Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Vi skal ha dåp for barn nr 2 veldig snart.Vi har invitert 75 personer, sist kom det ca 60 gjester. Vi serverte koldtbort, samt kaker.Vi laget maten selv, fikk hjelp av noen i familien, men det hele kom jo på litt i underkant av 10.000kr (mat, drikke, kake, leie av lokalet). Jeg var utmattet både før og etter dåpen, for det tok sin tid med matlaging, pynting, samt at barnet ikke kunne overlates til seg selv selvsagt.Lurer på å finne på en annen løsning denne gangen, selv om maten ble veldig god og vi hadde det hyggelig sist. Anonymous poster hash: 20716...00d
Laybik Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Vi hadde betasuppe i dåpen til vår første. Vi har noen nevøer/nieser med matintoleranser, så betasuppe er veldig greit. I dåpen til vår neste har vi veldig lyst til å lage snitter, for vi er så utrolig glad i det, men vi klarer nok å lage både bedre og billigere snitter enn cateringene :-) Vi får se hva det blir til, baby er jo ikke kommet ut engang enda, så hvis han er kjempekrevende tror jeg jeg har mer enn nok med å lage kaker, da orker jeg nok ikke å smøre snitter i tillegg. Vi blir nok rundt 40stk.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Bestille mat? Vi hadde 40 gjester med koldtbord og kaker etterpå. Lagde selv, og gjør nok det samme denne gangen. Det kommer jo litt an på hvor man legger lista mtp.pynt, mat, og kaker. Kaker bakte familiemedlemmer (bortsett fra en), vi ordnet maten og enkel men fin pynt. Det kom på under 6000,- Vi gjør nok det samme nå til sommeren i dåp nr. 2, men denne gangen blir vi "bare" rundt 30 stk. Anonymous poster hash: 7ed7c...7a0
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Må dere be så mange forresten? Anonymous poster hash: 7ed7c...7a0
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Vi har vært gjennom snitter (bestilte fra catering, men er kjedelig og litt "gammel dame" egentlig), hjemmelaget koldtbord, hjemmelaget middag (hel grillet svinefilet med bakte poteter fra grillen og litt forskjellig tilbehør som salater, sauser, dressinger o.l.), men det mest vellykkede var spekemat fra slakteren. Bestilte spekemat direkte fra slakteren og fikk da flere fat med forskjellig spekemat, eggerøre, rømme og flatbrød. I tillegg serverte vi ovnsbakte brød fra en lokal kafè, lomper/lefser, fater med frukt som jordbær, meloner o.l. som passet til og noen karbonader i tilfelle det var noen store eller små som ikke ville ha spekemat. Alle skrøt så av maten i det selskapet, de gamle besteforeldrene og tantene som ikke kunne huske de noen gang hadde fått servert spekemat på denne måten, ungene som elsket å spise litt lefse og "masse pålegg" osv. Alle var superfornøyd. Anonymous poster hash: 5764f...ca7
Love my kidz Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 I dåpen til eldste leide vi forsamlingshus og kjøpte inn sodd. Hadde ca 25 gjester. Kaker etterpå selvfølgelig. Husker lite av dagen selv, etter tre mnd kollikk og jeg følte meg i en evig ammetåke Tenker at når barnet jeg bærer nå skal døpes så gjør vi det enklere. Da ber vi ferre og har den hjemme hos oss. Mat kan være noe vi bestiller noe fra catering, f.eks koldtbord eller gryterett eller noe Dessert/kaker er jo lett å fikse.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 I første barnedåpen hadde vi spekemat. Kjøpte hele skinker og pølser og skar opp selv. Eggerøre og potetsalat Andre gangen hadde vi gryterett med salat, ris og loff. Tredje barnedåpen fikk de to eldste lov til å velge mat, så da serverte vi taco. (Til et par bestefedres store fortvilelse.) Siste gangen hadde vi dåp 2.juledag så da ble det koldtbord med alskens julemat. Anonymous poster hash: d161e...d43
DramaMama Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Vi hadde koldtbord sist, til 30 gjester. Tror vi kjører samme opplegg neste gang, selv om det er dyrt med catering. Jeg liker at det er stort utvalg og ikke minst nok mat til at gjestene blir mette. Har ellers fått servert både gryterett og snitter i dåp, men begge ganger var det for lite mat, 3 små snitter ble litt knuslete... Gryteretten gikk tom da 30 av 40 gjester hadde forsynt seg. Pinlig. Cluet er å ha nok mat, uansett hva dere velger.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Koldtbord og kaker. Anonymous poster hash: 950ff...af0
Subwoofer Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 Finnbiff og potetmos + elgbuljong og rundstykker
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Rømmegrøt og spekemat. Kjøpte ferdig rømmegrøt fra Fjordland i trelitersbøtter (kan bestilles på matbutikker!) og ferdig oppskåret spekeskinke. Melon og litt salat. Varmet opp grøt i store kjeler. Voila! Anonymous poster hash: 84713...4cc
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 60 stk?? Like stort som bryllup nesten! Anonymous poster hash: 354f9...d1f
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Vi skal ha dåp for barn nr 2 veldig snart.Vi har invitert 75 personer, sist kom det ca 60 gjester. Vi serverte koldtbort, samt kaker.Vi laget maten selv, fikk hjelp av noen i familien, men det hele kom jo på litt i underkant av 10.000kr (mat, drikke, kake, leie av lokalet). Jeg var utmattet både før og etter dåpen, for det tok sin tid med matlaging, pynting, samt at barnet ikke kunne overlates til seg selv selvsagt.Lurer på å finne på en annen løsning denne gangen, selv om maten ble veldig god og vi hadde det hyggelig sist. Anonymous poster hash: 20716...00d Hvorfor ber dere så mange? Anonymous poster hash: 19067...2fa
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 Vi hadde 78 stk i dåpen til første. Da lagde foreldrene våre lapskaus og vi lagde elggryte med ris og rundstykker. Også var det flere familiemedlemmer som tilbydde seg å bake kake, så jeg trengte bare å bake ei kake + at jeg bestilte ei dåpskake. Andre gang var vi 82 i dåpen, og da bestilte vi vårruller hos nabodamen som vi varmet opp og kokte ris til. Hadde også et enkelt koldtbord til dem som ikke skulle like vårruller, med eggerøre, skinke og litt salater.Denne gangen var det også flere som tilbydde seg å bake, så trengte ikke å tenke på annet enn dåpskaken denne gangen. Skal sies at vi har invitert hele familien med foreldre, søsken, tanter, onkler, søskenbarn- med barn og samboer ol. Har god kontakt med hele familien, og følte at skulle vi invitere noen ville vi invitere alle. Familien bor spredt utover hele landet, så vi har en "tradisjon" med at alle blir invitert når det er grunn til å feire noe. Da får alle møte hverandre igjen, og alle er utrolig flinke til å stille opp. Alle barndåpene i vår familie har vi vært mellom 60 og 80 stykker ca. Vinn-vinn for alle sammen, og jeg synes det er kjempemorsomt når vi får til å samle familien! Er så godt å se alle sammen igjen, og ikke minst fikk alle hilst på våre unge lovende tidlig Begge gangene ble barna døpt da de var 4 uker gamle. Anonymous poster hash: 6ded3...e0c
mamma_til_verdens_beste Skrevet 9. april 2014 #15 Skrevet 9. april 2014 Vi hadde også rundt 60 stk i dåpen til sønnen vår.Ikke fordi jeg synes det var så fantastisk stas, men fordi det i min samboers familie er tradisjon at man inviterer alle de nærmeste. Og da hadde vi luket bort mange, men de er MANGE. Vi har begge skilte foreldre.Om vi noen gang gifter oss så kommer vi aldri i livet til å komme under 100stk... I de fleste dåp, konfirmasjoner og bryllup vi er i er det fra 100-150 personer.Hadde koldtbord i barnedåpen til sønnen vår og det kom på rundt 5000kr for mat og drikke. Da hadde vi kjøpt en del i Sverige også, samt at foreldrene våre tok med seg noe.Vi ser også etter noe enklere og kanskje rimeligere alternativer til neste, men jeg vet ikke om det lar seg gjøre. Synes ikke sånne masseproduserte ferdigposer fra Toro smaker særlig godt akkurat.
Ladybird2014 Skrevet 9. april 2014 #16 Skrevet 9. april 2014 Koldtbord der alle damene i familien lager noe. Jeg står for spekemat, laks, eggerøre og dåpskake. Resten av kakene (4), karamellpudding og fromasj står andre for. Vi blir 26 stk.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #17 Skrevet 9. april 2014 Vi blir med dåpsbarnet 15 styk. Orker ikke invitere slekt som vi ikke har mye kontakt med og som ikke har invitert oss til dåp. Og mesteparten av slekta til samboer bor på andre siden av jordkloden så de kommer ikke uansett. Og da blir det lettere for oss, og ikke minst billigere. Spanderer middag og kake på alle, har aldri skjønt greia med å invitere noen bare til kaffe og kake. Skal dere virkelig ha over 70 personer til middag? Har dere virkelig kontakt med alle? Jeg har nesten 30 søskenbarn men har aldri vært i dåp el konfirmasjon til noen av deres barn, så vi inviterer de ikke. De har heller ikke invitert alle sine søskenbarn og tanter og onkler. Vi skal lage en viltgryte som vi lager dagen før og den er bedre dagen etter. Og mødrene våre baker kakene. Anonymous poster hash: e2324...cdd
MammantilNurket Skrevet 9. april 2014 #18 Skrevet 9. april 2014 Vi kjørte retro: Snitter, prosecco, kaffe og kaker + frukt og konfekt
Appelsinpiken Skrevet 10. april 2014 #19 Skrevet 10. april 2014 Vi hadde spekemat, eggerøre, potetsalat, karbonader, laks, og brød fra Lom og min mor lagde viltgryte. og kaker nok til å mette tusen ca men eneste kaka vi kjøpte var dåpskaka.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #20 Skrevet 10. april 2014 Vi var 12 stk, hadde det hjemme med buffe og kaker. Alle hjalp til og det kostet ikke mange hundrelappene når vi spleiset Kjempekoslig feiring som vi husker godt nå mange år etterpå Anonymous poster hash: 50680...d96
Gjest flykræsj Skrevet 10. april 2014 #21 Skrevet 10. april 2014 Retro her også: bestiller ferdige snitter, litt musserende og har hjemmebakte kaker. Tror ikke vi blir mer enn 16 personer, så prisen er helt overkommelig. Feirer hjemme hos oss selv.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2014 #22 Skrevet 10. april 2014 60-90 stykker i en barnedåp? Inviterer dere hele slekta og venner? Vi inviterer de aller nærmeste: våre foreldre, søsken med familie, oldeforeldre. Koselig feiring der babyen ikke ble utslitt. Anonymous poster hash: b38ea...2b1
♥Nemi♥ Skrevet 10. april 2014 #23 Skrevet 10. april 2014 Der babyen ikke blir utslitt? I de fleste dåper jeg har vært i, sover babyen ganske så mye av hele dagen :-) Kan det tenkes at både mor og far har et kjempeforhold til slekta si? I de dåpene jeg har vært i, hvor det har vært mange mennesker, har det vært servert lapskaus med hjemmelagde rundstykker og godt flatbrød. Det har virkelig ikke slått feil!
sug lut Skrevet 10. april 2014 #24 Skrevet 10. april 2014 Jeg døper ikke, men jeg liker å få snitter, koldtbord, lapskaus/småmat - og først og fremst et voldsomt kakebord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå