Gå til innhold

Side Tyrkia i slutten av april.. hva slags klær pakker man til barna, som en norsk sommer?

Anbefalte innlegg

Langtidsværmelding sier mellpom 17-28 grader, og 8-19  grader på natta.. det er jo VELDIG stor forskjell.. må jeg pakke både til varmt og kaldt vær kanskje? Erfaringer?

Og dere som har vært i Tyrkia, er det noen tips til hva vi skal unngå å spise for å ikke bli dårlige i magen, eller kan barna spise alt? (is, salat, frukt osv..)

Anonymous poster hash: 152c1...9ec

Fortsetter under...

Vi skal til Kypros, og vi satser på både shorts og langbukser, både t-skjorter og langerma. Tar med badetøy og. Nordmenn bader i kaldere vær enn mange andre. ;-) Og vi har på oss vårjakker når vi drar, som da tas med.

Anonymous poster hash: 85a42...5bc

Det er gjerne fint nok vær på dagtid, til å gå med sommertøy. Men på kvelden blir det kjølig. Så vi har alltid med mest sommertøy. Men vårjakke og 2 gensere og 2 bukser.

I Tyrkia har mine barn fått spise alt, vi har aldri blitt syke.

Anonymous poster hash: 95c13...dc6

Vi skal til Kypros, og vi satser på både shorts og langbukser, både t-skjorter og langerma. Tar med badetøy og. Nordmenn bader i kaldere vær enn mange andre. ;-) Og vi har på oss vårjakker når vi drar, som da tas med.

Anonymous poster hash: 85a42...5bc

Fok bader som bare det der nede nå :) Og ja... er kjølig om kveldene. Ligger på ca 25 grader i luften om dagen nå.

Gjest marie-s

Når det gjelder mat så kan dere nok spise som dere vil, regner med at dere vasker eller skreller frukten i Norge også før dere spiser den. Selv om jeg elsker det så ville jeg kanskje ungå at barna fikk haydary/krydret yougurt som kommer med brødet, etter å ha bodd her i 2 år har jeg blitt dårlig en gang av den.

Ta med langbukser til kvelden og en lun jakke/genser. I går kveld var det 17 grader ute så helt ok å gå i bukse og genser, men det kan være litt kjørligere noen kvelder. Joda jeg kan gå i shorts nå på dagen, men er blitt litt innfødt så er det under 25 grader er langbukse helt ok for meg....jeg måtte til og med be min sønn om å ta av ullsokker før han dro på skole i dag, det er tross alt 19 grader ute.

Ta med shorts, t-skjorte, badetøy til dagen, og bukse, genser og tynn vår/sommerjakke til kvelden. Joggesko og sandaler.
Jeg var der 1. - 8. mai et år, og da hendte det jeg måtte sette på meg en genser på kvelden.

Annonse

Lar barna spise det meste så lenge det er friskt/gjennomstekt/skrelt. Flaskevann og håndhygiene er alfa og omega, aldri vært plaget av magesyke verken i Asia, Hellas, Kroatia, Bosnia el Spania.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...