Serepta Skrevet 12. april 2014 #26 Skrevet 12. april 2014 Ikke enig. Min mor er fra en annen landsdel (ikke telemark) og for å ta vare på de røttene, valgte jeg bubad derfra. Denne har min mor, mormor, tanter, kusiner og fettere selv om ingen av dem bor der lenger. Ser ikke et eneste problem ned det.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #27 Skrevet 12. april 2014 Jeg har kun aner fra Oslo, men har flyttet til mjøsomerådet nå. Hvilken bunad skal jeg ha da? Hvilken er liksom Oslo sin? Anonymous poster hash: e301b...f86 Oslobunaden. Ja, den lyseblå Oslo-bunaden som Steen og Strøm fikk designet. Eller man kan også velge Oslos jubileumsdrakt. Jeg ville valgt den siste da jeg personlig synes den er penere. Anonymous poster hash: f876d...e24
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #28 Skrevet 12. april 2014 Er nok dum, men trodde alle gikk med bunad fra et sted de hadde tilhørighet til. Jeg skjønte at det ikke stemte for noen år siden da enorme mengder damer plutselig gikk med beltestakken fra Bø. Såå mange midt-telemarkinger er det ikke Har bodd i Bø noen år, men var ikke i mine tanker å ha den bunaden siden jeg er innflytter med bare 15 år i bygda hehe.. Er stolt av plassen jeg faktisk har røtter, og skiller meg ut i 17-mai toget Anonymous poster hash: a66d0...6b9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #29 Skrevet 12. april 2014 Jeg har bunad fra der oldemor kommer fra, den brukte jeg med stor glede i mange år. Det er en arvebunad frs min tippoldemor. Nå ksn snart eldste barnet bruke den, og nå bor vi faktisk der bunaden kommer fra, så nå passer den. Min bunad er fra der jeg er født og oppvokst, men det som betyr mest for meg er st det er en bunad som har gått i genrasjoner. Ikke en ny bunad, for skulle jeg kjøpt en bunad ville jeg valgt en der jeg har mest tilhørighet til. Anonymous poster hash: 30f3d...da0
prekæs Skrevet 13. april 2014 #30 Skrevet 13. april 2014 Er vel noe enig med hi, unntaket er ved arv. Synes det er "nyrikaktig" å hoste opp slektninger fra 4, 5 generasjoner tilbake for å finne en grunn til å ikle seg den dyreste bunaden man kan få kjøpt. Da er det faktisk i ferd med å tippe over til å bli harry. Min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå