Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på rutinekontroll hos gynekolog idag. Tok ul og hun sa at hvis du ikke vil bli gravid så burde du ikke ha sex idag for du har eggløsning på venstre side.

Det jeg lurer på.

Kommer egget idag eller ligger det klart?

Har man eggløsning fra annenhver side hver måned? Har veldig regelmessig mens. Akkurat 29 dager mellom hver mens. Aldri vært noe kluss der.

Er kjempe lyst og kjenner det klemmer i eggstokkene.

Har også lest at flest gutter blir unnfanget på høyre eggstokk. Så siden jeg har to jenter så vurderer jeg å vente til neste måned hvis jeg har el på høyre side altså annen hver? Skader jo ikke å prøve;)btw billigtestene el har ikke slått ut og gynekolog sier jeg har el så tror jeg burde stole på gynekolog?

Anonymous poster hash: fd56f...f6a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144133578-vedr%C3%B8rende-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt om at det er mest sannsynlig å få jente eller gutt dersom egget slippes fra den ene eller andre siden. Det er jo sædcellene som avgjør kjønnet, så egget spiller ingen rolle i det.. Uansett får man det kjønnet man får. Hvis du og mannen er klar for barn nr. 3 er det vel bare å sette i gang. Selvom ikke el-testen har slått ut, er det mulig å prøve fordet. Du sier syklusen din er på 29 dager hver mnd. Da har du eggløsning ca dag 16 i syklus. Hvilken dag er du på i syklus i dag?

Anonymous poster hash: 8e9e1...eed

Leste en forsknings artikkel om det. Gjort på 127 par, men samme det;) Jeg hadde siste spottedag med mens 30 så er jo bare 10 dager siden, men har fulgt med på eggløsning i ny og ne å det stemmer fra nov i fjor. Da hadde jeg også el etter 10 dager. Har ikke fulgt så nøye med. Venter på at mannen skal bestemme seg når han vil ha nr 3. Jeg er klar nå jeg:D Har ingen problemer med å bli gravid;) tok en el test nå som kan tolkes som blank. Burde vel kanskje stole på gynekolog? Hun så jo egget.

Jeg ble gravid via assistert befruktning, og derfor så jeg egget mitt på ultralyd :) Dette var ca 36 timer etter positiv EL-test. Så, er nok veldig mulig at du har eggløsning straks. El test er jo positiv 12-36 timer FØR eggløsning :)

Anonymous poster hash: 5cdfc...dad

Leste en forsknings artikkel om det. Gjort på 127 par, men samme det;) Jeg hadde siste spottedag med mens 30 så er jo bare 10 dager siden, men har fulgt med på eggløsning i ny og ne å det stemmer fra nov i fjor. Da hadde jeg også el etter 10 dager. Har ikke fulgt så nøye med. Venter på at mannen skal bestemme seg når han vil ha nr 3. Jeg er klar nå jeg:D Har ingen problemer med å bli gravid;) tok en el test nå som kan tolkes som blank. Burde vel kanskje stole på gynekolog? Hun så jo egget.

Annonse

Jeg ble gravid via assistert befruktning, og derfor så jeg egget mitt på ultralyd :) Dette var ca 36 timer etter positiv EL-test. Så, er nok veldig mulig at du har eggløsning straks. El test er jo positiv 12-36 timer FØR eggløsning :)

Så når de ser egget så vil det ikke si at egget har kommet? Og jeg kan ikke bli befruktet før det kommer ned? Men mine billigtester er ikke positive. Hadde hun kunne se egget hvis jeg ikke hadde eggløsning?

Så når de ser egget så vil det ikke si at egget har kommet? Og jeg kan ikke bli befruktet før det kommer ned? Men mine billigtester er ikke positive. Hadde hun kunne se egget hvis jeg ikke hadde eggløsning?

Det lurer jeg også på?

Du må nesten spørre gyn om egget hadde sluppet eller var på vei til å slippe. De kan se begge deler.

Hvis du har el i dag vil testen være blank, da hadde den nok vært positiv i går. Ift å bli gravid bør man ha sex i dagene før el, på eldagen er det ofte for sent da sædcellene bruker laaang tid opp, og egget fort blir svekket og dør etter ca 12 timer.

Ellers regner man ut el fra første dag med mens, ikke siste. Så du har ikke spes tidlig el hvis det er ti dager etter siste mensdag.

Anonymous poster hash: 88d93...bbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...