Gå til innhold

Årslønnen min er 448.000 kroner, synes dere dette er lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesialsykepleier og tjener 455000ish i 100% dagstilling, mannen har samme utdannelse og tjener rundt 600000 i tredelt turnus..

Tror forresten grunnlønna har økt til 443000 eller no??

Anonymous poster hash: 821af...31e

Skrevet

Og jeg er en hjelpepleier med full ansiennitet og jobber ca 80 % natt, og tjener nesten 400000 i året, da med noen få ekstravakter i året på dag/aften.

Anonymous poster hash: 56a84...8a0

Skrevet

Grunnlønnen for spl i KS med 10 års ansiennitet er 417200,-. Så kommer selvsagt tillegg ved siden av. HI antyder jo at hennes lønn er uten tillegg. Selv spesialspl trodde ikke jeg hadde så mye i grunnlønn.

Skrevet

Hvor jobber du da?

Anonymous poster hash: 093d2...070
Skrevet

Wow, det er kun 100.000 under min grunnlønn. Jeg er lege og jobber 50t/uke i snitt. Har dobbelt så lang utdannelse og mer ansvar. Om din lønn er representativ for sykepleiergruppen så skjønner jeg ikke hva dere klager på. Dere har jo nokså bra ordninger om dette er reellt.

Anonymous poster hash: 0d6ac...de5

Sykepleierne har i alle år klaget og klaget over lønnen sin, men sannheten er at de tjener veldig godt lengde på utdannelse tatt i betraktning. Jeg har selv 6 års utdannelse og med jobb i helsevesenet ville den ikke vært særlig høyere enn HI`s lønn. Så sykepleierne må bare innse at de har gode ordninger ja! 

Anonymous poster hash: 41f72...612

Skrevet

Vi tjener ærlig talt ikke godt sammenlignet med andre med samme lengde på utdanningen. Og veldig godt tjener vi iallefall ikke. Ligger godt under landsgjennomsnittet.

Skrevet

Spl i kommunen. 2-delt turnus. Grunnlønn 356 000 kr uten tillegg.

Anonymous poster hash: b1d48...5f4
Skrevet

Jobber som jordmor jeg, i kommunen, 440 000, ingen ansinitet. Det har tatt meg 6 år å komme hit så synes ikke lønnen er så veldig å skryte av iallfall

Anonymous poster hash: 8dd80...5c6
Skrevet

Vi tjener ærlig talt ikke godt sammenlignet med andre med samme lengde på utdanningen. Og veldig godt tjener vi iallefall ikke. Ligger godt under landsgjennomsnittet.

Jeg har like lang utdannelse som deg, er ikke sykepleier og har ca 370000 i året. Så jeg vil si at dere tydeligvis tjener dere mye bedre enn mitt yrke i hvertfall, selv om vi har like lang utdannelse

Anonymous poster hash: e7af7...3a9

Skrevet

Wow, det er kun 100.000 under min grunnlønn. Jeg er lege og jobber 50t/uke i snitt. Har dobbelt så lang utdannelse og mer ansvar. Om din lønn er representativ for sykepleiergruppen så skjønner jeg ikke hva dere klager på. Dere har jo nokså bra ordninger om dette er reellt.

Helt enig. God lønn for treårig utdanning. Jeg jobber som psykolog og har da studert seks år. Har 460 000,- Ingen tillegg.

Anonymous poster hash: 92536...d67

Og jeg er dyrlege, 6 års utdanning og tjener 427 000kr i året med 4 års ansiennitet. (Det er minstelønn iflg tariff). Syns du tjener veldig bra med din utdanning!!

