Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #1 Skrevet 10. april 2014 Må bare lufte meg en eller annen plass. Er gravid, tror jeg, rundt uke 6. Begynte å blø bare noen dager etter at jeg testet positivt og blør enda - det vil si at jeg har snart blødd litt hver dag i to uker. I forgårs var jeg hos privat gynekolog for å prøve å finne ut hva som skjer for dette går jo på psyken løs. Testene er fremdeles positive, jeg er trøtt som en dupp og puppene har blitt fyldigere. Hun kunne ikke si så mye da enten var utviklingen stoppet, og en abort på veg ellers så var jeg litt mindre på veg enn jeg trodde. Kunne være nok med et par dager for det gikk et skille mellom uke 5 og 6 ifht hvor mye en kan se på ultralyden så hun. Kunne se et rom i livmoren med en liten prikk i... Så jeg tok en hcg blodprøve den dagen og skulle ta en ny idag for å sjekke hcg stigning. Men jeg bor i distriktet og i dag er laboratoriumet stengt pga sykdom.... og det åpner ikke før ute tirsdag neste uke. Så kommer påsken og da er jo alt stengt og gynekologen min på påkeferie.... Så da var jeg like langt igjen og må gå her i håpløsheten. Er det over og ut så vil jeg jo bare komme meg videre, og er det fremdeles utvikling så vil jeg snart finne ut hvorfor jeg blør! Arrg... Anonymous poster hash: febc0...fff
Poteto Skrevet 10. april 2014 #2 Skrevet 10. april 2014 Må bare lufte meg en eller annen plass. Er gravid, tror jeg, rundt uke 6. Begynte å blø bare noen dager etter at jeg testet positivt og blør enda - det vil si at jeg har snart blødd litt hver dag i to uker. I forgårs var jeg hos privat gynekolog for å prøve å finne ut hva som skjer for dette går jo på psyken løs. Testene er fremdeles positive, jeg er trøtt som en dupp og puppene har blitt fyldigere. Hun kunne ikke si så mye da enten var utviklingen stoppet, og en abort på veg ellers så var jeg litt mindre på veg enn jeg trodde. Kunne være nok med et par dager for det gikk et skille mellom uke 5 og 6 ifht hvor mye en kan se på ultralyden så hun. Kunne se et rom i livmoren med en liten prikk i... Så jeg tok en hcg blodprøve den dagen og skulle ta en ny idag for å sjekke hcg stigning. Men jeg bor i distriktet og i dag er laboratoriumet stengt pga sykdom.... og det åpner ikke før ute tirsdag neste uke. Så kommer påsken og da er jo alt stengt og gynekologen min på påkeferie.... Så da var jeg like langt igjen og må gå her i håpløsheten. Er det over og ut så vil jeg jo bare komme meg videre, og er det fremdeles utvikling så vil jeg snart finne ut hvorfor jeg blør! Arrg... Anonymous poster hash: febc0...fff Hei! Vil først sende deg en klem. Eg var på ul på tirsdag og var 7+0 da, såg ingenting annet enn gullsekken som han kallet det, så det var for tidlig for ul, så da er det kanskje litt tidlig for deg og? Eg skal tilbake om 2 uker. Så utrolig uheldig du er med laboratoriet da! Er det langt til sykehus eller til eit annet legekontor? Så kunne du gått der å tatt blodprøve. E verdt å ta en telefon å forklare situasjonen. Ska ikke være rett å gå rundt å være så begymra hele påsken! Og du, det er veldig mange som blør når en er gravid, så må ikke bety det verste. Masse lykke til! Stor klem frå meg!
Bamsemams74 Skrevet 10. april 2014 #3 Skrevet 10. april 2014 Må bare lufte meg en eller annen plass. Er gravid, tror jeg, rundt uke 6. Begynte å blø bare noen dager etter at jeg testet positivt og blør enda - det vil si at jeg har snart blødd litt hver dag i to uker. I forgårs var jeg hos privat gynekolog for å prøve å finne ut hva som skjer for dette går jo på psyken løs. Testene er fremdeles positive, jeg er trøtt som en dupp og puppene har blitt fyldigere. Hun kunne ikke si så mye da enten var utviklingen stoppet, og en abort på veg ellers så var jeg litt mindre på veg enn jeg trodde. Kunne være nok med et par dager for det gikk et skille mellom uke 5 og 6 ifht hvor mye en kan se på ultralyden så hun. Kunne se et rom i livmoren med en liten prikk i... Så jeg tok en hcg blodprøve den dagen og skulle ta en ny idag for å sjekke hcg stigning. Men jeg bor i distriktet og i dag er laboratoriumet stengt pga sykdom.... og det åpner ikke før ute tirsdag neste uke. Så kommer påsken og da er jo alt stengt og gynekologen min på påkeferie.... Så da var jeg like langt igjen og må gå her i håpløsheten. Er det over og ut så vil jeg jo bare komme meg videre, og er det fremdeles utvikling så vil jeg snart finne ut hvorfor jeg blør! Arrg... Anonymous poster hash: febc0...fff Hei! Vil først sende deg en klem. Eg var på ul på tirsdag og var 7+0 da, såg ingenting annet enn gullsekken som han kallet det, så det var for tidlig for ul, så da er det kanskje litt tidlig for deg og? Eg skal tilbake om 2 uker. Så utrolig uheldig du er med laboratoriet da! Er det langt til sykehus eller til eit annet legekontor? Så kunne du gått der å tatt blodprøve. E verdt å ta en telefon å forklare situasjonen. Ska ikke være rett å gå rundt å være så begymra hele påsken! Og du, det er veldig mange som blør når en er gravid, så må ikke bety det verste. Masse lykke til! Stor klem frå meg! Hei! Forstår veldig godt at du er frustrert og lei! Man blir jo bekymret av de minste ting i denne tidlige fasen, og blødninger er helt pyton! Det vet jeg alt om, for jeg har blødd i alle mine fire svangerskap. Denne gangen har jeg blødd og spotta i hytt og gevær, så da jeg plutselig oppdaga at jeg var gravid, så ante jeg ikke hvor langt på veg jeg var. Det aner jeg fortsatt ikke...! Det hjelper sikkert ikke med trøstende ord heller. Det eneste som vil hjelpe deg, er å få visshet. Så jeg er enig med den godeste poteto her; prøv å finne en lab eller klinikk som kan ta en prøve... det er klaustrofobisk å gå hele påsken uten svar. Sender varme tanker din veg!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #4 Skrevet 10. april 2014 Takker for klemmer min veg og svar! Er litt forbasket at det ikke er noe å gjøre med naturens gang. Ringte til jordmortjenesten og fikk beskjed der at jeg skulle senke skuldrene, leve som normalt og som gravid og ringe igjen etter påske for time. Da vil de evt kunne se hjerte. Foreløpig har jeg ikke hatt noen form for smerter og får ta det som et godt tegn. Heldigvis skal jeg ha ferie hele påske og akter da å ligge på sofaen og lese masse påskekrim og ta det helt med ro. Forhåpentligvis så stopper blødningene etter hvert! En ting er å skrive det, en annen ting er å faktisk greie å slappe av men får gjør et tappert forsøk;-) God påske!! Anonymous poster hash: febc0...fff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå