Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #26 Skrevet 11. april 2014 Tok det for noen år siden, var verken krevende eller vanskelig. Alt for lett! Håper det har blitt vanskligere med årene! Jeg kom hvertfall gjennom uten å åpne ei bok og det er galskap! Jeg har forøvrig gode karakterer også :-o Anonymous poster hash: 83a48...845 Jeg tviler sterkt på at du har noe mer utdannelse enn ungdomsskole. Maks ett år på videregående. Hsr jeg rett? Anonymous poster hash: 74b0d...cb5
...gull... Skrevet 11. april 2014 #27 Skrevet 11. april 2014 Fy flate for et snevert syn du har på studier, hi!Jeg studerer sykepleier nå, og jeg synd det er jævlig krevende. Sinnsykt mye som man skal kunne. Men det vil nok gå i bølgedaler tenker jeg. Syns du skal støtte denne venninnen din. Noen er "tunglært" og noen er lettlært, så DU kan jo ikke bestemme hva som er lett for meg, eller venninnen din. Og ingen kan vel fortelle DEG hva du syns er lett eller vanskelig..? Jeg syns matte går som en lek, men anatomien er helt pyton, men likevel er ikke alle som meg, det skal vi alle ha forståelse for. Syns heller du kan si til veninna di at du skjønner at det er tungt for henne, men hun trenger ikke å påpeke det hver gang dere møtes. Vil ikke si at jeg har et så veldig snevert syn og jeg støtter henne. Er bare så lei av den gnålingen over at hun går på verdens vanskeligste studie. For det gjør hun ikke Anonymous poster hash: beea1...7e2 Jeg skjønner godt hva du mener, hi. Og jeg skjønner deg. Har også flere venner som har slitt med å bestå selv VGS, og da kan vel mange tenke at DET er jo ingen sak og kjempelett, men d kan jo være verdens vanskeligste studie for dem..? Men det er klart at å skulle diskutere synspunkter går jo bare ikke ann, for det er jo veldig subjektivt uansett, så mener jeg det er lov å si i fra om det blir mye "syting" om studier
Novemberdama Skrevet 11. april 2014 #28 Skrevet 11. april 2014 (endret) Skulle tro hun studerte satelitteknologi eller tok en doktorgrad i kjemi. Sykepleiestudiet er ikke akkurat verdens vanskeligste studie og på høgskolen her kom alle søkere inn. Hun messer i vei om hvor krevende der, hvor mye jobb der er og hvor mye tid hun bruker. Kanskje hun egentlig bare er dum? Har selv en bachelorgrad og det var ikke noe særlig stress å komme seg igjennom det. Holder på med master nå. Litt mer jobb, men fortsatt overkommelig. Men sykepleiestudie er visst det mest krevende studiet i verden, ifølge min venninne. Utblåsning! Godt å få det ut! Anonymous poster hash: beea1...7e2 Herremin, det høres akkurat ut som ei bekjent/perifer venninne av meg! Kanskje det er samme dama? Poster stadig vekk innlegg på face hvor hun legger ut om hva hun har gjort, hva hun skal og hvor flink og stolt hun er av seg selv. Har selv bachelorutdannelse, noe jeg ikke ser på som noe veldig stort, og hadde aldri behov for å skryte av en helt ordinær utdanning... Hun er så kry av at hun skal bli sykepleier, klarer ikke slutte å snakke om det. Skulle tro det var noe virkelig STORT hun drev å studerte. Hver dag er det en ny "du vet du er sykepleier når ....." på face profilen hennes. Endret 11. april 2014 av Novemberellie
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #29 Skrevet 11. april 2014 Sykepleiestudiet er krevende. Jeg har tatt det på uia, og kravene for å bare bestå en anatomieksamen er skyhøye! Pensumet er svært detaljert, og mye av pensum er ren pugg. Kan ikke sammenlignes med fag der man kan tenke, ressonere, bruke sunn fornuft og fylle på med stoff fra forelesninger. Jeg kan garantere at absolutt ingen kommer gjennom dette studiet ved å ikke åpne bøker, eller nilese tre dager før eksamen! Anonymous poster hash: 24ca1...fcb
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #30 Skrevet 11. april 2014 Jeg kjenner flere som enten har gått eller går sykepleien. Alle sier at det er et krevende studie, men ingen av dem sier at det er spesielt tøft. Jeg har to venninner som går sykepleien nå, og begge de sier at de blir sjokkert over enkelte medstudenters holdninger når det kommer til hva det tror de trenger å kunne og ikke. F.eks. er det mange som mener at de må kunne fysiologien, men ikke trenger kunne særlig av anatomien - og det synes de er bra, for den forstår de ikke pga de latinske navnene. Sammenlignet med dine studier, HI, så tør jeg nesten påstå at dine fag er lettere å tilegne seg enn enkelte av sykepleiefagene. Jeg har venner som har studert barnevern og også tatt master etterpå, og de sier at de må lese en god del, men at det ikke er vanskelige fag, bare omfattende. Men det å sette studier opp mot hverandre slik, det vil egentlig bare bli feil. Svært få har tatt flere utdanninger og har et reellt sammenligningsgrunnlag. Og til den som sa at HIs venninne burde følge medisinstudiet i tre dager... med den holdningen du viser i innlegget ditt så håper jeg at du ikke er lege - du skal tross alt samarbeide med sykepleiere og er avhengige av sykepleierne for å gjøre din jobb om du skal jobbe på sykehus... Som flere har sagt - hvordan en person oppfatter et studie kommer an på utgangspunktet, tidligere erfaring, modenhet, hvilke evner man har for å tilegne seg nytt stoff osv. Sykepleien er en kombinasjon av et svært teoretisk yrke og et veldig praktisk yrke - det stiller spesielle krav til de som skal lære det og de som skal praktisere det. Anonymous poster hash: 5360a...641
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #31 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller? Fordi noen har skummet seg gjennom studiet? Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern. Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger. Skremmende! Anonymous poster hash: 20535...1c3
Verpus Skrevet 11. april 2014 #32 Skrevet 11. april 2014 Tror nok ikke sykepleierstudiet er så lett. Og alle har forskjellige måter å studere på. Noen trenger mer tid enn andre på å komme gjennom stoffet, så tror ikke du skal tenke at hun er dum. Det er kanskje også det mest krevende hun har hatt på skolen, og at det er uvant for henne. Gi henne heller råd om hvordan hun kan komme seg lettere gjennom skolearbeidet.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #33 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller? Fordi noen har skummet seg gjennom studiet? Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern. Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger. Skremmende! Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #34 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller? Fordi noen har skummet seg gjennom studiet? Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern. Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger. Skremmende! Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e Er like langt som en ingeniørbachelor. . Så hvorfor så mye lavere status? Anonymous poster hash: 12fdd...ab7
mamma_bergen Skrevet 11. april 2014 #35 Skrevet 11. april 2014 Tok det for noen år siden, var verken krevende eller vanskelig. Alt for lett! Håper det har blitt vanskligere med årene! Jeg kom hvertfall gjennom uten å åpne ei bok og det er galskap! Jeg har forøvrig gode karakterer også :-o Anonymous poster hash: 83a48...845 Vet du, det der tror jeg ikke på i det hele tatt. Det er faktisk ikke mulig å ta sykepleien uten å åpne en bok.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #36 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller? Fordi noen har skummet seg gjennom studiet? Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern. Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger. Skremmende! Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e For en kommentar da. Og hvilken tittel henger høyt?! Lege? Advokat? Hva hadde du gjort den dagen du sto til knærne i kloakk og ingen rørlegger var å oppdrive? Det er ikke noe yrke som er viktigere enn noe annet. Man velger ut fra hva man interesserer seg for og omsorgsyrket har du tydeligvis ikke evner for. Anonymous poster hash: 20535...1c3
