Gå til innhold

barnet mitt er veldig syk og jeg er i ferd med å gi opp....

Anbefalte innlegg

Vi har ei tulle på 11 mnd. Siden hun var ca 7 mnd har hun hostet mye. Hun har gått på 5 (!) antibiotikakurer og hun begynner med ekstrem hoste bare dager etter at den er avsluttet hver gang. Hun hoster til hun brekker seg eller kaster opp. Vi er henvist barnelege som mente det var astma. Vi gir maksdose, men ingenting hjelper. Jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Hun blir utslitt og vi kan ikke gå ut eller gjøre noen ting.

For ikke å snakke om at nå er jeg veldig bekymret. Ingenting hjelper!!! Noen med erfaring fra slike tilfeller? I det siste har også matlysten avtatt, orker bare litt youghurt og selfølgelig morsmelk. Heldigvis er hun ikke av de tynneste, så hun har endel å gå på. Men likevel....

Anonymous poster hash: 091d3...853

Fortsetter under...

Hun har vel ikke reflux? Mange barn blir feil diagnostisert med astma, men så har de reflux. Sure oppstøt kan føre til gjentatte ønh problemer! Be om å få en ph registrering, så kan dere i det minste utelukke om det ikke er dette!!

Anonymous poster hash: e5475...fe6

Du går tilbake til legen, ber om flere prøver og evnt henvisning til sykehuset. Hvis babyen din hoster til hun spyr i 11 mnd og det ikke gir seg så må DU som mamma stå opp for henne, hun kan ikke be om det selv. Ikke gi deg, du må be om hjelp så hun får det bedre. Er ikke normalt at barn skal hoste så mye i så lang tid.. Lykke til og riktig god bedring til barnet <3

Anonymous poster hash: 4a313...684

Hva mener du med at du er i ferd med å gi opp?

Anonymous poster hash: 3b454...e99

Herregud, velger du å kommentere det??! Skjerp deg!

Jeg ville nok byttet fastlege og bedt om en en annens vurdering :) lykke til og håper barnet snart blir frisk!

Anonymous poster hash: 3b7b9...899

Jeg er utslittt. Sover mellom 3-4 timer hvert døgn, jobber 100% og har et annet barn å ta meg av. Og blir mentalt ferdig av å hele tiden være så bekymret. Så Når jeg sier at jeg snart gir opp, så er det bare et uttrykk for at jeg er usigelig sliten og bekymret....Skal be om en ph registrering. Er det fastlegen som gjør dette?

Annonse

Skal også be om henvisning til barneavdelingen på sykehuset. For dette går ikke lenger. Kan ikke fortsette med antibiotika lenger heller, er ikke bra for en liten kropp. Tusen takk dere, godt med gode ord og råd

Sånn skal det ikke være. Det kan være mange tilstander som har disse symptomene. Ikke for å skremme deg, men be om at hun blir testet for de lungesykdommene som finnes. Legen burde ha reagert for lenge lenge siden. God bedring til jenta di.

Anonymous poster hash: 81d48...879

En bekjent av me hadde en gutt som hoster som en gammel mann uten at legene fant ut hva som var galt. Så ble han testet for matintoleranse og når de kuttet ut hvetemel, sukker, melk og sikkert noe mer ble han helt bra.

Nå er han en sunn og frisk gutt på 10 år som tåler alt, så han har vokst av seg alle allergiene.

Jeg tror de oppsøkte litt alternative behandlere tilslutt, så det var nok ikke gjennom skolemedisinen akkurat disse fikk hjelp.

Google og undersøk litt, det er jo forsøket verd.

God bedring til lille og styrkeklem til deg. Det er tøft når barna er syke over tid.

Hva mener du med at du er i ferd med å gi opp?

Anonymous poster hash: 3b454...e99

Hva tror du da? Det er jo noe man sier når man er utslitt og fortvilet.

Du skjønner ikke så mye du?

Anonymous poster hash: 2a1a5...ba1

Får hun flutide og ventolin på kammer? Hvis ja. Spør din fastlege om å søke om hjemme forstøver. Muligens du da må tilbake til barnelegen før du kan få paraaparat. Mange leger påstår at kammer virker like bra som forstøver, men det er ikke min erfaring. Spør også legen om det er mulig å få prøve ventolin. Vet ikke om den gis til så små barn, men den har ihvertfall lengre virketid enn ventolin og den har også en slimløsende effekt. Atroventen gir jeg ofte til kvelden. Det fungerer i hvertfall på min datter.

Anonymous poster hash: 837a4...2a6

Bytt barnelege! Eller be fastlegen om å henvise til sykehus.

Vår datter var full av utslett fra topp til tå, og den første barnelege. Mente det bare var elveblest som ville gå over av seg selv etter to-tre uker. Da det ikke gjorde det dro vi tilbake til samme barnelege som fortsatt mente det samme.

Så dro vi til syden og ble merkbart bedre av saltvannsbading og merkbart dårligere av bassengbading.

Så fikk vi fastlegen til å henvise til ny barnelege (Smestadlegene som er kjente for å være gode på allergi og astma). Legen der så en gang på henne + bilder da hun var på sitt verste og diagnoiserte atopisk eksem. Plutselig fikk vi behandling som hjelper.

Så ikke stol på barnelegen som åpenbart har bommet på behandlingen så langt.

Annonse

Ikke gi opp!! Da sønnen min var baby var jeg oppe utallige ganger om natta. Det viste seg å være refluks. Nå sover han som regel natta igjennom. Hvis det er refluks kan man bruke reseptfrie medisiner som ikke er farlig. Det hjalp. Nå er han to år. Men kan være kjekt å være å ta en ph måling sli kat man kan utelukke andre ting..

Min datter fikk bronkitt i januar. Vi fikk antibiotika, men hosten avtok ikke. Jeg var flere ganger hos fastlege og legevakt som sa at dette bare var vanlig forkjølelse. Etter at hun hadde vært syk i 10 uker gikk jeg nok engang til fastlegen som nærmest rullet med øyene og sa at dette var helt normalt at babyer hostet så mye og så lenge. Et par dager etter dette sendte jeg henne med mannen til en privatklinikk. Tilfelle han ble tatt mer seriøst enn meg. Hun ble lagt inn på sykehus og etter 4 dager kunne de slå fast at hun hadde ubehandlet lungebetennelse og at øverste delen av den ene lungen hadde klappet sammen som følge av dette. Nå er vi hjemme med forstøver apparat og en ny antibiotika som hun skal gå på i mangen uker.

Du må bare stå på. Gå til privatlege, ta røntgen av lungene. Det er ikke normalt å holde på å hoste sånn.

Og når hun hoster så mye er det jo klart at hun blir sår i halsen og at det gjør vondt å spise. 

Anonymous poster hash: dec3d...4fe

Sønnen min har refluks, og han har hoste slik som datteren din. Hoster til han kaster opp, ofte flere ganger hver dag. Be om PH-registrering, ofte kan det hjelpe veldig med syrenøytraliserende medisin. Han fikk også astmamedisiner, men kunne slutte med dem fast etter han fikk diagnosen refluks og medisiner for det. Nå bruker han dem bare i veldig dårlige perioder. Lykke til, skjønner godt at du er veldig sliten!

Anonymous poster hash: 007c4...fbd

Vi har opplevd det samme, ble henvist til sykehuset! Testet for diverse, bla refluks og cystisk fibrose. Viste seg å være bronchomalaci. Ble avdekket ved røntgen med kontrast. Ikke gi dere.

Anonymous poster hash: b7bc7...c38

Hei :)

Høres ut som vår. Han har refluks. Går på nexium og gaviscon. Hjelper litt, men ikkemye. Mot hosten bruker han flutide og ventolin. Hjelper mye i visse perioder.

Han har et allergifritt kosthold uten egg, melk og gluten. Mye bedret seg når vi kuttet gluten.

Ikke gi opp. Vår er 18 måneder og vi har lang vei igjen. Ikke sover han på natten heller så vi er slitne. Hold ut og krev alt du kan kreve.

HP måling ville jeg tatt :)

Endret av Snuppelupp1988

men kjære deg dette må du ikke gi deg på og går det ikke ann for deg og få en sykemelding?

Mor er jo ikke syk!!

Anonymous poster hash: dcbb6...4ff

Nei bare dødssliten og har full jobb pluss ett barn til sikkert hus og som skal tas vare på, det er mulig og få sykemelding på det grunnlaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...