SuperFries Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Hvem og hva er angrepet? Du, huset, barnet?
Gjest Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Har du maur inne i huset eller utenfor, spray på med eddikk!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Inne på kjøkken og bad. Har jo kommet over natten jo! Spraye med eddik? Lukter ikke det helt forferdelig? Spraye der mauren er? Jeg klarer ikke å se hvor den har kommet seg inn.. Søren altså!!! Anonymous poster hash: 9ab03...fd4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Sett ut skåler med ublandet fun light. Det dreper dem. Og de gir det til dronningen så tuen dør. Anonymous poster hash: 9cff4...104
Gjest Skrevet 11. april 2014 #6 Skrevet 11. april 2014 Bare tar det på sprayflasken jeg og sprayer rundt der jeg se de. Dauer gjør de
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #7 Skrevet 11. april 2014 Er det små sukkermaur eller store stokkmaur? Google, så får du opp mange tips. Vi ble kvitt stokkmaurene våre ved å sette opp lokkebokser med forgiftet åte, husker ikke navnet, men kjøpes på div jernvare og lign butikker. Prøv å se hvor mauren kommer fra. Vi gikk ut i hagen og fant en tydelig maursti helt nederst på grunnmuren til huset, langs hele kortsiden nede ved plenen. Gravde vekk all jord som lå inntil muren, ca 30 cm bred renne, og byttet ut all jord med subbus (steinmel). Der klarer ikke mauren å grave ganger, og voila ble de borte gitt Anonymous poster hash: e70b9...37d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #8 Skrevet 11. april 2014 Hvis det er små sukkermaur, så finnes det noen feller man kan sette opp. Usikker på hvor man kan få kjøpt dem, men jeg ville forsøkt f.eks jernia eller noe. Anonymous poster hash: dfef2...b6b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #9 Skrevet 11. april 2014 Er det små sukkermaur eller store stokkmaur? Google, så får du opp mange tips. Vi ble kvitt stokkmaurene våre ved å sette opp lokkebokser med forgiftet åte, husker ikke navnet, men kjøpes på div jernvare og lign butikker. Prøv å se hvor mauren kommer fra. Vi gikk ut i hagen og fant en tydelig maursti helt nederst på grunnmuren til huset, langs hele kortsiden nede ved plenen. Gravde vekk all jord som lå inntil muren, ca 30 cm bred renne, og byttet ut all jord med subbus (steinmel). Der klarer ikke mauren å grave ganger, og voila ble de borte gitt Anonymous poster hash: e70b9...37d Det er små sorte maur. Rart, for i underetasjen er det ingen, kun i første etasje (egentlig andre, hvis du skjønner). Har en jobb å gjøre vi da!!! Ikke moro dette Anonymous poster hash: 9ab03...fd4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #10 Skrevet 11. april 2014 Kan høres ut som sukkermaur da, hvis de er små. Mye lettere å bli kvitt enn stokkmaur og mye mindre farlige for huset, så da er dere heldige! http://www.anticimex.com/Documents/NO/Skadedyr/Sukkermaur201106.pdf Anonymous poster hash: e70b9...37d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #11 Skrevet 11. april 2014 Kjøp maurfelle. Ikke unormalt at de kommer inn nå. De våkner av dvalen og finner ikke mat ute ennå. Normalt blir de borte om et par uker. Kommer de ut av sluk eller andre steder. Maurfelle over sluk og kjøp pulver som du strør langs husvegger og i vinduskarmer der du tror de kommer inn. Alternativt strø pulver ned i tørre sluk før dere legger dere. De blir ikke borte med en gang. Pulveret tar de med tilbake til tua på bein og kropp og forgiftet tua. Boksen vil drepe de raskere. Anonymous poster hash: 53d46...602
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #12 Skrevet 11. april 2014 Vi hadde stokkmaur og vi tilkalte "exterminator". Forsikringen betalte (vanligvis ikke dekket men vi spurte om de vil heller betale noen tusen nå eller flere hundretusen om 3 år) Anonymous poster hash: f5184...b2c
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #13 Skrevet 11. april 2014 bakepulver! ikke farlig for ungene heller! funker som bare det! Anonymous poster hash: d2789...ab6
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #14 Skrevet 11. april 2014 Bland bakepulver og melis De blir tiltrukket av melisen, men tåler ikke bakepulveret. Strø ute og inne Og det beste av alt - ikke giftig for barn/dyr Anonymous poster hash: ac4d5...062
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #15 Skrevet 11. april 2014 Bland bakepulver og melis De blir tiltrukket av melisen, men tåler ikke bakepulveret. Strø ute og inne Og det beste av alt - ikke giftig for barn/dyr Anonymous poster hash: ac4d5...062 Vil det ikke tiltrekke flere maur inn? Anonymous poster hash: 9ab03...fd4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #16 Skrevet 11. april 2014 Sjekk om det er en maurtue utenfor huset. Jeg fikk skogsmaur inn i fjor - de kom inn via taket og vegger.... klatret opp et tre rett ved maurtua, utover grenene, ned på taket og inn. Der ble hele mautua fjernet, en dag det regnet, for da er maurene inni tua. Fylte i søppelsekker og kjørte dem til skogs Anonymous poster hash: 1af25...47e
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 12. april 2014 #17 Skrevet 12. april 2014 det var jeg som skrev om bakepulveret. Alle er borte herifra ihvertfall. hadde både i kjeller og 1 etg første sommeren vi bodde her.har ikke sett dem siden:-)
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 12. april 2014 #18 Skrevet 12. april 2014 så nå at det var 2 stk med bakepulver-jeg er den med "bare" bakepulver:-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #19 Skrevet 12. april 2014 Er det de små maurene strør du kaffe og kanel på utsiden av huset. Strø godt på og det skal vær sammen. De liker nemlig ikke lukta, hos mamma ble vi kvitt maurene som kom inn hver vår når vi gjorde dette. Prøvd utrolig mye rart før det. Nippon kan kjøpes i matbutikk i ulike slag, greit å legge inne. Da spiser maurene det, går ut og dør i tua si. Men det tar som sagdt bare de som har kommet inn. De bitte små maurene er ikke farlige, men har du fått de store ville jeg sjekket nøyere. De kan spise opp vegger og lage stor skade. Anonymous poster hash: 9f719...87d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #20 Skrevet 12. april 2014 Jeg ville ikke brukt gift når det er veldig effektive ikke-giftige løsninger. Eddiken har jeg selv prøvd og det virker helt perfekt. Mauren vil være borte i løpet av noen dager. Bare spray på så lenge du ser maur. Anonymous poster hash: 6f8cf...e81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå