Gå til innhold

Han skal alltid prioritere en fest i helgene!!

Anbefalte innlegg

Blir så skuffa over at han alltid må være så forbaska sosial i helgene!! Kan han ikke bare være hjemme EN helg??!! Men neida, det skjer aldri det.

Han har vært 2 uker på jobb, kom hjem for 2 dager siden, og nå viser deg seg at han skal reise på jobb og jobbe ekstra, så han blir bare hjemme i 6 dager. Men alikevell MÅ han ta seg en fest, og han skjønner virkelig ikke hvorfor vi her hjemme blir skuffa...!!

Hadde han bare vært sosial på dagtid istedet, men neida...fest er tingen!! Jeg går høygravid, er fryktelig sliten, sliter med å ta meg av dattra på 7 siden formen er som den er..men lite hjelp å få, på hverken den ene eller andre måten. (han er ikke hennes pappa, og derfor skjønner jeg også at han ikke føler han har like mye ansvar som meg..men alikevell så mener jeg han skal ha et visst ansvar da!! Han er jo stepappa!!)

Idag har jeg bare hatt lyst til å gråte hele dagen, men istedet stikker han på fest!! Han er ikke 18 liksom, men 35!! Må da gåan å våkne litt og være sammen med de som betyr noe!!

Blir så lei meg liksom:(

Han skal være så voksen og fryktelig skikkelig ellers, men når helga kommer så er det kompisene og festing som teller. Mens jeg derimot gleder meg til helgene og familiekos... Er spent på om han kjenner at noe annet blir viktig når han selv blir pappa.

Anonymous poster hash: 33f41...ef7

Fortsetter under...

Skulle ønske jeg kunne berolige deg og si at alt blir annerledes når babyen kommer, men det er nok ikke nødvendigvis slik..... og tipper (uten å kjenne mannen din forsåvidt ) at han ikke bare av seg selv endrer atferd når babyen kommer.

Tror dere bør ha en prat nå om forventninger og hvordan det er tenkt at dere skal dele på dette, ellers blir han nok skuffet og sur når han opplever at du "begrenser hvordan han lever livet sitt", og du lei deg når du ser at han ikke tar ansvar, men fortsetter som han er vant til....

Bli enige på forhånd om hvordan dere løser dette.

Jeg skjønner veldig godt at du er skuffet. Jeg hadde ikke orket å ha det sånn. Fornuftig å ta det opp på en skikkelig måte og som sagt over, gjøre han oppmerksom på forventninger og behov.

Har du noen andre som kan hjelpe deg litt nå, så ville jeg nok ha bedt om det. Det er jo en kort periode du er høygravid og det er lov å be om hjelp. Mulig mannen skjønner litt mer om noen andre må gjøre "hans" bidrag, men det må nok en god kommunikasjon til for å få endret på noe.

Anonymous poster hash: 52c4b...2b5

Blir så skuffa over at han alltid må være så forbaska sosial i helgene!! Kan han ikke bare være hjemme EN helg??!! Men neida, det skjer aldri det.

Han har vært 2 uker på jobb, kom hjem for 2 dager siden, og nå viser deg seg at han skal reise på jobb og jobbe ekstra, så han blir bare hjemme i 6 dager. Men alikevell MÅ han ta seg en fest, og han skjønner virkelig ikke hvorfor vi her hjemme blir skuffa...!!

Hadde han bare vært sosial på dagtid istedet, men neida...fest er tingen!! Jeg går høygravid, er fryktelig sliten, sliter med å ta meg av dattra på 7 siden formen er som den er..men lite hjelp å få, på hverken den ene eller andre måten. (han er ikke hennes pappa, og derfor skjønner jeg også at han ikke føler han har like mye ansvar som meg..men alikevell så mener jeg han skal ha et visst ansvar da!! Han er jo stepappa!!)

Idag har jeg bare hatt lyst til å gråte hele dagen, men istedet stikker han på fest!! Han er ikke 18 liksom, men 35!! Må da gåan å våkne litt og være sammen med de som betyr noe!!

Blir så lei meg liksom:(

Han skal være så voksen og fryktelig skikkelig ellers, men når helga kommer så er det kompisene og festing som teller. Mens jeg derimot gleder meg til helgene og familiekos... Er spent på om han kjenner at noe annet blir viktig når han selv blir pappa.

Anonymous poster hash: 33f41...ef7

Stakkars deg. Har en samboer som omtrent var hjemme hver eneste helg sammen med meg fordi han selv ville, selv om jeg sa han kunne ta seg en fest om han ville før det var "for sent" typ like før fødsel/termin. Tror du burde ta en prat med han, jeg hadde ikke godtatt det så himla ofte. 

Anonymous poster hash: 1f9d9...672

Både jeg og manne likte og ta oss fest før jeg ble gravid med førstemann. 

Så jeg gav han KLAR beskjed om at selv om jeg var gravid og dermed ikke kunne drikke, så var det helt uaktuelt at han skulle ut å drikke seg drita hver eneste helg. Selvsagt nektet jeg han ikke å gå ut innimellom, men ikke hver helg og ikke fredag og lørdag slik vi pleide å gjøre.

Jeg fortalte han også om forventingen jeg hadde til han og at jeg forventet at vi begge skulle ta like mye ansvar for babyen, ergo at selv om jeg ammet babyen så betydde IKKE det at han kunne gå ut og gjøre som han ville etter jobb og i helgene. Jeg sa hva jeg forventet og at jeg ikke fant meg i og sitte alene hjemme med babyen for at han skulle på fest sammen med kompiser eller gjøre andre ting. 

Dette var han forresten helt enig i selv også. Nå har jeg aldri vært av den sjalu eller kontrollerende typen og jeg vet at jeg kan stole 100 % på han. Så derfor har vi heller aldri hatt verken store krangler eller diskusjoner rundt dette.

Dette går selvsagt begge veier, han har heller aldri noen sinne nektet meg å gå ut på fest, kino, venninnekvelder ol.

Men ingen av oss går noe særlig ut lengre, vi liker oss beste hjemme. Nå har vi forresten 3 barn og min mann er en ekstremt ivrig og flink far. Nå de var babyer så kunne han sitte og bare se på babyen når den sov og jeg måtte omtrent kaste han ut av huset om jeg skulle ha besøk av venninner ol :)

Så jeg mener at du må ta deg en alvorsprat med mannen din. Gi han beskjed om hva du faktisk forventer av han og ikke minst fortelle han litt om hvordan livet er som nybakte foreldre. Selv om du ammer, så betyr ikke det at du skal gjøre alt med babyen. Den første tiden er veldig slitsom for deg, mye nattevåk ol, så derfor er det det hans oppgave som far og avlaste deg slik at du får sove litt frampå. Selv om han ikke kan mate babyen den første tiden så kan han skifte bleie, bade og feks ta kveldstellet. Dessuten kan han kose og bysse på babyen om den er av den urolige typen.

Tror veldig mange menn tror og mener at den første tiden er en kvinne greie, siden babyen er avhenig av moren den første tiden. Så derfor trenger nok mange menn klar tale om at de faktisk har en del de også kan bidra med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...