Gå til innhold

Kutte ut melkeprodukt

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei lita ei på to uker som gråter noe vanvittig på kvelden. Har fått tips om å kutte ut melkeprodukter. Det jeg lurer på er hva jeg kan spise da? Noen som har noen spennende tips? Jeg spiser vanligvis en del ost og yoghurt og drikker en del melk, så dette blir vanskelig.

Anonymous poster hash: 57b0d...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salater! Du kan spise det meste av brød, bare kutt ut smør/margarin og ost (det finnes ett blått, melkefritt smør). Jeg er glad i masse grønnsaker og kjøttpålegg. Ellers kan du jo også spise poteter, pasta og ris. Alt i alt er det lite du egentlig ikke kan spise ;) Sjekk ut utenmelk.no, der har de masse gode tips og oversikt over trygge matvarer. 

Anonymous poster hash: 152fa...022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Salater hadde jeg ikke tenkt på :-) skal sjekke ut nettsida nå og håper jeg finner masse jeg kan leve med ;-)

Anonymous poster hash: 57b0d...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Ganske "drastisk" å kutte ut melkeprodukter. Har du prøvd kriopraktor/manuell terapaut/osteopat. Det hjalp her :) Lykke til! Det går seg forhåpentligvis raskt til :)

Anonymous poster hash: 8359e...866
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å kutte ut all melk må du lage mye mat fra bunnen av og erstatte melk med f.eks havremelk og havrefløte. Veldig mye hel og halvfabrikata inneholder melk så det er viktig å lese innholdsfortegnelsen på alt. 

Det er neste umulig å spise ute/gå på restaurant å spise uten at det er melk i maten. Det er noen restauranter som har allergimenyer så der kan det sjekkes hva som inneholder melk. Mc Donalds har allergeninformasjon på nettsiden, og det samme har Egon.

Hus å ta kalsiumtilskudd hvis du velger å gjennomføre dette. Anbefalt er 1200 mg kalsium per dag i tilskudd som ammende. Du kan kjøpe kalsiumtabletter på apoteket. D-vitamin bør tas i tillegg (eller velge de tablettene som er tilsatt D-vitamin),

Ellers kan du gjerne spørre meg. Jeg har spist melkefritt i omtrent 9 mnd nå så jeg har en del erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...