Gå til innhold

Gjesp...mulig å snu døgnet til en ekstrem B-baby...?

Supersnusken

Anbefalte innlegg

Hei!

Mini her har hatt (og har) kolikk, eksem, magetrøbbel +++, vært mye hyling og vanskelige netter. Nå har hun rundet 3 mnd og da skal det jo være mulig å få en døgnrytme. Problemet her er at hennes døgn er så annereldes enn mitt (og de fleste andres). I natt la hun seg 02.30! Bruker hele kvelden/natten på å få henne til å sovne..

Helsesøster har bare sagt at jeg skal forskyve leggetiden med 10min hver natt, ha,ha, akkurat som om det er jeg som bestemmer leggetiden! ;)

Her har vi vill desperat hylgråt om kvelden, for å bryte dette må jeg bysse kraftig/hoppe med henne (vet det høres rart ut..) med høy musikk og kjøkkenvifta på full guffe. Så sovner hun tilslutt i armene mine, prøver så å legge henne ned, og da våkner hun...så er det ny runde. Vet jo at man skal ikke stimulere, ha det mørkt, kaldt og stille...men altså det går ikke, hun hyler til hun besvimer! Begynner å bli mektig lei av alt dette, og hadde håpet det skulle snu nå rundt 3 mnd, men det ser heller ut til å gå i feil retning. Hun sover mye på dagen, og er mest våken sent på kvelden/natten, har altså helt omvendt døgn. Noen som har opplevd noe lignende og klart å snu det? Tips mottas med STOOR takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer du? Dersom du gjør det kan du forsøke å amme henne i søvn. Dersom du bysser henne i søvn legg henne først ned når hun søver dypt. Dette kan du sjekke dersom du løfter opp den ene hånda litt. Dersom den faller ned uten motstand sover hun dypt.

Har du bæresjal? Det ville jeg ha prøvd dersom jeg var deg. Huff, vet at det er slitsomt! Samsover du? Det liker de jo:) jeg fant mange gode tips på denne siden: www.askdrsears.com

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer du? Dersom du gjør det kan du forsøke å amme henne i søvn. Dersom du bysser henne i søvn legg henne først ned når hun søver dypt. Dette kan du sjekke dersom du løfter opp den ene hånda litt. Dersom den faller ned uten motstand sover hun dypt.

Har du bæresjal? Det ville jeg ha prøvd dersom jeg var deg. Huff, vet at det er slitsomt! Samsover du? Det liker de jo:) jeg fant mange gode tips på denne siden: www.askdrsears.com

Lykke til!

Jeg ammer ja, men når hun skriker som verst klarer hun ikke ta pupp i det hele tatt.. Hun gulper mye også og dette blir spesielt ille på kvelden når hun er så stresset. Så ammer så mye jeg får til, men hjelper dessverre ikke.. Skal sjekke ut den nettsiden, takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min er illsint, men likevel sulten, så ammer jeg stående/gående/knebøyende. Da får vi det til likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min er illsint, men likevel sulten, så ammer jeg stående/gående/knebøyende. Da får vi det til likevel ;)

Haha, det pleide jeg også å gjøre! Kalte det amming ekstrem. Funka som bare det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått undersøkt om det er noe annet enn kolikk som plager babyen? Magetrøbbel, kolikk og eksem kan jo antyde noen form for allergi, men du har kanskje sjekket det ut allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hadde kolikk og har det fremdeles i mild grad. Han er 5 mnd.

Var akkurat likt her de første mnd, det var bæring og byssing til han endelig sovnet rundt midnatt eller senere.

Vi måtte rett og slett "tvinge" han til å være våken en hel dag, dvs bare la han sove korte dupper og så vekke han samme hvor sur han var.

Deretter prøvde vi å legge rundt 19 tiden. Det tok jo sin tid å få ham til å sove, men ved hjelp av sukkervann og samsoving, så fikk vi snudd om døgnet :-)

Hos oss hjalp ikke kiropraktor, det var mangen 1000 lapper i søpla. Men det kan jo være verdt å prøve.

Sier det samme som hun over, sikker på at det ikke er allergi? Melkeallergi f.eks? Lykke til! :-)

Anonymous poster hash: 728da...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...