Gå til innhold

Arvet masse klær fra en venn, gi en liten gave som takk...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på hva som er vanlig, siden vi sjelden arver klær fra noen og siden dette ikke er snakk om nær familie... :)

Anonymous poster hash: b8519...cf0
Skrevet

Kjøp en oppmerksomhet til barnet du arvet fra som takk:)

Viktig å vise takknemelighet.

Anonymous poster hash: f57e9...08d

Skrevet

Jeg har arvet mye klær fra familie og venner. Noen har jeg invitert på middag som takk, andre har fått en god flaske vin, kurver med godsaker (sjokolade, kaffe, frukt etc.) og gaver til barna (klær og leker)

Anonymous poster hash: d9f3b...dff
Skrevet

Fyll ett påskeegg med noe gøy. Er det små barn er det koselig med noen småleker. Småbiler som kan lekes med i sandkassa osv.

Anonymous poster hash: 9b988...ca1

Skrevet

Jeg fikk et gavekort på 300 kr på en butikk,selv om det var veldig kjekt for meg å få lov til å gi bort ting vi aldri trenger mer. Satte likevel stor pris på denne gaven,fordi hun som fikk alle klærne ble så glad for alt hun fikk.

Anonymous poster hash: 49277...be4
Skrevet

Liten gave til barnet og/eller en flaske vin til foreldrene.

Anonymous poster hash: c706a...777

Skrevet

Vi har gitt vekk masse klær, og overhodet ikke forventet å få noe tilbake. Men det er da bare hyggelig om dere vil gi en liten oppmerksomhet - en liten blomst, noe sjokolade, eller lignende...

Anonymous poster hash: c01c4...e86
Skrevet

Vi arver masse klær. Ett år ga vi dem barnevakt og penger til å gå ut for å spise middag. Falt veldig i smak!

Selv forventer jeg en takk - noe som ikke alltid kommer.....

Anonymous poster hash: cb2f1...000
Skrevet

Vi arver masse klær. Ett år ga vi dem barnevakt og penger til å gå ut for å spise middag. Falt veldig i smak! Selv forventer jeg en takk - noe som ikke alltid kommer.....  Anonymous poster hash: cb2f1...000

Det var voldsomt! Å gå ut og spise koster jo ofte mer enn det ville kostet å kjøpe nye klær!

Anonymous poster hash: 4910b...85c

Skrevet

Vi har arvet endel klær fra familie, da har vi ikke gitt noen gaver til takk. Men de har arvet andre ting fra oss, og vi gjør jo tjenester mot hverandre, så hvis man skal gi takkegaver for alt blir det jo helt hubaluba. :P

Jeg har arvet fra venner og arvet bort til venner, jeg har ikke gitt eller fått noen takkegave da. Hvis du har veldig lyst til å gi noe, er sikkert en flaske vin f.eks. fint., men jeg synes ikke du skal føle deg forpliktet til å gi bort noe. :) Når vi arver bort klær forventer vi i hvert fall ingen gave i retur. :)

Skrevet

Jeg ga bort 2 søppelsekker med klær til en kollega av mamma (har jobbet med henne selv for 17 år siden), jeg fikk ikke takk en gang!! Forventer absolutt ikke noe gave, men hadde trodd at hun skulle si takk. Så hun får ikke arve flere klær fra meg. Har ei annen jeg gir klær til også, hun er alltid like glad når hun får klær og takker voldsomt for klærne. Noen dager senere seg jeg at jentene hennes springer rundt i klærne her i gata. Da blir jeg glad, for da ser jeg at klærne blir brukt.

Det holder i massevis for meg å få ett takk og ae at klærne brukes ;-)

Skrevet

Oi, så trist med dere som har gitt bort klær og ikke fått noe takknemlighet tilbake. Dumt.

Hvis det er en trøst, så har sikkert barna masse glede av det, og vet kanskje at det kommer fra dere? Jeg hadde foreldre som ikke var verdens beste på takknemlighet og å si takk, men jeg som barn elsket  tingene jeg hadde fått. Husker især et søskenbarn som ga meg en haug med barbiedukker. Stor stas!!! Men tviler sterkt på at foreldrene mine sa det til henne.

Så på tross av at foreldrene kanskje er dårlige på å si takk, så kan det hende at barna har masse takknemlighet som dere aldri vil vite om, men som gir dere god karma :-) Og at dere får høre det fra barna når de blir voksne. Jeg har ialllfall sagt ifra til mitt søskenbarn for det. Elsker henne enda for det at hun orket å sende de til meg. Var virkelig noe av det fineste jeg hadde som barn. 

Jeg har fått masse ting av slektninger til barnet mitt og elsker de for det.

Men gir ikke så mye tilbake akkurat med klærne da, det er familie, så jeg gir deres eldre barn ting litt mer i konfirmasjon/bursdag/jul enn jeg kanskje ville gjort ellers. Vi bor på et annet sted i landet, så er litt vanskelig å gi tilbake for klærne, for er jo ikke et kjøp, en gave. Så jeg gir heller deres barn litt mer når det er noe spesielt. 

Håper virkelig de vet hvor fantastiske jeg synes de er fordi jeg får arve. Synes det at mini har arveting er så koselig, og elsker den gode samvittigheten det gir meg fordi jeg ikke ødelegger kloden vår på det punktet iallfall :-) 

Anonymous poster hash: 49b1c...ce1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...