Anonymous poster hash: 8df31...16d

Skrevet

Jeg har like lang utdannelse som deg, er ikke sykepleier og har ca 370000 i året. Så jeg vil si at dere tydeligvis tjener dere mye bedre enn mitt yrke i hvertfall, selv om vi har like lang utdannelse

Lengden på utdanningen er ikke det som gjør at jeg føler vi tjener for lite. Det er det ansvaret man har. Man kan velge å sitte på kontor, men man kan også overvåke veldig syke mennesker som er helt avhengig av sykepleier for å overleve. Det fortjener litt synes jeg

Anonymous poster hash: f9d7c...29f

Skrevet

forsker på genetiske sykdommer, 490,000 i lønn  10 års høyere utdanning. Om HI er sykepleier kan jeg ikke FATTE hva denne gruppen klager på lønnsmessig, tatt i betraktning hva andre sykepleiere i tråden har svart, de har jo "bare" 3 år med utdannelse...

Anonymous poster hash: c6c9e...902
Skrevet

Dette er snakk om spesialsykepleierlønn, med ti års ansennitet da, høyere enn dette kommer vi ikke uten personlige tillegg, og det er ikke lett å få i dag...

Men det er jo ekstrem mangel på spesialsykepleiere så lønna blir nok prioritert i forhandlingene fremover!

Anonymous poster hash: 821af...31e

Skrevet

Helt enig. God lønn for treårig utdanning. Jeg jobber som psykolog og har da studert seks år. Har 460 000,- Ingen tillegg.

Og jeg er dyrlege, 6 års utdanning og tjener 427 000kr i året med 4 års ansiennitet. (Det er minstelønn iflg tariff). Syns du tjener veldig bra med din utdanning!!

En annen dyrlege her, og jeg kan bare skrive under. Jeg synes generelt ikke at sykepleierlønningene er lave. Det snakkes alltid om "det store ansvaret" sykepleiere har, men de er ikke de eneste i samfunnet som har stort ansvar. Bussjåfører, for eksempel - snakkes det om deres ansvar? Ansatte i barnevernet? NAV? Det er mange som har ansvar for andres liv, direkte og indirekte, ikke bare sykepleiere. Men sykepleiere har en sterk fagforening som vet å lage oppstyr i media. De skyver pasientene foran seg i lønnskampen, akkurat som legeforeningen gjør. 

Kan legge til at det er mange dyrleger som på ingen måte får tariff, heller, så du er (utrolig nok) heldig! Selv har jeg hoppet av smådyrbransjen, mye på grunn av et helt latterlig lavt lønnsnivå, utdanningslengden tatt i betraktning. Hadde aldri tatt det samme yrkesvalget igjen hvis jeg hadde visst det jeg vet nå om bransjen. Nå tjener jeg riktignok ikke mer enn lønnstrinn 50 (såvidt over 400K), men håper lønna tar seg opp igjen når jeg er ferdig med doktorgrad. 

Anonymous poster hash: e2e62...d0a

Skrevet

En annen dyrlege her, og jeg kan bare skrive under. Jeg synes generelt ikke at sykepleierlønningene er lave. Det snakkes alltid om "det store ansvaret" sykepleiere har, men de er ikke de eneste i samfunnet som har stort ansvar. Bussjåfører, for eksempel - snakkes det om deres ansvar? Ansatte i barnevernet? NAV? Det er mange som har ansvar for andres liv, direkte og indirekte, ikke bare sykepleiere. Men sykepleiere har en sterk fagforening som vet å lage oppstyr i media. De skyver pasientene foran seg i lønnskampen, akkurat som legeforeningen gjør. 

Kan legge til at det er mange dyrleger som på ingen måte får tariff, heller, så du er (utrolig nok) heldig! Selv har jeg hoppet av smådyrbransjen, mye på grunn av et helt latterlig lavt lønnsnivå, utdanningslengden tatt i betraktning. Hadde aldri tatt det samme yrkesvalget igjen hvis jeg hadde visst det jeg vet nå om bransjen. Nå tjener jeg riktignok ikke mer enn lønnstrinn 50 (såvidt over 400K), men håper lønna tar seg opp igjen når jeg er ferdig med doktorgrad. 

