Gå til innhold

Årslønnen min er 448.000 kroner, synes dere dette er lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wow, det er kun 100.000 under min grunnlønn. Jeg er lege og jobber 50t/uke i snitt. Har dobbelt så lang utdannelse og mer ansvar. Om din lønn er representativ for sykepleiergruppen så skjønner jeg ikke hva dere klager på. Dere har jo nokså bra ordninger om dette er reellt. Anonymous poster hash: 0d6ac...de5

Mannen min er lege. Han har vel 650 i grunnlønn, men med tillegg, utadtid og ex vakter har han 1.2-1.4 mill i året. Så det er ikke helt sammenlignbart da. Det burde jo du som har så lang utdannelse skjønneAnonymous poster hash: 726e1...03d
Jeg tenker din mann er uheldig med en kone som tydeligvis ikke er like smart som han selv;-)

Jeg skjønner nok mer enn det du gjør, men du skjønner det ikke selv. At din mann tjener så mye betyr ikke at jeg gjør det. Jeg snakket ikke om din manns lønn i denne diskusjonen, men min og mange andre sykehuslegers lønn. Min far tjener 3.000.000 i året som overlege, men da på et privat sykehus, og han kan jeg selvsagt ikke bruke som eksempel mør vi snakker om lønn i det offentlige.

Jeg har i utgangspunktet 100.000 mindre i grunnlønn enn din mann, og mine tillegg utgjør ca 150.000/år. Det utgjør 700.000 i brutto årslønn. Da jobber jeg 50t/uken, altså 15 timer mer per uke enn en fulltidssykepleier. Derfor blir lønnen min høyere. Mange timer på jobb gir høy lønn. Sånn er det for de fleste i min kategori (gruppe B).

Din mann har grunnlønn som overlege, og at han har 550.000-750.000 bare i tillegg er ikke representabelt for overlegegruppen. Han jobber tydeligvis meget mye eller innehar ledelsesansvar, ev jobber i psykiatrien hvor de forhandler seg fram til bedre lønninger pga stor etterspørsel.

HI skisserer en grunnlønn på 448.000 + tillegg og jobber ikke fulltid, ei heller natt. Da har hun en lønn som overhodet ikke kan kalles dårlig.

Anonymous poster hash: 0d6ac...de5

Han jobber i offentlig sykehus. Anestesilege. 44 timers uke. Ingen av hans kollegaer ( overleger) tjener mindre. De har 7 delt vakt, jobber 6 uker avspaserer 2. Tilstedevakt på natt. Er nok bare du som jobber lite ekstra eller i en spesialisering med lite vakt.

Anonymous poster hash: 726e1...03d

..hehe...du klarer alltid å snike inn litt info om o store legemannen din i slike tråder... Anestesilegen. Helikopterlegen. Be your own person please!

Anonymous poster hash: 80421...6e6

Helikopter? Mulig han har hospitert der under studiet. Hadde han jobbet der hadde han nok tjent mer. Han har ikke erfaring fra barneavd, så han får ikke jobb på basen her vi bor. Sett deg og sjekk opp hva overleger i Anestesi, gastro, gyn og psykiatri tjener. Tror de fleste gastroleger og thoraxkirurgene her tjener over 2 mill. For ikke å snakke om de på Transplantasjon. Men er ikke så opplyst du kanskje?

Anonymous poster hash: 726e1...03d

Skrevet

jeg er adjunkt med 4års ans. og har 405000. så ja, jeg synes det er mye. er det grunnlønna til de fleste s.pl. så synes jeg ikke at der er klagbart. da burde heller arb.forholdene fikses opp i.

Anonymous poster hash: 3c383...6b0

Skrevet (endret)

jeg er adjunkt med 4års ans. og har 405000. så ja, jeg synes det er mye. er det grunnlønna til de fleste s.pl. så synes jeg ikke at der er klagbart. da burde heller arb.forholdene fikses opp i.

Det er ikkje representativt. For å samanlikne; fram til 10 år følger sjukepleiarar og lærarar kvarandre, spesialsjukepleiar har det same som adjunkt. Ved 16 år får lærarar og adjunktar eit tillegg på ca 40 000 som sjukepleiarar og spesialsjukepleiarar ikkje får. Same utdanningsnivå, same arbeidsgjevar, samanliknbart ansvar, ulik løn. Endret av ★
Skrevet

stjerna: glemte å si at jeg har 30st.p. i tillegg til adjunkt i spes.ped.

Skrevet

stjerna: glemte å si at jeg har 30st.p. i tillegg til adjunkt i spes.ped.

Uansett er lærarar verdsatt høgare enn sjukepleiarar, sjekk overeinskomsten mellom UNIO og KS, der står både sjukepleiarlønn og lærarlønn etter ansiennitet.
Skrevet

Offshorw handler mye om tillegg. Det er tilleggene de tjener på.Risikotillegg f.eks. Pluss at de er borte hjemmefra hele døgn. Slikt er det mye å tjene på. Hadde en offshorearbeider hatt 8-16 jobb hadde han/hun tjent mye mindre.

Det blir ikke helt riktig å sammenligne.

Anonymous poster hash: 323dd...01f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...