Gå til innhold

Påskefrokost i Bhg - jeg har egentlig ikke mulighet. Burde jeg?

Anbefalte innlegg

Barnehagen til toåringen skal ha en uhøytidelig påskefrokost idag, der de har invitert foreldre. Jeg har imidlertid skole fra 0830, og kan derfor ikke møte.. Er dette så viktig at jeg burde droppe første forelesning? Jeg prøver å delta i alt i barnehagen, men dette var jo et innmari dumt tidspunkt, da.

Anonymous poster hash: 9fc12...0f0

Fortsetter under...

Barnehagen til toåringen skal ha en uhøytidelig påskefrokost idag, der de har invitert foreldre. Jeg har imidlertid skole fra 0830, og kan derfor ikke møte.. Er dette så viktig at jeg burde droppe første forelesning? Jeg prøver å delta i alt i barnehagen, men dette var jo et innmari dumt tidspunkt, da.

Da vi hadde påskefrokost i går, var det en 4-5 unger på avdelinga som ikke hadde med seg noen, så det går nok helt fint! 

Anonymous poster hash: 6fd00...7ba

Da ville jeg sendt en besteforeldre, tante etc. Min erfaring er at alle foreldre tar seg tid til det, hvertfall en av de, og synes det er veldig sårt for den som ikke har en av sine der!

Du trenger jo ikke være så lenge!

Anonymous poster hash: 3ade6...5c4

I vår bhg er det alltid mange som ikke kan. Og ungene bryr seg lite når de er så små. Er viktigere når de blir eldre og forstår mer ville jeg tro. Uansett hva du velger går det bra. 

Anonymous poster hash: 00b61...398

Annonse

Takk for svar - da prioriterer jeg frokosten. :)

HI

Og så kan du foreslå at neste år har de påske kos fra 15.00 -16.30 og foreldrene tar en kaffe og bolle etc. når de kommer for å hente.

Det hadde vi i går. Trenger ikke gjøre det enda vanskeligere for foreldrene.

Anonymous poster hash: a1894...7fe

Hadde valgt skolen. Min ville ikke brydd seg. Hvis ungen din veit hva en påskefrokost er så ser jeg poenget, ellers er for liten til å bry seg.

Her blir det ta nnlege den dagen.

Anonymous poster hash: 2b86c...942

HI

Og så kan du foreslå at neste år har de påske kos fra 15.00 -16.30 og foreldrene tar en kaffe og bolle etc. når de kommer for å hente.

Da er det lettere for deg og vanskeligere for noen andre....

Ville absolutt ha prioritert dette. Trenger ikke å være lenge, en liten halvtime holder :-)

Hadde valgt skolen. Min ville ikke brydd seg. Hvis ungen din veit hva en påskefrokost er så ser jeg poenget, ellers er for liten til å bry seg.

Ungen din er vel opplært til å ikke bry seg siden du har den holdningen generelt!

Annonse

Hos oss er det alltid en eller to som ikkje har med seg. Det er forresten alltid de samme.

Kommer litt an på hvordan det er i din barnehage, hos oss er det nitrist for de barna. Er det derimot fleire barn som er utan foreldre der, så går det helt fint.

Har ikkje barnet en far? Besteforeldre eller andre som kan stille?

Anonymous poster hash: d9ba7...d71

Ungen din er vel opplært til å ikke bry seg siden du har den holdningen generelt!

Hvis skolen er viktigere så drar så klart Hi på skolen.

Må le litt av sånne kommentarer. Har fire unger så kos deg med frekkhetene ;)

De er fortsatt små og en frokost fra eller til vil ikke en gang ungen huske. Bryr meg, men mener skole har en litt høyere proitering enn en påskefrokost.

Har nå hvert på alle påskefrokoster til mine, men før tre år var dette en helt vanlig frokost for dem.

Vi får være enige om å være uenige.

Bare sånn for å sette det på spissen - litt med tanke på min egen frustrasjon

Det er ikke alle foreldre som kan møte til en sånn frokost. Jeg jobber selv i bhg og det er klart vi ønsker at flest mulig foreldre er representert, det er jo hyggelig, men jeg fikk ikke engang permisjon til å gå i min egen onkels begravelse. Jeg veit det ikke har noe med saken å gjøre, men da tenker jeg at jeg helt sikkert ikke hadde fått "godkjent" å dra på påskefrokost heller. 

Anonymous poster hash: 5253f...cae

I vår barnehage er frokosten fra kl 7-9, da har alle mulighet til å stoppe igjen en liten stund. Bare til å stå opp en halvtime før ein pleier ;)

Anonymous poster hash: 1ed77...1f5

Du vet at noen steder begynner man på jobb kl 7/halv 8 (f.eks i helsevesenet), og da er det ikke alle som har mulighet til å stoppe igjen ei lita stund. Eller så er man på nattevakt som varer frem til 9. Har man da to foreldre som jobber i helsevesenet er det noen ganger vansker med å få det til å gå opp. 

Provoserer meg (selv om det nok ikke er slikt ment fra dere som sier slikt) at _alle_ har mulighet hvis de bare vil og hvis de bare prioriterer barna. Det er faktisk ikke alle som har mulighet, uansett hvor glad man er i barna sine! 

Er man to leger i familien, hvor jobben begynner halv 8, så er det ikke bare-bare å komme en time senere! Skulle likt å se dere foreldre på forumet her godta å få avlyst legetimene fordi legen måtte på påskefrokost i barnehagen!