Anonymous poster hash: e2e62...d0a

Klart mange har et stort ansvar, men det blir ikke rett å sammenligne en sykepleiers ansvar og en sjåførs ansvar synes jeg. Sjåføren skal frakte mennesker fra a til å på en trygg måte og må ha lappen og helt sikkert noe formelt kurs eller noe for å kunne være sjåfør. En sykepleier skal ta vare på syke mennesker, gi dem medisiner osv, noe som krever litt mer enn et utvidet førerkort og synstest.

Ingeniører har ofte bare 3 års utdanning også, tror ikke de er fornøyde med å tjene rundt 400 000 heller

Anonymous poster hash: 8dd80...5c6

Skrevet

Hadde vært veldig fornøyd med en sånn årslønn ja

Anonymous poster hash: 93eaf...c4b
Skrevet

Lengden på utdanningen er ikke det som gjør at jeg føler vi tjener for lite. Det er det ansvaret man har. Man kan velge å sitte på kontor, men man kan også overvåke veldig syke mennesker som er helt avhengig av sykepleier for å overleve. Det fortjener litt synes jeg

Men nå var det jo deg som sammenlignet med andre utdannelser med samme lengde, ikke jeg.

Skrevet

Men nå var det jo deg som sammenlignet med andre utdannelser med samme lengde, ikke jeg.

Det var ikke meg gitt ;) bare svarte jeg

Skrevet

Wow, det er kun 100.000 under min grunnlønn. Jeg er lege og jobber 50t/uke i snitt. Har dobbelt så lang utdannelse og mer ansvar. Om din lønn er representativ for sykepleiergruppen så skjønner jeg ikke hva dere klager på. Dere har jo nokså bra ordninger om dette er reellt. Anonymous poster hash: 0d6ac...de5

Mannen min er lege. Han har vel 650 i grunnlønn, men med tillegg, utadtid og ex vakter har han 1.2-1.4 mill i året. Så det er ikke helt sammenlignbart da. Det burde jo du som har så lang utdannelse skjønneAnonymous poster hash: 726e1...03d

Jeg tenker din mann er uheldig med en kone som tydeligvis ikke er like smart som han selv;-)

Jeg skjønner nok mer enn det du gjør, men du skjønner det ikke selv. At din mann tjener så mye betyr ikke at jeg gjør det. Jeg snakket ikke om din manns lønn i denne diskusjonen, men min og mange andre sykehuslegers lønn. Min far tjener 3.000.000 i året som overlege, men da på et privat sykehus, og han kan jeg selvsagt ikke bruke som eksempel mør vi snakker om lønn i det offentlige.

Jeg har i utgangspunktet 100.000 mindre i grunnlønn enn din mann, og mine tillegg utgjør ca 150.000/år. Det utgjør 700.000 i brutto årslønn. Da jobber jeg 50t/uken, altså 15 timer mer per uke enn en fulltidssykepleier. Derfor blir lønnen min høyere. Mange timer på jobb gir høy lønn. Sånn er det for de fleste i min kategori (gruppe B).

Din mann har grunnlønn som overlege, og at han har 550.000-750.000 bare i tillegg er ikke representabelt for overlegegruppen. Han jobber tydeligvis meget mye eller innehar ledelsesansvar, ev jobber i psykiatrien hvor de forhandler seg fram til bedre lønninger pga stor etterspørsel.

HI skisserer en grunnlønn på 448.000 + tillegg og jobber ikke fulltid, ei heller natt. Da har hun en lønn som overhodet ikke kan kalles dårlig.

Skrevet

Wow, det er kun 100.000 under min grunnlønn. Jeg er lege og jobber 50t/uke i snitt. Har dobbelt så lang utdannelse og mer ansvar. Om din lønn er representativ for sykepleiergruppen så skjønner jeg ikke hva dere klager på. Dere har jo nokså bra ordninger om dette er reellt. Anonymous poster hash: 0d6ac...de5

Mannen min er lege. Han har vel 650 i grunnlønn, men med tillegg, utadtid og ex vakter har han 1.2-1.4 mill i året. Så det er ikke helt sammenlignbart da. Det burde jo du som har så lang utdannelse skjønneAnonymous poster hash: 726e1...03d
Jeg tenker din mann er uheldig med en kone som tydeligvis ikke er like smart som han selv;-)

Jeg skjønner nok mer enn det du gjør, men du skjønner det ikke selv. At din mann tjener så mye betyr ikke at jeg gjør det. Jeg snakket ikke om din manns lønn i denne diskusjonen, men min og mange andre sykehuslegers lønn. Min far tjener 3.000.000 i året som overlege, men da på et privat sykehus, og han kan jeg selvsagt ikke bruke som eksempel mør vi snakker om lønn i det offentlige.

Jeg har i utgangspunktet 100.000 mindre i grunnlønn enn din mann, og mine tillegg utgjør ca 150.000/år. Det utgjør 700.000 i brutto årslønn. Da jobber jeg 50t/uken, altså 15 timer mer per uke enn en fulltidssykepleier. Derfor blir lønnen min høyere. Mange timer på jobb gir høy lønn. Sånn er det for de fleste i min kategori (gruppe B).

Din mann har grunnlønn som overlege, og at han har 550.000-750.000 bare i tillegg er ikke representabelt for overlegegruppen. Han jobber tydeligvis meget mye eller innehar ledelsesansvar, ev jobber i psykiatrien hvor de forhandler seg fram til bedre lønninger pga stor etterspørsel.

HI skisserer en grunnlønn på 448.000 + tillegg og jobber ikke fulltid, ei heller natt. Da har hun en lønn som overhodet ikke kan kalles dårlig.

Han jobber i offentlig sykehus. Anestesilege. 44 timers uke. Ingen av hans kollegaer ( overleger) tjener mindre. De har 7 delt vakt, jobber 6 uker avspaserer 2. Tilstedevakt på natt. Er nok bare du som jobber lite ekstra eller i en spesialisering med lite vakt.

Anonymous poster hash: 726e1...03d

Skrevet

Jeg har like lang utdannelse som deg, er ikke sykepleier og har ca 370000 i året. Så jeg vil si at dere tydeligvis tjener dere mye bedre enn mitt yrke i hvertfall, selv om vi har like lang utdannelseAnonymous poster hash: e7af7...3a9
Lengden på utdanningen er ikke det som gjør at jeg føler vi tjener for lite. Det er det ansvaret man har. Man kan velge å sitte på kontor, men man kan også overvåke veldig syke mennesker som er helt avhengig av sykepleier for å overleve. Det fortjener litt synes jeg Anonymous poster hash: f9d7c...29f

Dere er da likevel snare med å tilkalle lege med en gang noe butter imot, og det er bra, men strengt tatt er det vel legene som sørger for at pasientene med kritisk sykdom overlever.

Wow, det er kun 100.000 under min grunnlønn. Jeg er lege og jobber 50t/uke i snitt. Har dobbelt så lang utdannelse og mer ansvar. Om din lønn er representativ for sykepleiergruppen så skjønner jeg ikke hva dere klager på. Dere har jo nokså bra ordninger om dette er reellt.Anonymous poster hash: 0d6ac...de5

Helt enig. God lønn for treårig utdanning. Jeg jobber som psykolog og har da studert seks år. Har 460 000,- Ingen tillegg.Anonymous poster hash: 92536...d67
Og jeg er dyrlege, 6 års utdanning og tjener 427 000kr i året med 4 års ansiennitet. (Det er minstelønn iflg tariff). Syns du tjener veldig bra med din utdanning!!Anonymous poster hash: 8df31...16d

En annen dyrlege her, og jeg kan bare skrive under. Jeg synes generelt ikke at sykepleierlønningene er lave. Det snakkes alltid om "det store ansvaret" sykepleiere har, men de er ikke de eneste i samfunnet som har stort ansvar. Bussjåfører, for eksempel - snakkes det om deres ansvar? Ansatte i barnevernet? NAV? Det er mange som har ansvar for andres liv, direkte og indirekte, ikke bare sykepleiere. Men sykepleiere har en sterk fagforening som vet å lage oppstyr i media. De skyver pasientene foran seg i lønnskampen, akkurat som legeforeningen gjør.  Kan legge til at det er mange dyrleger som på ingen måte får tariff, heller, så du er (utrolig nok) heldig! Selv har jeg hoppet av smådyrbransjen, mye på grunn av et helt latterlig lavt lønnsnivå, utdanningslengden tatt i betraktning. Hadde aldri tatt det samme yrkesvalget igjen hvis jeg hadde visst det jeg vet nå om bransjen. Nå tjener jeg riktignok ikke mer enn lønnstrinn 50 (såvidt over 400K), men håper lønna tar seg opp igjen når jeg er ferdig med doktorgrad. Anonymous poster hash: e2e62...d0a

Klart mange har et stort ansvar, men det blir ikke rett å sammenligne en sykepleiers ansvar og en sjåførs ansvar synes jeg. Sjåføren skal frakte mennesker fra a til å på en trygg måte og må ha lappen og helt sikkert noe formelt kurs eller noe for å kunne være sjåfør. En sykepleier skal ta vare på syke mennesker, gi dem medisiner osv, noe som krever litt mer enn et utvidet førerkort og synstest. Ingeniører har ofte bare 3 års utdanning også, tror ikke de er fornøyde med å tjene rundt 400 000 heller Anonymous poster hash: 8dd80...5c6

Det blir jo litt tullete å sammenlikne etter utdanningslengde. Hvem andre er det som gjør det enn sykepleierne? En høyskoleingeniør som jobber i det offentlige (om man absolutt skal sammenlikne) tjener som en offentlig ansatt sykepleier. Dere kan ikke sammenlikne med ingeniører ansatt i det private. Det blir jo som om leger skulle sammenliknet lønnen sin med en advokats lønn, som da er i de fleste tilfeller bedre enn gjennomsnittlig legelønninger.

Skal dere først argumentere for høyere lønn, så gjør det med litt mer verdighet.

Skrevet

Jeg har like lang utdannelse som deg, er ikke sykepleier og har ca 370000 i året. Så jeg vil si at dere tydeligvis tjener dere mye bedre enn mitt yrke i hvertfall, selv om vi har like lang utdannelseAnonymous poster hash: e7af7...3a9
Lengden på utdanningen er ikke det som gjør at jeg føler vi tjener for lite. Det er det ansvaret man har. Man kan velge å sitte på kontor, men man kan også overvåke veldig syke mennesker som er helt avhengig av sykepleier for å overleve. Det fortjener litt synes jeg Anonymous poster hash: f9d7c...29f
Dere er da likevel snare med å tilkalle lege med en gang noe butter imot, og det er bra, men strengt tatt er det vel legene som sørger for at pasientene med kritisk sykdom overlever.

Wow, det er kun 100.000 under min grunnlønn. Jeg er lege og jobber 50t/uke i snitt. Har dobbelt så lang utdannelse og mer ansvar. Om din lønn er representativ for sykepleiergruppen så skjønner jeg ikke hva dere klager på. Dere har jo nokså bra ordninger om dette er reellt.Anonymous poster hash: 0d6ac...de5

Helt enig. God lønn for treårig utdanning. Jeg jobber som psykolog og har da studert seks år. Har 460 000,- Ingen tillegg.Anonymous poster hash: 92536...d67
Og jeg er dyrlege, 6 års utdanning og tjener 427 000kr i året med 4 års ansiennitet. (Det er minstelønn iflg tariff). Syns du tjener veldig bra med din utdanning!!Anonymous poster hash: 8df31...16d

En annen dyrlege her, og jeg kan bare skrive under. Jeg synes generelt ikke at sykepleierlønningene er lave. Det snakkes alltid om "det store ansvaret" sykepleiere har, men de er ikke de eneste i samfunnet som har stort ansvar. Bussjåfører, for eksempel - snakkes det om deres ansvar? Ansatte i barnevernet? NAV? Det er mange som har ansvar for andres liv, direkte og indirekte, ikke bare sykepleiere. Men sykepleiere har en sterk fagforening som vet å lage oppstyr i media. De skyver pasientene foran seg i lønnskampen, akkurat som legeforeningen gjør. Kan legge til at det er mange dyrleger som på ingen måte får tariff, heller, så du er (utrolig nok) heldig! Selv har jeg hoppet av smådyrbransjen, mye på grunn av et helt latterlig lavt lønnsnivå, utdanningslengden tatt i betraktning. Hadde aldri tatt det samme yrkesvalget igjen hvis jeg hadde visst det jeg vet nå om bransjen. Nå tjener jeg riktignok ikke mer enn lønnstrinn 50 (såvidt over 400K), men håper lønna tar seg opp igjen når jeg er ferdig med doktorgrad. Anonymous poster hash: e2e62...d0a

Klart mange har et stort ansvar, men det blir ikke rett å sammenligne en sykepleiers ansvar og en sjåførs ansvar synes jeg. Sjåføren skal frakte mennesker fra a til å på en trygg måte og må ha lappen og helt sikkert noe formelt kurs eller noe for å kunne være sjåfør. En sykepleier skal ta vare på syke mennesker, gi dem medisiner osv, noe som krever litt mer enn et utvidet førerkort og synstest. Ingeniører har ofte bare 3 års utdanning også, tror ikke de er fornøyde med å tjene rundt 400 000 heller Anonymous poster hash: 8dd80...5c6
Det blir jo litt tullete å sammenlikne etter utdanningslengde. Hvem andre er det som gjør det enn sykepleierne? En høyskoleingeniør som jobber i det offentlige (om man absolutt skal sammenlikne) tjener som en offentlig ansatt sykepleier. Dere kan ikke sammenlikne med ingeniører ansatt i det private. Det blir jo som om leger skulle sammenliknet lønnen sin med en advokats lønn, som da er i de fleste tilfeller bedre enn gjennomsnittlig legelønninger.

Skal dere først argumentere for høyere lønn, så gjør det med litt mer verdighet.

Leger som sørger for at kritisk syke overlever... KØDDER DU MED MEG??? Dere opererer, vi fikser Resten. Tror du post operative pasienter bare ligger og blir friske av seg selv og at det aldri forekommer komplikasjoner? Vi redder ræva deres OFTE da dere faktisk (tro det eller ei) også gjør feil som vi må rydde opp i!

Skrevet

Det var ikke meg gitt ;) bare svarte jeg

Unnskyld, ser jo nå at det ikke var deg :huh:

Skrevet

Et paradoks at en venninne av meg tjener 600 000 i året uten å ha fullført vgs engang, jobber 2 uker på fri 3-4 uker. Offshorearbeider selvsagt, renholder.

Anonymous poster hash: 5730e...9a3

Offshore blir jo noe helt annet. Jeg har både far og samboer offshore - begge med yrkesutdannelse(to år skole, to år lærling). Bare pr. uke er det 9000,- i offshoretillegg, så har de kveld/natt, risikotillegg osv...
Skrevet

Han jobber i offentlig sykehus. Anestesilege. 44 timers uke. Ingen av hans kollegaer ( overleger) tjener mindre. De har 7 delt vakt, jobber 6 uker avspaserer 2. Tilstedevakt på natt. Er nok bare du som jobber lite ekstra eller i en spesialisering med lite vakt.

Anonymous poster hash: 726e1...03d

..hehe...du klarer alltid å snike inn litt info om o store legemannen din i slike tråder... Anestesilegen. Helikopterlegen. Be your own person please!

Anonymous poster hash: 80421...6e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...