Gå til innhold

Hvor mange flasker mme pr dag ved 6 mnd alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på dette.

Hun begynte med grøt rundt 4 mnd, og spiser nå både grøt, frukt, grønnsaker og litt middag.

Men jeg gir henne flaske med mme til hvert måltid- lunsj (grøt), middag (grønnsaker eller litt middag) og til kvelds (grøt). Utenom dette får hun 3-4 flasker alene resten av døgnet.

Kan jeg kutte ned på antall flasker? Er redd hun får for lite mme i løpet av døgnet, for hun drikke veldig variende med melk fra dag til dag.

Har prøvd å gi henne vann, men det går ikke sånn kjempebra.

Hun drikke alt fra 300-600 ml pr døgn + fast føde i tillegg.

Legger bra på seg og er stort sett veldig fornøyd.

Anonymous poster hash: 94eed...6eb
Skrevet

Høres ut som veldig mye mme til hvert måltid, med mindre det er smaksprøver enda? Spiser hun fulle måltider kan hun få vann til, de får det de trenger via fast føde. Så kan du heller gi en flaske mme på kvelden etter kveldsmaten hvis hun vil ha.

Anonymous poster hash: d2fbd...c6e
Skrevet

Høres mye ut, syntes jeg.

Mi er bare 4,5 måneder og hun får 4 flasker mme (180 ml som oftest) i døgnet samt 1 porsjon grøt til kveldsmat.

Anonymous poster hash: 35d69...71d
Skrevet

Mi er bare 4,5 måneder og hun får 4 flasker mme (180 ml som oftest) i døgnet samt 1 porsjon grøt til kveldsmat.

180 ml i døgnet?

Er ikke det lite?

HI

Skrevet

Høres ut som veldig mye mme til hvert måltid, med mindre det er smaksprøver enda? Spiser hun fulle måltider kan hun få vann til, de får det de trenger via fast føde. Så kan du heller gi en flaske mme på kvelden etter kveldsmaten hvis hun vil ha.

Nei, hun får fulle porsjoner, hvertfall av grøt.

Middag liker hun ikke så godt, så derfor ofte bare noen skjeer, også gir jeg heller fruktmos/grønnsaksmos i tillegg. Det går kjapt ned.

Jenta vår sover hele nettene- fra 18/19 tiden og frem til 7-8 tiden om morgenen. Er nesten litt redd hun får for lite i seg hvis jeg kutter ut på mme.

Men tenker jo selv at hu får litt for mange flasker da, selv om jeg føler at hun trenger det :)

HI

HI

Skrevet

180 ml i døgnet?

Er ikke det lite?

HI

Nei ikke i døgnet!

Hun spiser 4 ganger i døgnet, 180 ml hver gang.

760 ml i døgnet pluss en porsjon grøt til kvelds.  :)

Skrevet

Nei, hun får fulle porsjoner, hvertfall av grøt.

Middag liker hun ikke så godt, så derfor ofte bare noen skjeer, også gir jeg heller fruktmos/grønnsaksmos i tillegg. Det går kjapt ned.

Jenta vår sover hele nettene- fra 18/19 tiden og frem til 7-8 tiden om morgenen. Er nesten litt redd hun får for lite i seg hvis jeg kutter ut på mme.

Men tenker jo selv at hu får litt for mange flasker da, selv om jeg føler at hun trenger det :)

HI

HI

Er hun veldig tynn? Hvis hun spiser fulle måltider med grøt synes jeg du gir for mye mme, enkelt og greit. Men spør helsesøster, er jo bare å ta en tlf. De får i seg jern og nok næring fra maten hvis de spiser hele måltider i den alderen der, så hvis du ikke alt har gjort det hadde jeg gått over fra mme1 av den typen du bruker til 2 og bare gi når hun evnt. ikke blir mett etter kvelds osv.. De trenger ikke spise seg stappmette og litt til.

Skrevet

Vi bruker melkefri mme (Nutramigen AA heter den) og der finnes bare èn type. Er ikke noen nr.2.

Så altså...jeg bør kutte ut melken til de måltidene med fast føde hun får? Og heller gi vann da?

Og gi henne flaske med mme mellom måltidene med fast føde?

Hun er ikke tynn nei, godt i hold ;)

Men i forhold til en baby på 6 mnd ( blir 6 mnd i midten av måneden) så veier hun ikke så mye - ca 7,5 kg.

HI

Skrevet

Dette må du spørre helsestasjonen om, ikke ett mammaforum. Man beregner ut i fra kroppsvekt, ikke alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...