Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg født. Har trodd at det har vært noe på gang i en uke. Ble strippet på fredag og hadde rier den kvelden. Da var jeg helt sikker på at nå skjer det. Eneste resultat var at slimproppen kom.. Riene dabbet av og jeg kjente ingen tegn til noe. :( på tirsdag skulle jeg igangsettes og kom inn på sykehuset der jeg ble strippet igjen. Fikk brystpumpe og stimulerte brystene to ganger og fikk et klyster som ikke hadde noen effekt for det var jo helt umulig å holde igjen de ti min jeg skulle vente. Men da kom riene. De var uregelmessige og svake. Kl 3 ble jeg overført til føden for å ta vannet. Riene var vondere, men helt overkommelige. Kl 4.50 ble vannet tatt. Da hadde jeg fire cm og ca en cm livmorhals, men mykt og tøyelig. Riene ble med en gang svært hyppige, men jeg greide enda å fokusere på pusten og puste meg igjennom dem. Etter en forferdelig time med rier hvert andre min var jeg på stedet hvil.. Gjett om jeg ble oppgitt. Fikk gått på do og stått oppreist noen rier før jeg var tilbake i sengen igjen og fikk lystgass. Da var det så og si ingen pauser mellom riene og nå greide jeg ikke puste meg igjennom dem lenger. Ulte inn i maska, men det var godt å ha den der og fokusere på å puste i den. En time etter at hun undersøkte sist hadde jeg full åpning. Gikk dermed fra 4 til 10 cm på en time.. Kanskje ikke rart det gjorde vondt.. Jeg kjente at jeg måtte trykke, selv om det ikke var slik at jeg ikke kunne la vær. Men med full åpning var det bare å sette igang. Jeg trykka og det var mye bedre å trykke mot smerten enn å pine seg igjennom den. En time etter kom hun med et stort splosj. Jordmor hadde sitt svare strev med å ta i mot og holde henne fast. Hun hadde masse hår og var ca 3800 gr. Nå er det helt himmelsk å være ferdig! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144133611-endelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...