mamma_bergen Skrevet 11. april 2014 #37 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller? Fordi noen har skummet seg gjennom studiet? Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern. Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger. Skremmende! Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e Jeg blir ganske målløs over slike holdninger..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #38 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller? Fordi noen har skummet seg gjennom studiet? Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern. Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger. Skremmende! Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e For en kommentar da. Og hvilken tittel henger høyt?! Lege? Advokat? Hva hadde du gjort den dagen du sto til knærne i kloakk og ingen rørlegger var å oppdrive? Det er ikke noe yrke som er viktigere enn noe annet. Man velger ut fra hva man interesserer seg for og omsorgsyrket har du tydeligvis ikke evner for. Anonymous poster hash: 20535...1c3 Jeg har bare bachelorgrad selv, jeg, så det har ikke noe med det å gjøre. Hvem har ikke en bachelor, liksom? Det er jo ikke noe stort! Jeg har ikke tatt videre utdannelse etter bachelorgraden fordi jeg trives med den jobben jeg har, men å skryte av en bachelor? Nei, det gjør jeg ikke! Anonymous poster hash: dbe43...07e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #39 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller? Fordi noen har skummet seg gjennom studiet? Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern. Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger. Skremmende! Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e For en kommentar da. Og hvilken tittel henger høyt?! Lege? Advokat? Hva hadde du gjort den dagen du sto til knærne i kloakk og ingen rørlegger var å oppdrive? Det er ikke noe yrke som er viktigere enn noe annet. Man velger ut fra hva man interesserer seg for og omsorgsyrket har du tydeligvis ikke evner for. Anonymous poster hash: 20535...1c3 Jeg har bare bachelorgrad selv, jeg, så det har ikke noe med det å gjøre.Hvem har ikke en bachelor, liksom? Det er jo ikke noe stort! Jeg har ikke tatt videre utdannelse etter bachelorgraden fordi jeg trives med den jobben jeg har, men å skryte av en bachelor? Nei, det gjør jeg ikke! Anonymous poster hash: dbe43...07e Det er forskjell på å være stolt over yrket sitt og å skryte av en bachelor. Jeg er sykepleier, men jeg går da ikke rundt å tenker over at jeg har en bachelor...? Anonymous poster hash: 20535...1c3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #40 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller? Fordi noen har skummet seg gjennom studiet? Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern. Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger. Skremmende! Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e For en kommentar da. Og hvilken tittel henger høyt?! Lege? Advokat? Hva hadde du gjort den dagen du sto til knærne i kloakk og ingen rørlegger var å oppdrive? Det er ikke noe yrke som er viktigere enn noe annet. Man velger ut fra hva man interesserer seg for og omsorgsyrket har du tydeligvis ikke evner for. Anonymous poster hash: 20535...1c3 Jeg har bare bachelorgrad selv, jeg, så det har ikke noe med det å gjøre.Hvem har ikke en bachelor, liksom? Det er jo ikke noe stort! Jeg har ikke tatt videre utdannelse etter bachelorgraden fordi jeg trives med den jobben jeg har, men å skryte av en bachelor? Nei, det gjør jeg ikke! Anonymous poster hash: dbe43...07e Det er forskjell på å være stolt over yrket sitt og å skryte av en bachelor. Jeg er sykepleier, men jeg går da ikke rundt å tenker over at jeg har en bachelor...? Anonymous poster hash: 20535...1c3 Men det er jo ikke noe å skryte av at en er sykepleier heller! Det er jo ikke akkurat noe big deal! Et helt ordinært yrke! Anonymous poster hash: dbe43...07e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #41 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller?Fordi noen har skummet seg gjennom studiet?Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern.Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger.Skremmende!Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e Jeg er stolt over mitt yrke som sykepleier, og hvis ikke du har erfaring fra dette området, så syntes jeg du skal holde godt kjeft! Du aner ikke kor tungt dette yrket er, både fysisk og ikke minst psykisk! Nesten daglig pleier jeg døende mennesker, som ligger der og hiver etter sin siste pust, og da skal jeg som sykepleier være der og gi omsorg, støtte og en ro! Det er like grusomt hver eneste gang, og det går virkelig hardt inn på en! Eller alle de dagene man er på jobb og skulle strekt så mye mer til enn man klarer, kjeften man får fra pårørende som er i en sårbar posisjon, klokker som ringer konstant, virderingermom en pasient er såpass dårlig at vi må ringe ambulanse/prest og et evig press fra alle kanter! Nei, vet du ka! Den som ikke har gått i en sykepleiers sko og vet hva det innebærer, skal holde godt kjeft! Anonymous poster hash: da302...575
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #42 Skrevet 11. april 2014 Noen her som har lest alle sykepleier-trådene på kvinneguiden? Sykepleiere er virkelig HATET der inne. Etter å ha lest dem skjønner jeg hvorfor så mange ser ned på sykepleiere også! Anonymous poster hash: dbe43...07e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #43 Skrevet 11. april 2014 ikke vær så smålige, la folk være stolte av seg selv. Anonymous poster hash: f13a9...d13
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #44 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller?Fordi noen har skummet seg gjennom studiet?Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern.Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger.Skremmende!Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e Jeg er stolt over mitt yrke som sykepleier, og hvis ikke du har erfaring fra dette området, så syntes jeg du skal holde godt kjeft! Du aner ikke kor tungt dette yrket er, både fysisk og ikke minst psykisk! Nesten daglig pleier jeg døende mennesker, som ligger der og hiver etter sin siste pust, og da skal jeg som sykepleier være der og gi omsorg, støtte og en ro! Det er like grusomt hver eneste gang, og det går virkelig hardt inn på en! Eller alle de dagene man er på jobb og skulle strekt så mye mer til enn man klarer, kjeften man får fra pårørende som er i en sårbar posisjon, klokker som ringer konstant, virderingermom en pasient er såpass dårlig at vi må ringe ambulanse/prest og et evig press fra alle kanter! Nei, vet du ka! Den som ikke har gått i en sykepleiers sko og vet hva det innebærer, skal holde godt kjeft! Anonymous poster hash: da302...575 Jeg jobber også med veldig syke mennesker, og mener fortsatt at sykepleieryrket er et helt ordinært yrke (akkurat som mitt yrke er et helt ordinært yrke). Felles for alle sykepleierne jeg jobber med er at de er utrolig arrogante! De tror de kan absolutt alt, og klarer ikke å jobbe tverrfaglig. Jeg jobber mye heller med hjelpepleiere enn sykepleiere! Anonymous poster hash: dbe43...07e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #45 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller? Fordi noen har skummet seg gjennom studiet? Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern. Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger. Skremmende! Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e For en kommentar da. Og hvilken tittel henger høyt?! Lege? Advokat? Hva hadde du gjort den dagen du sto til knærne i kloakk og ingen rørlegger var å oppdrive? Det er ikke noe yrke som er viktigere enn noe annet. Man velger ut fra hva man interesserer seg for og omsorgsyrket har du tydeligvis ikke evner for. Anonymous poster hash: 20535...1c3 Jeg har bare bachelorgrad selv, jeg, så det har ikke noe med det å gjøre.Hvem har ikke en bachelor, liksom? Det er jo ikke noe stort! Jeg har ikke tatt videre utdannelse etter bachelorgraden fordi jeg trives med den jobben jeg har, men å skryte av en bachelor? Nei, det gjør jeg ikke! Anonymous poster hash: dbe43...07e Det er forskjell på å være stolt over yrket sitt og å skryte av en bachelor. Jeg er sykepleier, men jeg går da ikke rundt å tenker over at jeg har en bachelor...? Anonymous poster hash: 20535...1c3 Men det er jo ikke noe å skryte av at en er sykepleier heller! Det er jo ikke akkurat noe big deal! Et helt ordinært yrke! Anonymous poster hash: dbe43...07e What?! Så du setter likhetstegn mellom å være stolt av og det å skryte? Nå undres jeg over hvilken bachelor du har... Ikke i norsk iallfall... Anonymous poster hash: 20535...1c3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #46 Skrevet 11. april 2014 Noen her som har lest alle sykepleier-trådene på kvinneguiden? Sykepleiere er virkelig HATET der inne. Etter å ha lest dem skjønner jeg hvorfor så mange ser ned på sykepleiere også! Anonymous poster hash: dbe43...07e Tror ingen hater sykepleiere Men jeg vet ikke om så mange som elsker å fremheve seg selv, sin vanskelige hverdag, hvor tung og viktig jobb de har osv. enn det sykepleierne gjør. Kanskje flere enn meg som er litt trøtt i øra av det? Anonymous poster hash: beea1...7e2
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #47 Skrevet 11. april 2014 Så nå er det ikke lov å være stolt over å være sykepleier heller?Fordi noen har skummet seg gjennom studiet?Vel, det er faktisk mye å lære. Pensum er mye videre enn feks barnevern.Jeg jobber med et par av dere som har danset dere gjennom studiet, og det synes. Gang på gang har dere problemer med å forklare tiltakene dere gjør og se symptomer og virkninger/bivirkninger.Skremmende!Anonymous poster hash: 20535...1c3 Greit å være stolt av yrket sitt, men for å være ærlig så henger ikke akurat sykepleie-tittelen så himla høyt. Anonymous poster hash: dbe43...07e Jeg er stolt over mitt yrke som sykepleier, og hvis ikke du har erfaring fra dette området, så syntes jeg du skal holde godt kjeft! Du aner ikke kor tungt dette yrket er, både fysisk og ikke minst psykisk! Nesten daglig pleier jeg døende mennesker, som ligger der og hiver etter sin siste pust, og da skal jeg som sykepleier være der og gi omsorg, støtte og en ro! Det er like grusomt hver eneste gang, og det går virkelig hardt inn på en! Eller alle de dagene man er på jobb og skulle strekt så mye mer til enn man klarer, kjeften man får fra pårørende som er i en sårbar posisjon, klokker som ringer konstant, virderingermom en pasient er såpass dårlig at vi må ringe ambulanse/prest og et evig press fra alle kanter! Nei, vet du ka! Den som ikke har gått i en sykepleiers sko og vet hva det innebærer, skal holde godt kjeft!Anonymous poster hash: da302...575 Jeg jobber også med veldig syke mennesker, og mener fortsatt at sykepleieryrket er et helt ordinært yrke (akkurat som mitt yrke er et helt ordinært yrke).Felles for alle sykepleierne jeg jobber med er at de er utrolig arrogante! De tror de kan absolutt alt, og klarer ikke å jobbe tverrfaglig. Jeg jobber mye heller med hjelpepleiere enn sykepleiere! Anonymous poster hash: dbe43...07e Kjenner meg overhodet ikke igjen i den beskrivelsen din av sykepleiere, du er nok uheldig med arbeidsplassen din, eller så er det holdningen din det er noe gale med! Anonymous poster hash: da302...575
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #48 Skrevet 11. april 2014 Etter seks års jusstudier må jeg smile litt av at sykepleien liksom skal være så ekstremt tøff. Kan godt hende JOBBEN er tøff, men at studiet er det, må du lenger ut på landet med. Anonymous poster hash: 65505...2b4
Novemberdama Skrevet 11. april 2014 #49 Skrevet 11. april 2014 Noen her som har lest alle sykepleier-trådene på kvinneguiden? Sykepleiere er virkelig HATET der inne. Etter å ha lest dem skjønner jeg hvorfor så mange ser ned på sykepleiere også! Anonymous poster hash: dbe43...07e Tror ingen hater sykepleiere Men jeg vet ikke om så mange som elsker å fremheve seg selv, sin vanskelige hverdag, hvor tung og viktig jobb de har osv. enn det sykepleierne gjør. Kanskje flere enn meg som er litt trøtt i øra av det? Anonymous poster hash: beea1...7e2 Amen og Halleluja! Jeg jobber med flere sykepleiere og har akkurat de samme arbeidsoppgavene som de har, men det er tydeligvis mye tyngre for dem enn det er for meg. Har også fått med meg (ca. 1 mill ganger) at det er veldig viktig for de å få sagt at de er SYKEPLEIERE. Er også enig i det som ble skrevet tidligere her om at de er dårlige til å jobbe tverrfaglig og i team, men mulig det bare er slik der jeg jobber.... Vi er flere yrkesgrupper (vernepleiere, leger, barnevernspedagoger, sykepleiere og hjelpepleiere) og med unntak av sykepleierne jobber vi veldig godt sammen.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #50 Skrevet 11. april 2014 Etter seks års jusstudier må jeg smile litt av at sykepleien liksom skal være så ekstremt tøff. Kan godt hende JOBBEN er tøff, men at studiet er det, må du lenger ut på landet med. Anonymous poster hash: 65505...2b4 Så da vet du hva pensumet inneholder du da, siden du er så skrå sikker på dette? Anonymous poster hash: da302...575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå