Gå til innhold

Fundusmål: Fra øvre del til under normalen - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Da er jeg 35+0 og akkurat i dag fått målt fundusmålet til under normalen. Har ligget over gjennomsnittet i øvre del frem til nå...

Er det noen som har erfaring med dette at det plutselig snur uten at det har vært noe galt?? Og hva kan i tilfelle være galt?

Skal jo følges opp av sykehuset nå (fått henvisning, men aner ikke når jeg får time), men det er likevel vanskelig å ikke fundere og tenke... 

Hadde ikke vært bekymra om jeg hadde ligget konstant litt under normalen hele svangerskapet.. men når det plutselig snur så blir jeg litt stressa merker jeg. Særlig siden mamma opplevde med sin førstefødte et hastekeisersnitt som følge av for lite blodtilførsel til babyen eller no tror jeg... Og akkurat det kan vel være forklaringa, sånn verst tenkelig...

Fortsetter under...

Fikk tlf fra sykehuset i dag med beskjed om å komme kl.11... Ble tatt ultralyd og konstatert alt ok :) Det var ofte gravide innom pga lavt fundusmål uten at de fant noe feil visst! Sånn fyi...

Sana og lillemann: Ja kan sikkert stemme d. Legen sa i dag at det sikkert skyldtes måten jeg bærer henne på.

Siden mamma hadde dårlig morkakefunksjon så ble jeg satt opp til ny ul-kontroll 2.mai.. Det er visst en arvelig faktor der, men foreløpig kan de ikke se noe galt med blodforsyninga i alle fall.

Fikk tlf fra sykehuset i dag med beskjed om å komme kl.11... Ble tatt ultralyd og konstatert alt ok :) Det var ofte gravide innom pga lavt fundusmål uten at de fant noe feil visst! Sånn fyi...

Sana og lillemann: Ja kan sikkert stemme d. Legen sa i dag at det sikkert skyldtes måten jeg bærer henne på.

Siden mamma hadde dårlig morkakefunksjon så ble jeg satt opp til ny ul-kontroll 2.mai.. Det er visst en arvelig faktor der, men foreløpig kan de ikke se noe galt med blodforsyninga i alle fall.

Jeg hadde det. Altså fra øvre delen av normalen til nedre del - fra uke 28 til 34. Ble sendt til ul for sjekk og årsak var tverrleie. Estimerte vekt og størrelse og baby er godt over gjennomsnittet stor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...