Gå til innhold

Flere som sliter med å ha lyst på varmmat?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke av de kvalmeste her inne. Uggen er ordet som passer best tror jeg (9 uker)..

Men tanken på varmmat får meg til å bli mer uggen. Jeg finner rett og slett ikke noe som frister. Det hoper seg opp med rester her, det jeg trodde jeg kanskje ville ha, var ikke så godt likevel. Hvilke middager lager dere?

Det blir litt ensformig med brødskive og frukt i lengden..

Fortsetter under...

Kjenner meg veldig igjen. Jeg elsker vanligvis middag, og dagen er ikke komplett uten varm mat. Men nå er det ingenting som frister! Det eneste jeg har lyst på er kyllingskinn (ikke kjøtt, KUN skinn) med ris og bernaisesaus. Flott. Dette blir et ernæringsrikt svangerskap gitt.. Hehe.

jeg klarer heller ikke varmmat. er vanligvis veldig glad i middag og spiser da stort sett veldig sunt og med masse grønnsaker. nå er jeg laaaaaangt unna 5-om-dagen. redd for å ikke få i meg riktige næringsstoffer. går stort sett i knekkebrød med ost. men har på mirakuløst vis klart å få skikkelig mage 9+2 :-0

Samme her. Noe som har gått igjen i alle 3 graviditetene. Blir mye frukt og grønt her. Knekkebrød med ost og tomat klarer jeg meg ikke uten. Når det gjelder middager så er det veldig vanskelig å finne noe jeg klarer å spise men ris og kyllingbryst og en god salat, hjemmelaget tomatsuppe og noen dager har jeg kun lyst på kokte poteter... Er vel det eneste som faktisk frister til tider men noen dager får jeg kun i meg noen knekkebrød og litt frukt. Slitsomt. Men det pleier å gå over når man kommer litt lengre ut i svangerskapet. Heldigvis. 12+3 i dag.

Godt å se det er flere.. Skal på påskeferie sammen med svigerfamilien snart, haha. Blir spennende å se hva jeg finner på til middag blandt herlige lammelår og moussaka; ihælstekte poteter og en skål med musli og vaniljeyoghurt kanskje? Får trøste meg med at de vet det, så blir forhåpentligvis ikke så rart..

Annonse

Her har jeg knapt spist middag siden jeg ble gravid, men jeg ser en klar sammenheng med søvn. Er for tiden på påskeferie og sover lenge om morgenen, pluss en god dupp på ettermiddagen. På grunn av dette r jeg mye mindre kvalm og uggen, og har spist godt med middag både går og i dag.

Så blir det vel verre å holde dette oppe etter ferien,o g da er vi vel tilbake til knekkebrød og frukt :-P

avsmaken for varm mat gav seg plutselig. hurra :-) var på besøk hos min far som hadde gledet seg til å servere meg boknafisk, en av mine favorittretter. jeg tenkte ; hvordan i all verden skal dette gå? for tanken på seig fisk fristet ikke så veldig. men av alle ting var det det som gjorde susen :-) fikk endelig spist meg mett på middag igjen.

Kjenner meg veldig godt igjen med at lysten på varmmat forsvinner! For meg er dette utrolig merkelig, da middag for meg alltid har vært dagens store høydepunkt :P Men akkurat nå gir alt fra taco til kjøttkaker meg brekningsfornemmelser (er 7+5). 
I dag laget jeg imidlertid en middagsrett som faktisk fristet Laksesalat! (stekt laks i terninger, med apetina feta i terninger (denne skal være grei for oss gravide), ruccola, cherrytomat, pasta og rømme), og det smakte nydelig! Så det blir nok mye slik mat fremover her i gården :) 

Jeg har mista lysten på å lage middag og delvis spise varmmat de siste dagene, og jeg nærmer meg 2.tri :/ Har blitt noen enkle løsninger for guttungen nå som gubben ikke har vært hjemme. Satser på at han disker opp med skikkelig middag til helgen. Å spise den går forsåvidt greit, så lenge jeg får det servert, men jeg klarer ikke tanken på å lage mat. Merkelige greier. 

• 3 uker senere...

Hehe godt å lese at det ikke bare er meg.. Jeg har alltid elsket middag, men nå kjente jeg at jeg ble kvalm av alle retter nevnt over. Uff!!

Det er ingenting som frister. Hver gang vi skal lage middag sier samboer "du sier alltid at du ikke er sulten du - så jeg må lage maten". Haha jeg orker ikke tanken. På jobb er det også mye fisk, som jeg tidligere har spist masse men nå klarer jeg ikke!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...