Gå til innhold

barnet mitt er veldig syk og jeg er i ferd med å gi opp....

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en periode på 6 mnd, der jeg hostet til jeg kastet opp skum hver gang. Var ikke forkjøla ellers, det var bare hosten. Jeg kostet konstant. Måtte gå av t-banen og bussen osv fordi det var så flaut å hoste og brekke seg hele tiden.. Jeg gikk også på 5 penicilin kurer (hadde en fastlege som ga penicilin til ALT) men ingenting hjalp..

Etterhvert, fikk mamma skaffet sånn superhostesaft med morfin (har glemt navnet), da gav det seg etter et par uker... Jeg var 15 år da. Ingen som fant ut hva det var. Ble sjekket for alt av sykdommer.

Fortsetter under...

men kjære deg dette må du ikke gi deg på og går det ikke ann for deg og få en sykemelding?

Mor er jo ikke syk!!Anonymous poster hash: dcbb6...4ff

Nei bare dødssliten og har full jobb pluss ett barn til sikkert hus og som skal tas vare på, det er mulig og få sykemelding på det grunnlaget.

Nei egentlig ikke. Å være trøtt pga ytre omstendigheter som hus, hjem og barns sykdom er ikke sykemeldingsgrunn.

Anonymous poster hash: e3b54...7d9

men kjære deg dette må du ikke gi deg på og går det ikke ann for deg og få en sykemelding?

Mor er jo ikke syk!!Anonymous poster hash: dcbb6...4ff

Nei bare dødssliten og har full jobb pluss ett barn til sikkert hus og som skal tas vare på, det er mulig og få sykemelding på det grunnlaget.

Nei egentlig ikke. Å være trøtt pga ytre omstendigheter som hus, hjem og barns sykdom er ikke sykemeldingsgrunn.

Anonymous poster hash: e3b54...7d9

Jo, det er det hvis legen ser at det går ut over helsa til mor.

Det koster samfunnet mer om mor går på en skikkelige smell og blir innlagt og sykemeldt og medisintrengende i årevis, og de vil komme til å trenge annet helsepersonell til å ta seg av barnet. Totale sammenbrudd og utbrudd av alvorlige fysiske sykdommer er ofte er det som skjer når kvinner og leger ikke tar signaler på et sammenbrudd i tide.

Anonymous poster hash: a9fc7...fb5

Du har fått mange gode tips til ting som bør vurderes videre.

Tenkte bare at jeg vil si at du uavhengig av de andre rådene uansett bør la jenten din gå på en lengre kur med gode tarmbakterier. Man må ta antibiotika når man trenger det, men antibiotika har også den ulempen at den forstyrrer tarmbakteriefloraen og lager ubalanse i denne. Tarmfloraen utgjør 70-80 % av immunforsvaret, der er det veldig viktig å få bygget opp igjen tarmbakteriene etter antibiotikakurene.

BioCare og Udo's Choice (helsekost) har gode produkter for riktig alder. For så små er de i pulverform slik at du bare blander det i noe drikke eller lignende.

Når dere får kontakt med barnelege igjen så be også om å få snakke med en barnefysioterapeut på sykehuset. Det finnes enkle øvelser man kan få barna til å gjøre, som de synes er morsomme, som gjør at de lettere får opp slim og at de derfor hoster mindre.

Ellers bør du absolutt be om at de tester henne for matintoleranser. Hvis du ikke får gode nok tester eller blir hørt så få tatt tester gjennom Lab1 (lege må henvise, men du må betale det selv).

Du skriver at du får i henne litt yoghurt og melkeprodukter... Jeg ser dilemmaet ditt med tanke på å få i henne næring, men husk at alt av melkeprodukter er slimdannende, og derfor kan være med på å gjøre henne verre slimmessig.

Du kan prøve å lage smoothies til henne... kjør f.eks. en halv avokado, en halv banan, to eggeplommer, litt bær (jordbær eller blåbær), ha i litt linolje, og kjør det sammen med litt vann eller du kan bruke litt mandelmelk, soyamelk. Banan kan også være litt slimdannende, men melk er som regel verre. Du kan ev kjøre et halvt eple i blandingen i steden for banan.

Håper dere finner ut av dette snart, for det er vondt for både jenta og mammaen når dette går over så lang tid. Lykke til!

Anonymous poster hash: 07419...054

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...