Gå til innhold

Hvilken sangtekst har du "hørt feil"?

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til tre hjerter
Skrevet (endret)

Jeg trodde DDE sang "skjelett er forsein" i sangen rompa mi. Jeg så for meg et skjelett som springer etter en drosje som ikke stopper.

Han ble for sen.

Han synger jo gillette aftershave!

Endret av Mor til tre hjerter
Skrevet

Misforstod ikke teksten til "Glade jul", men tolket den feil da jeg var barn og til ganske voksen alder: "engler daler ned i skjul", trodde det betydde at englene dalte ned i vedskjulet på gården vår.

"Her kommer dine armer små", sang jeg i mange år

Skrevet

Sweat dreams are made of jeans, Eurytmics.

Anonymous poster hash: 0d822...b2a
Skrevet

Hvem har ikke sunget "rækkæmækkæfo" til Freestyler! :P (de som var ganske små da den kom ut da)

Skrevet

"Sola som gikk ned i kveld, den ska skjin førr dæ, min kjære. Og føgglan som e fri, dæm ska vi svei (piske, altså) og alt skal bli... "

Det tok noen år før jeg skjønte at Åge Aleksandersen ikke sang at fuglene skulle piskes, men at de skulle "vis vei".

Anonymous poster hash: 05453...879

Skrevet

En av mine venninner i tenårene insisterte på at Agnetha Fältskog sang "I can't shake juice", ikke "I can't shake loose".

Skrevet

"Fuglan som vi svei" ("fuglan som vis vei" - fra Lys og Varme).

"Had my first real sex dream" ("had my first real six-string" - fra Summer of 69)

"En problemfri time i go'e Vennesla" ("En problemfri time i go'e venners lag" - fra Skyfri himmel)

Anonymous poster hash: 7d5da...24e
Skrevet

Sweat dreams are made of jeans, Eurytmics.

Anonymous poster hash: 0d822...b2a

Haha, sweet dreams are made of cheese i mine ører:)

Anonymous poster hash: b23f4...613

Skrevet

Kursiv

"...og at de står ned på ski, i de aller største bakkene i landet", når det egentlig skal være "og at de står med kursiv, hos de aller størte banken i landet"

Anonymous poster hash: d5124...de1

Skrevet

Gikk opp for meg for noen uker siden at den der "You - shook me all night long" IKKE var "Yeah - should we all die young" .. hehehe. Har aldri vært særlig hardrockfan men 

Anonymous poster hash: 562c5...b9c
Skrevet

Jeg kan huske at jeg gikk og gnålte på "Long Toe Sally" da jeg var en 8-9 år. Så kom en kul nabogutt på rundt 13, og fortalte meg at jeg var helt på jordet. Det var flaut det! 

Skrevet

Hahaha, så moro å lese ;)

Har nok sunget feil på mange låter selv, men for eksempel sangen "unwell".. Trodde av en eller annen grunn at han sang "I'm not crazy, I'm just a little impeared". Jeg har enda ikke funnet ut hva "Impeared" betyr.. :P Til mitt forsvar så visste jeg ikke tittelen på sangen altså, da jeg fant ut det skjønte jeg jo at han sang "I'm just a little unwell" ;)

Da jeg var mindre (og hørte på Sputnik hos mine besteforeldre) sang Sputnik en sang som var sånn: "Nå er du gammel, men ung i ditt sinn, du lukker solen inn", jeg trodde lenge at han sang "Nå er du gammel, men ung i ditt sinn, ku-lorter solen inn"..

Anonymous poster hash: bc451...658
Skrevet

Har nok sunget feil på mange låter selv, men for eksempel sangen "unwell".. Trodde av en eller annen grunn at han sang "I'm not crazy, I'm just a little impeared". Jeg har enda ikke funnet ut hva "Impeared" betyr.. :P Til mitt forsvar så visste jeg ikke tittelen på sangen altså, da jeg fant ut det skjønte jeg jo at han sang "I'm just a little unwell" ;)

Da jeg var mindre (og hørte på Sputnik hos mine besteforeldre) sang Sputnik en sang som var sånn: "Nå er du gammel, men ung i ditt sinn, du lukker solen inn", jeg trodde lenge at han sang "Nå er du gammel, men ung i ditt sinn, ku-lorter solen inn"..

Han synger jo "I'm not crazy, I'm just a little impaired". Betyr at en er litt skadet/redusert.

Skrevet

Det er ikke en sangtekst akkurat, men den Jokertrudelutten, jeg syns det høres ut som at de synger "...og kundene de klager på alt".

Skrevet

Han synger jo "I'm not crazy, I'm just a little impaired". Betyr at en er litt skadet/redusert.

Hahahaha!! Så på teksten nå, han synger unwell først da, trodde liksom jeg var helt idiot som trodde han sang et ord som ikke betydde noe som helst :ler:  Da er antagelig jeg litt impaired da, hehe ;) Takk for at du i dag lærte meg noe nytt :lol:

Skrevet

I sangen King Of Wishful Thinking synger de "pretend my ship's not sinking". De første gangene jeg hørte den hørte jeg "pretend my shit's not stinking"

Fikk det ikke til å stemme helt :P

Skrevet

I Sting sin "Englishman in New York" trodde jeg at han sang: "I'm an alien. I'm an evil alien" istedet for det riktige: "I'm an alien. I'm a legal alien" :P

Gjest Beatrix Potter
Skrevet

Hvem har ikke sunget "rækkæmækkæfo" til Freestyler! :P (de som var ganske små da den kom ut da)

gjør det ennå jeg:p Savner den sangen!!

Gjest Beatrix Potter
Skrevet

"Hold The Line", så trodde jeg det var "Powerline"... :P og sang det frem til for en måned siden når samboern sa til meg;"Syng det igjen!" Jeg "Powerline!" Han;" AHHA RETARD! Det er HOLD THE LINE!" off.. han mobber meg ennå.. :sukk:

Skrevet

Kommer selvfølgelig ikke på noen, men satte akkurat på Bomfunk Mc og skjønte for første gang at han synger rock the microphone :D Bedre seint enn aldri :P

Anonymous poster hash: 6c3d1...da5
Skrevet

Kommer selvfølgelig ikke på noen, men satte akkurat på Bomfunk Mc og skjønte for første gang at han synger rock the microphone :D Bedre seint enn aldri :P

Anonymous poster hash: 6c3d1...da5

Haha skjønte det først nå selv jeg :$ har jo liksom skjønt at det ikke skulle være "rækkæmækkæfo" men men :-P *blond moment*

Skrevet

Har sunget feil til hold the line, synger alltid "golden eye" faktisk.

. Selv nå, etter at jeg vet at jeg synger det feil, går det ikke å synge riktig.

Skrevet

"Jeg vil bygge meg en gård

med en hage uten får...."

Stusset da alltid når det kom "lam og sauer bak et gjerde"  for i strofen før sang vi jo at det ikke var noen får i hagen. Tok noen år før jeg skjønte at det var "utenfor" og ikke "uten får".

Anonymous poster hash: 0b39f...999
Skrevet

Jeg syns det var fælt når Åge Alexandersen sang: "Å fuglan vi svei" Trodde det handlet om å tenne på fugler

Og på den korleiren ble jeg litt mindre poppis når jeg skreik av full hals: "Jesus - prince of thieves glory, hallelujah" - Det var jo litt Kevin Costner sin feil da, og Robin Hood filmen..

Anonymous poster hash: 89726...f20
Skrevet

Mikkel Rev, satt og skrev, på ei lita tavle...

Jeg trodde reven satt overskrevs på en tavle, men at han var for tung så tavla sprakk :D

Anonymous poster hash: 36864...b45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...