Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #1 Skrevet 8. april 2014 Er ikke så lenge siden jeg fikk førerkort, og jeg tenker nå i ettertid at jeg ikke hadde førstehjelpskurs og mørkekjøring? Jeg slapp å ta trafikalt grunnkurs, da jeg har førerkort til moped. (Jeg er født det siste året før det kom nye regler ang. trafikalt grunnkurs eller noe slik?) Så fikk jeg høre i dag at alle skal uansett ha førstehjelpskurs og mørkekjøring? Det hadde jeg aldri!? :-/ Anonymous poster hash: 5e5ad...58f
Roheryn Skrevet 8. april 2014 #2 Skrevet 8. april 2014 Mørkekjøring foregår naturlig nok bare på vinteren, så det kan du i noen tilfeller måtte ta etter oppkjøring. I så fall er antagelig lappen din bare gyldig i et halvt år eller noe, så sjekk datoen som står på førerkortet. Jeg kjørte opp i starten av september, og fikk da førerkort som var gyldig ut februar året etter. Når jeg tok mørkekjøringa gikk jeg på biltilsynet med en attest og fikk nytt førerkort med normal gyldighet :-) Førstehjelp var og obligatorisk ja, det tok jeg en ettermiddag sammen med en gjeng på trafikalt grunnkurs. Men det tror jeg du må ha før oppkjøring, så det er jo litt snodig... Jeg kjørte opp i 2010 forresten :-)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Jeg kjørte også opp i 2010. Var såpass gammel at jeg ikke trengte grunnkurser, men måttd ta førstehjelp og mørkekjøring. Jeg kjørte opp i juli og fikk frist til å ta mørkekjøing innen en viss dato vinteren etter. Anonymous poster hash: baf35...cc5
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Oi! Da er det ikke sikkert lappen din er gyldig. Jeg kjørte opp i 1998 og da kjørte jeg opp uten å ha hatt mørkekjøring. Mørkekjøringen måtte tas på høsten. Husker jeg syntes det var litt teit, da jeg da allerede hadde kjørt bil i 5 mnd. Anonymous poster hash: 5aa19...4b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå