og barna snakker begge språk. Det var aldri et problem. Norsk ble selvfølgelig prioritert siden vi BOR I NORGE. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #38 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål. Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Det burde være førsteprioritet å lære språket i landet man bor i. Uansett. Jeg er gift med en tysker og barna snakker begge språk. Det var aldri et problem. Norsk ble selvfølgelig prioritert siden vi BOR I NORGE. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Svar på spørsmålet mitt du,så får jeg se hva du svarer på dette Anonymous poster hash: 26313...7a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #39 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål. Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Det burde være førsteprioritet å lære språket i landet man bor i. Uansett. Jeg er gift med en tysker og barna snakker begge språk. Det var aldri et problem. Norsk ble selvfølgelig prioritert siden vi BOR I NORGE. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Og forresten så kan man ikke sammenligne OVERHODET det å komme til et helt nytt land med det helt nytt språk og det å være tospråklig.du skjønner forskjellen selv,gjør du ikke? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 13. april 2014 #40 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål.Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Det burde være førsteprioritet å lære språket i landet man bor i. Uansett. Jeg er gift med en tysker og barna snakker begge språk. Det var aldri et problem. Norsk ble selvfølgelig prioritert siden vi BOR I NORGE. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Men hvordan lærte barna tysk hvis verken du eller mannen snakker tysk med dem ? Troll. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #41 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål.Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Det burde være førsteprioritet å lære språket i landet man bor i. Uansett. Jeg er gift med en tysker og barna snakker begge språk. Det var aldri et problem. Norsk ble selvfølgelig prioritert siden vi BOR I NORGE. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Men hvordan lærte barna tysk hvis verken du eller mannen snakker tysk med dem ? Troll. Fordi vi prioriterte norsk, jeg sa ikke at han IKKE lærte dem det. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #42 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål. Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Det burde være førsteprioritet å lære språket i landet man bor i. Uansett. Jeg er gift med en tysker og barna snakker begge språk. Det var aldri et problem. Norsk ble selvfølgelig prioritert siden vi BOR I NORGE. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Og forresten så kan man ikke sammenligne OVERHODET det å komme til et helt nytt land med det helt nytt språk og det å være tospråklig.du skjønner forskjellen selv,gjør du ikke? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Mannen min kom hit uten å kunne språket. Han tok norskkurs med flyktninger, likevel er det kun hans barn som snakker norsk. Det syns jeg er for ille, spesielt når flyktningene/ikke-vestlige innvandrere får betalt for å gå på norskkurs! Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #43 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål. Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Det burde være førsteprioritet å lære språket i landet man bor i. Uansett. Jeg er gift med en tysker og barna snakker begge språk. Det var aldri et problem. Norsk ble selvfølgelig prioritert siden vi BOR I NORGE. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Og forresten så kan man ikke sammenligne OVERHODET det å komme til et helt nytt land med det helt nytt språk og det å være tospråklig.du skjønner forskjellen selv,gjør du ikke? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Mannen min kom hit uten å kunne språket. Han tok norskkurs med flyktninger, likevel er det kun hans barn som snakker norsk. Det syns jeg er for ille, spesielt når flyktningene/ikke-vestlige innvandrere får betalt for å gå på norskkurs! Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Men DU snakker da norsk,selvsagt lærer barna fra deg!det er noe annet når ingen av foreldrene ikke snakker norsk enn når mor/far snakker norsk,skjønner du enda ikke forskjellen??? Og svar meg på spørsmålet:om DU hadde flytta til pakistan og ikke kunnet språket,hadde du da ikke snakka med ungene dine overhodet helt til du kunne snakke pakistansk flytende,2-6 år senere??? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #44 Del Skrevet 13. april 2014 Mannen min er ikke niesk. Vi har forsøkt så godt vi kan å snakke hans språk hjemme for å lære ungene begge. Det har skåret seg til de grader. Han glemmer seg hele tiden. Fesverre er ikke ungeme skikklig yospråklige. Anonymous poster hash: e20d2...dc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #45 Del Skrevet 13. april 2014 Mine er tospråklige, de snakker engelsk og norsk. Vi snakker engelsk hjemme, og så prater vi norsk når vi er sammen med andre eller de er i barnehagen. Anonymous poster hash: 41e2b...323 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #46 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål. Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Det burde være førsteprioritet å lære språket i landet man bor i. Uansett. Jeg er gift med en tysker og barna snakker begge språk. Det var aldri et problem. Norsk ble selvfølgelig prioritert siden vi BOR I NORGE. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Og forresten så kan man ikke sammenligne OVERHODET det å komme til et helt nytt land med det helt nytt språk og det å være tospråklig.du skjønner forskjellen selv,gjør du ikke? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Mannen min kom hit uten å kunne språket. Han tok norskkurs med flyktninger, likevel er det kun hans barn som snakker norsk. Det syns jeg er for ille, spesielt når flyktningene/ikke-vestlige innvandrere får betalt for å gå på norskkurs! Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Men DU snakker da norsk,selvsagt lærer barna fra deg!det er noe annet når ingen av foreldrene ikke snakker norsk enn når mor/far snakker norsk,skjønner du enda ikke forskjellen??? Og svar meg på spørsmålet:om DU hadde flytta til pakistan og ikke kunnet språket,hadde du da ikke snakka med ungene dine overhodet helt til du kunne snakke pakistansk flytende,2-6 år senere??? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Klart det, men mannen måtte faktisk sette bort sitt eget språk i en periode. Selvfølgelig kan man snakke morsmålet, problemet blir når det er det ENESTE man gjør. Forstår DU forskjellen? Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #47 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål. Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Det burde være førsteprioritet å lære språket i landet man bor i. Uansett. Jeg er gift med en tysker og barna snakker begge språk. Det var aldri et problem. Norsk ble selvfølgelig prioritert siden vi BOR I NORGE. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Og forresten så kan man ikke sammenligne OVERHODET det å komme til et helt nytt land med det helt nytt språk og det å være tospråklig.du skjønner forskjellen selv,gjør du ikke? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Mannen min kom hit uten å kunne språket. Han tok norskkurs med flyktninger, likevel er det kun hans barn som snakker norsk. Det syns jeg er for ille, spesielt når flyktningene/ikke-vestlige innvandrere får betalt for å gå på norskkurs! Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Men DU snakker da norsk,selvsagt lærer barna fra deg!det er noe annet når ingen av foreldrene ikke snakker norsk enn når mor/far snakker norsk,skjønner du enda ikke forskjellen??? Og svar meg på spørsmålet:om DU hadde flytta til pakistan og ikke kunnet språket,hadde du da ikke snakka med ungene dine overhodet helt til du kunne snakke pakistansk flytende,2-6 år senere??? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Klart det, men mannen måtte faktisk sette bort sitt eget språk i en periode. Selvfølgelig kan man snakke morsmålet, problemet blir når det er det ENESTE man gjør. Forstår DU forskjellen? Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Selvsagt forstår jeg,men hva om foreldrene ikke kan språket i sitt nye land selv da,mener du fortsatt at de ikke skal få lov til å snakke eget morsmål til egne barn?? barna lærer norsk når de kommer på skolen/bhg.Men JA,alle som bor i Norge og skal bo her SKAL lære norsk,selvsagt skal de det! Anonymous poster hash: 26313...7a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146288960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #48 Del Skrevet 13. april 2014 Dette er et godt eksempel på dibbere som "debatterer" innen et område de mangler grunnleggende kunnskap. Foreldre bør alltid snakke det språket de kan best (stort sett morsmål) med barna sine. Dersom barna utvikler et godt førstespråk vil det bli lettere for de å lære andrespråket da de vil ha flere knagger å henge det nye språket på. Terskelnivå-hypotesen er interessant når det kommer til dette tema, hvis noen skulle være interessert Anonymous poster hash: 07eef...9ba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146289004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #49 Del Skrevet 13. april 2014 Ja jeg mener man skal snakke det språket. Velger man å flytte en plass skal man innfinne seg.Anonymous poster hash: 90057...44f Men det handler jo ikke om å innfinne seg. Det å være tospråklig er en gave! Men ingen av dere vet hva "innfinne seg" betyr, så dere burde ikke snakke veldig høyt om andres manglende norskkunnskaper. Anonymous poster hash: 461f0...b67 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146289006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #50 Del Skrevet 13. april 2014 Je ,HEEEELT sikker tat du hadde gjort det. Makan for ei jævla ku du er ,eller troll.same same... Anonymous poster hash: 26313...7a9 du kjenner ikke meg, så vennligst ikke uttak deg! Jeg mener det bør være en selvfølge at man snakker norsk i Norge. Mange eldre innvandrere sliter med språket, og da bør de øve øve øve! Anonymous poster hash: 90057...44f Å snakke norsk i Norge er viktig,men å ikke få lov til å snakke sitt eget morsmål til egne barn er helt bak mål. Om du hadde flytta til Pakistan,hadde du ikke snakka med barna dine i det hele tatt fordi du ikke kunne pakistansk??Hadde du venta de årene det villet tatt deg med å lære språket før du hadde snakka med barna dine igjen?? Jeg er gift med en uteknadska mann,og selvfølgelig vil han snakke sitt språk til sine barn,det er jo det som er mest naturlig!Barna våre er jo halvt han,så selvsagt kal de lære språket til farmor og farfar.Er det så jævla vanskelig for deg å forstå dette? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Det burde være førsteprioritet å lære språket i landet man bor i. Uansett. Jeg er gift med en tysker og barna snakker begge språk. Det var aldri et problem. Norsk ble selvfølgelig prioritert siden vi BOR I NORGE. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Og forresten så kan man ikke sammenligne OVERHODET det å komme til et helt nytt land med det helt nytt språk og det å være tospråklig.du skjønner forskjellen selv,gjør du ikke? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Mannen min kom hit uten å kunne språket. Han tok norskkurs med flyktninger, likevel er det kun hans barn som snakker norsk. Det syns jeg er for ille, spesielt når flyktningene/ikke-vestlige innvandrere får betalt for å gå på norskkurs! Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Men DU snakker da norsk,selvsagt lærer barna fra deg!det er noe annet når ingen av foreldrene ikke snakker norsk enn når mor/far snakker norsk,skjønner du enda ikke forskjellen??? Og svar meg på spørsmålet:om DU hadde flytta til pakistan og ikke kunnet språket,hadde du da ikke snakka med ungene dine overhodet helt til du kunne snakke pakistansk flytende,2-6 år senere??? Anonymous poster hash: 26313...7a9 Klart det, men mannen måtte faktisk sette bort sitt eget språk i en periode. Selvfølgelig kan man snakke morsmålet, problemet blir når det er det ENESTE man gjør. Forstår DU forskjellen? Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Selvsagt forstår jeg,men hva om foreldrene ikke kan språket i sitt nye land selv da,mener du fortsatt at de ikke skal få lov til å snakke eget morsmål til egne barn?? barna lærer norsk når de kommer på skolen/bhg.Men JA,alle som bor i Norge og skal bo her SKAL lære norsk,selvsagt skal de det! Anonymous poster hash: 26313...7a9 Som sagt; Ikke-vestlige får betaling for å lære seg norsk. Da bør det være et minstekrav at de faktisk bruker det. Anonymous poster hash: a2c45...4a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144134513-hvorfor-i-h-snakker-ikke-innvandrere-norsk-med-barna-sine/page/2/#findComment-146289010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå