Gå til innhold

barnevakt for første gang, gruer meg så...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen skal i bryllup snart. Dette blir første gang vi overlater babyen til noen andre. Den er da ca 4 mnd. Gruer meg så fælt. Det er min mamma som skal passe den og jeg stoler på henne sånn ellers, men liker dårlig å være borte fra babyen i flere timer enda :S:S:S  Noen som har noen gode ord, og som kan si at det kommer til å gå fint?! 

Anonymous poster hash: c2a9c...8b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i samme situasjon selv. Vi skal i bryllup og mamma skal passe bebis som da vil være 5 mnd. Tror det kommer til å gå heeelt fint, selv om det er uvant å være borte fra h*n når vi har vært sammen døgnet rundt siden fødsel. Så lenge baby kjenner og er trygg på din mor, samt tar flaske greit går det nok veldig bra.

Anonymous poster hash: 93dfa...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skummelt første gangen, men når dere først et kommet dere avgårde vil det nok kjennes godt å få kommet seg litt ut uten barn :-) Tipper det går helt strålende og din mor kan jo bare ringe om det skulle være noe, så er det bare til å dra hjem. Lykke til og kos dere i bryllup :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt med babyen om den bare er 4 mnd. Det er jo helt akseptert når de er så små...

Anonymous poster hash: c74e0...636
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Tror også det kommer til å gå helt fint m barnevakt. Å ta m baby i bryllup hadde jeg ikke engang vurdert. Min 4 mnd baby må legges kl seks ellers blir det bare krøll. Gå rundt og bysse og amme en overtrøtt baby er ikke det jeg forbinder med kos og selskap. Dessuten ikke veldig hyggelig for brudeparet heller. Kommer selvsagt an på type bryllup, men dersom det er "mørk dress" selskap og ganske høytidelig synes jeg ikke det passer seg med spedbarn. Dere kommer sikkert til å kose dere når dere først kommer dere av gårde! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint!

Husker da jeg første gang hadde barnevakt for veslejenta vår, gråt jeg mine modige tårer da de kjørte avsted. Men så var det sååååå godt etterpå!

Kos deg i bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner du syns det er vanskelig..

Jeg hadde ikke overlatt babyen til noen andre over natta når den er så liten.

Kunne nok strukket meg til å legge babyen selv hjemme og så slutte meg til festen etterhvert, da edru, slik at jeg kunne dra hjem igjen og amme på natten.

Men hvis du først kommer over at det er vanskelig og velger å gå, så kommer det nok sikkert til å gå bra :-)

Anonymous poster hash: 9d861...c8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så fint :) Spesielt hvis babyen har leggetid, da sover den jo hovedsaklig uansett og merker nok ikke mammas fravær. Mormor er nok helt super :)

Vi har hatt ganske mye barnevakt egentlig, fra datteren vår var ca 2 måneder. Bare noen timer til å begynne med mens hun sov, som oftest så var hun ikke våken en gang mens vi var borte. Jeg taklet barseltiden ganske dårlig med kolikkbaby, så vi hadde et behov for å være litt alene som foreldre og komme oss litt. Har ennå ikke hatt henne borte over natta men nå vet jeg at det er værre for meg enn for henne :) 

Kos dere i bryllupp!

Anonymous poster hash: 41c60...bb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...