Anonymous poster hash: ee9b3...b03

Prøver å prioritere disse dagene i barnehagen. At enten en av oss eller begge stille. Noen ganger går det ikke i det hele tatt. Selv om man prøver å priorietere barna først så er det faktisk ikke alltid det går, ikke en gang når man ikke har noen som jobber i helsevesnet. De gangene det ikke har klaffet for oss har jeg sendt mormor og/eller onkel. De syns det er kjempe stas å få lov og jentene syns det gøy å få vise fra den snille mormora og den kule onkelen.

Vi har påskefrokost hos oss hvert eneste år, alltid uken før påske. Dette er et tilbud til foreldre som ønsker å delta litt, om de har tid og anledning. Vi gjør det rimelig klart at vi forventer ikke at alle foreldre stiller, en voksen på avdelingen sitt ansvarsområde under frokosten er å være sammen med de barna som kommer alene. Det blir dekket bord til disse barna, de får den maten de vil ha og de koser seg. Kanskje du faktisk ikke hadde anledning akkurat denne morgenen, eventuelt et møte, en viktig forelesning osv. Men da har du kanskje tid til neste år?? Eller tid til å delta på Lucia, julekos, sommerfest eller andre tradisjoner deres barnehage har.

Jeg selv hadde ikke mulighet til å være med min 2 åring på sin frokost. Jeg jobber i barnehage selv, og hadde tidligvakt denne dagen. Jeg prøvde selvsagt å bytte til senvakt slik at jeg kunne gå, men ingen av mine kollegaer kunne bytte med meg. Skulle da barna på avdelingen min vært alene mens jeg var på påskefrokost hos barnet mitt?? Pappaen ligger på sykehuset og kunne tydeligvis ikke delta. Tanter og onkler har sine jobber, to av besteforeldrene bor i Oslo, og de to andre besteforeldrene har sine jobber som er vanskelig å komme ifra. Men jeg stilte på julekosen, jeg stiller på sommerfesten, jeg tar meg god tid ved henting og levering. Sånn er livet, så håper jeg at alle barnehager rundt i landet som har disse tradisjonene viser forståelse for at det ikke alltid foreldre faktisk har mulighet til å komme fra, og da blir det vår jobb og gjøre det så bra som mulig for de barna som deltar uten foreldre.

Anonymous poster hash: 1bb5e...455

HI

Da er det lettere for deg og vanskeligere for noen andre....

Ville absolutt ha prioritert dette. Trenger ikke å være lenge, en liten halvtime holder :-)

? Hva mener du med det?

De må jo hente ungen som vanlig før den stenger og da tar de en kaffe og bolle når de henter. Selvfølgelig ikke om de kommer 1 min før bhg stenger.

Her var det kommet mange ulike svar ser jeg - og jeg skjønner nesten all argumentasjon.

Jeg valgte å dra, og det er jeg glad for. Som student har jeg heldigvis mulighet til det :)

God påske :)

HI

I vår barnehage er frokosten fra kl 7-9, da har alle mulighet til å stoppe igjen en liten stund. Bare til å stå opp en halvtime før ein pleier ;)

Du vet at noen steder begynner man på jobb kl 7/halv 8 (f.eks i helsevesenet), og da er det ikke alle som har mulighet til å stoppe igjen ei lita stund. Eller så er man på nattevakt som varer frem til 9. Har man da to foreldre som jobber i helsevesenet er det noen ganger vansker med å få det til å gå opp.

Provoserer meg (selv om det nok ikke er slikt ment fra dere som sier slikt) at _alle_ har mulighet hvis de bare vil og hvis de bare prioriterer barna. Det er faktisk ikke alle som har mulighet, uansett hvor glad man er i barna sine!

Er man to leger i familien, hvor jobben begynner halv 8, så er det ikke bare-bare å komme en time senere! Skulle likt å se dere foreldre på forumet her godta å få avlyst legetimene fordi legen måtte på påskefrokost i barnehagen!

Her strekker vi oss langt for at barnet har en av oss eller besteforeldre med, likevel er jeg veldig enig med deg her! Er ei alenemamma her som ofte ikke har mulighet! Og hun har ingen andre hun kan sende heller Går det ikke så går det ikke! Skjønner veldig godt de som ikke kan. Dumt å si at de kan hvis de står opp tidligere osv. Litt vanskelig når bhg åpner 7 og man helst skal være på jobb 7, ikke alle plasser man kan komme senere heller!

Anonymous poster hash: cfa88...776

Her strekker vi oss langt for at barnet har en av oss eller besteforeldre med, likevel er jeg veldig enig med deg her! Er ei alenemamma her som ofte ikke har mulighet! Og hun har ingen andre hun kan sende heller Går det ikke så går det ikke! Skjønner veldig godt de som ikke kan. Dumt å si at de kan hvis de står opp tidligere osv. Litt vanskelig når bhg åpner 7 og man helst skal være på jobb 7, ikke alle plasser man kan komme senere heller!

Nå glemte jeg å svare hi!

Jeg er også student! Om det er bare en vanlig forelesning og jeg ikke har så mye fravær fra før, reiser jeg på sånne ting i barnehagen! Er det noe veldig viktig jeg MÅ få med meg, som forprøver ol. må jeg selvfølgelig prioritere det! Ikke fordi jeg ikke er glad i barnet mitt, men fordi jeg kan ikke risikere å ikke få gå opp til eksamen! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...