Gå til innhold

undulat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen her som har undulat og hvordan funker det med barn? Yngste et så opptatt av fugler og tenkte det kunne vært klokelig å ja, hadde selv da jeg var liten men var eldre.

Og kan man reagere allergisk på fugl? Erfaringer?

Anonymous poster hash: a4061...b1e

Skrevet

Hei!

Jeg har undulat og har hatt det i alle år. Det har også mine foreldre. De er veldig skjøre så de kan på ingen måte koses og lekes med som litt større dyr, men så lenge man er flinke til å temme dem så er det mye selskap i dem. De liker lyd, men de blir også desto mer høylytte dersom dere er det. Det kan bli slitsomt i perioder fordi de prater mye og de skal helst ikke være alene. Det er fint om man har et eget rom man kan sette dem i slik at de kan få litt fred og få fly osv. De skal helst fly minimum en gang om dagen, men vi har buret åpent stort sett hele dagen her hjemme. Noen reagerer på fugl, men man må nesten bare prøve seg frem.

Husk at hvis dere skal ha to må dere temme deg hver for seg før dere setter dem sammen.

Anonymous poster hash: f57ea...142
Skrevet

Vet de er skjøre, men vet å at di kan ti masse glede og lære barna litt om ansvar og omsorg. Fikk min første da jeg var 4 og den var tam. Ville hatt 2 så hadde di hatt selskapsdans vi ikke var der.

Skrevet

Vi fikk en for et par Mnd siden. Som baby. Og han er tam allerede :) en utrolig rar liten gutt med en spesiell personlighet. Kan holde han i hendene( og ja, han har begynt å bli såpass tøff at han biter hardt;) ) . Han flyr der vi er ( kun stue og kjøkken. Han står på kjøkkenet) prater masse. Skal være med å lage mat, spise med barna, sitte på ungen. Eldste . Minsten er skeptisk til de fleste dyr så h*n er ikke helt der enda, men eldste skal kose med fuglen hele tiden :) av denne grunn har vi valgt å bare ha en. For han er så tam og god. ( hatt undulat hele livet , da bare 1) . Vi er jo på en måte flokken hans nå, og setter jeg på radioen om vi skal vekk litt så sitter han og synger og danser :)

PS..... Bitt i stykker to små lampe skjermer som sto på kjøkkenet. Fy..... ( dog billig plastikk men allikevel)

Og pc og mobiler er han besatt av . Må sitte og se ;) han er 5 Mnd ca

Skrevet

Sånn sett er det sikkert greit ned kun 1, den vi hadde var alene lenge og da han fikk make ble den ikke tam. Men kosen undulat vil jeg ha, kjøpte du privat eller av butikk?

Skrevet

Hvis du kjøpet fra butikk så avtal at de tar kontakt med deg når de får inn nye og kjøp og hent da. Tror ikke de har godt av å være for lenge i butikk.

Tror ikke man reagerer allergisk på selve undulaten, men hvis man har sterk allergi for midd så kan det bli et problem. Jeg har bare mild middallergi (samt pelsdyrallergi), og for meg går det helt fint.

Vi har en kosete en på 9 mnd som trives godt i vår flokk og alene som undulat. Så her blir det bare den.

Skrevet

Hadde en som ble 13 år. Tam og veldig rar. :) Han hadde en liten plastleke gutt som stod i bunnen. Og ofte pleide han å gå ned å legge seg ned å sove sammen med den. Flere ganger som jeg trodde han død og fikk panikk. Men da spratt han opp. Mye personlighet i et sånt lite vesen :)

Anonymous poster hash: 88509...46c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...