Gå til innhold

Hvordan klarer folk å holde seg helt rene under neglene på hendene hele tiden?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare i dag rensket dem for mye svart skit sikkert 3 ganger, og det er når jeg har fri og ikke har jobbet i jord eller noe sånt.

De er så skitne at alt av lengde er svart. Fatter ikke hva jeg gjør feil, og heller ikke hvordan andre holder sine så rene hele tiden.

Jeg har alltid hatt det sånn. Og ja, jeg vasker hendene. Men neglene er håpløse.

Noen som har hemmeligheter å dele med meg for hvordan man holder dem rene?

Kan ta med at jeg kan ikke bruke neglelakk, for da deler neglene seg bare, og jeg må klippe dem helt ned....

Anonymous poster hash: f9d57...d24

Fortsetter under...

Skrevet

Er de lange? Jeg holder dem helt korte, og vasker jo hendene stadig vekk, da :) og så kan man kjøpe en sånn neglebørste til en billig penge.

Skrevet

Hvordan deler neglene seg, om du tar på neglelakk? Høres ut som om du mangler ett eller annet. B-vitamin, kanskje? 

Jeg går vel i kategorien om å ha rene og pene negler. Jeg vasker hendene som normalt, og bruker innimellom en neglebåndsfjerner til å skrape under neglene foran. Stort mer enn det gjør jeg ikke, men jeg har erfart at korte negler oftere blir mer skitne enn når jeg har lengre negler. Om jeg har på mørke bukser tar jeg meg i å klø meg på lårene eller noe, og da blir neglene full av støv! Har derfor avvendt meg fra det :P

Anonymous poster hash: 3a06b...c93
Skrevet

Jeg har ikke så lange negler da, men jeg vaske hendene ofte og fjerner skit med en gang om jeg ser det. Bruker også noen minutter hver eneste dag på å ordne neglene mine, f.eks under tvtiden på kvelden eller så. Da fjerner jeg all skit. Men generelt er jeg ikke så skitten på hverken henda eller neglene, det må jo være noe du er borti hver dag? 

Anonymous poster hash: 08776...d59
Skrevet

Jeg kan ikke ha helt korte, da fingertuppene går langt ut forbi neglene. Det ser mer naturlig ut med den lengden neglene mine har nå. Men de er ikke så lange, bare noen millimeter.

Selv med neglebørste, så måtte jeg ha brukt den mange ganger daglig. Gjør du som bruker det, hele tiden og ved alle håndvasker i løpet av en dag? 

Ja, sa jo at jeg vasker hendene hele tiden, og ser ikke at det hjelper.

Jeg bruker tannprikere av tre for å rense mange ganger hver dag.

HI

Annonse

Skrevet

Jeg har bare i dag rensket dem for mye svart skit sikkert 3 ganger, og det er når jeg har fri og ikke har jobbet i jord eller noe sånt. De er så skitne at alt av lengde er svart. Fatter ikke hva jeg gjør feil, og heller ikke hvordan andre holder sine så rene hele tiden. Jeg har alltid hatt det sånn. Og ja, jeg vasker hendene. Men neglene er håpløse. Noen som har hemmeligheter å dele med meg for hvordan man holder dem rene? Kan ta med at jeg kan ikke bruke neglelakk, for da deler neglene seg bare, og jeg må klippe dem helt ned....   Anonymous poster hash: f9d57...d24

Har du bukse med overskuddsfarge i vil det holde at du er borti den noen ganger at det samler seg under negler. Jeg elsker å grave i hagen min, en neglbørste til en 10'er er en god investering. Jeg holder forøvrig neglene mine korte da mine negler også sprekker og deler seg, det er også mest praktisk for meg som liker å grave i jorda :)

Anonymous poster hash: 47321...6ed

Skrevet

Neglene deler seg i flak, om du forstår. Det skjer også uten neglelakk, men blir 100 ganger verre om jeg prøver meg med neglelakk.

Det begynner på toppen, og så kan jeg skille lag nedover neglen. Og da blir den tynn, og ødelagt til den blir klippet og vokser ut igjen.

HI

Skrevet

Vel, eneste rådet jeg da har er å ha dem korte. Da kommer det ingenting under,

Skrevet

Det har nok mer med hvordan du bruker fingrene og fingertuppene dine, tror jeg.

Vet ikke helt om jeg greier å forklare, men skal prøve ;)

Tenk deg at du har lange negler. Skal det være funksjonelt så kan du ikke bruke ytterste tupp av fingertuppen når du griper noe, da ville det bare vært neglene og ikke fingrene som grep. Samme om du skal kjenne på noe, så måtte du bruke mer av flaten og mindre av tuppen på fingeren.

Men korte negler så er det lettere å bruke mer av den ytterste fingertuppen og da er det fortere at støv osv. legger seg under neglene.

Jeg hadde det slik som deg da jeg var ganske ung, husker jeg. Etter at jeg noen år hadde lange negler, og senere tok en utdannelse hvor vi trener opp følsomheten i fingrene så blir jeg sjeldent skitten under neglene lenger. Så det er rett og slett bare en bitteliten teknikkendring som skal til, tror jeg.

En ting til - hvis du flere ganger om dagen skraper under neglene så vil jeg tro at huden der kan bli både tørrere og tykkere, og at det dermed lettere legger seg støv under. Så det ville jeg sluttet med!

Prøv to-tre uker med å tenke deg at du har laaange negler, da må du bruke fingrene litt anderledes, og så ser du hvordan neglene dine blir. Til å begynne med vil du sikkert overdrive litt, men etter hvert går det seg til og du finner en naturlig måte å gjøre det på. Jeg tenker aldri på hvordan jeg bruker fingrene nå, og blir sjeldent skitten under neglene uten at jeg har gjort noe spesielt.

Anonymous poster hash: b4dde...aab
Skrevet

Jeg har samme problem som deg. Spiller ingen rolle hvor mange ganger om dagen jeg renser de. Tror jeg gjør det minst 5 ganger, og vasker hendene ofte. Bader og dusjer daglig og.

Skrevet

Det at neglene dine fliser/flaker seg opp er trolig et tegn på at du mangler noe. Noen trenger B-vitaminer, men også mangel på andre mineraler eller vitaminer kan være årsak.

Skrevet

Jeg tror faktisk der er genetisk. Min farmor, jeg og min sønn har det slik.

Anonymous poster hash: 4c2d9...7da

Annonse

Skrevet

Har vært plaget med eksem og hvis jeg klødde meg ble jeg "skitten" under neglene..

Skrevet

Sliter med det samme.

Jeg tror det er fordi jeg klør meg mye... Særlig i håret...

Det med bruk av fingertuppene var interessant! Tror faktisk jeg kan ha noe å lære det!

Anonymous poster hash: d087a...894

Skrevet

Har vært plaget med eksem og hvis jeg klødde meg ble jeg "skitten" under neglene..

Jeg har bl a psoriasis som klør. Kan det kanskje være en av grunnene?

Jeg tror selv at jeg bare et den typen menneske som har vansker med å holde seg ren. Lyse bukser er helt forbudt her, for de blir skitne bare jeg ser på dem. Og sånn har det alltid vært.

Men jeg skulle så gjerne ønske å SE ren ut på hendene, for jeg vasker dem nok til at de er gullende rene ellers......

HI

Skrevet

Det har nok mer med hvordan du bruker fingrene og fingertuppene dine, tror jeg.

Vet ikke helt om jeg greier å forklare, men skal prøve ;)

Tenk deg at du har lange negler. Skal det være funksjonelt så kan du ikke bruke ytterste tupp av fingertuppen når du griper noe, da ville det bare vært neglene og ikke fingrene som grep. Samme om du skal kjenne på noe, så måtte du bruke mer av flaten og mindre av tuppen på fingeren.

Men korte negler så er det lettere å bruke mer av den ytterste fingertuppen og da er det fortere at støv osv. legger seg under neglene.

Jeg hadde det slik som deg da jeg var ganske ung, husker jeg. Etter at jeg noen år hadde lange negler, og senere tok en utdannelse hvor vi trener opp følsomheten i fingrene så blir jeg sjeldent skitten under neglene lenger. Så det er rett og slett bare en bitteliten teknikkendring som skal til, tror jeg.

En ting til - hvis du flere ganger om dagen skraper under neglene så vil jeg tro at huden der kan bli både tørrere og tykkere, og at det dermed lettere legger seg støv under. Så det ville jeg sluttet med!

Prøv to-tre uker med å tenke deg at du har laaange negler, da må du bruke fingrene litt anderledes, og så ser du hvordan neglene dine blir. Til å begynne med vil du sikkert overdrive litt, men etter hvert går det seg til og du finner en naturlig måte å gjøre det på. Jeg tenker aldri på hvordan jeg bruker fingrene nå, og blir sjeldent skitten under neglene uten at jeg har gjort noe spesielt.

Kanskje her ligger noe, for jeg vet jeg bruker neglene som redskaper. F eks til å åpne bokser som makrell i tomat og den typen bokser. Og for å plukke opp mynter på flater. Så der er sikkert mye jeg ubevisst bruker neglene til i løpet av dagen, ja.

Skal prøve å gjøre det annerledes, og se om ting endrer seg :) Vet ikke om det virker, men skal tenke over det :)

HI

Skrevet

Har du veldig "rillete" negler? For da kan det være det lettere setter seg skit fast.

Jeg er en av dem som har veldig "rene" negler, jeg får kun synlig skitt under om jeg graver i jorda, lager mat med hendene osv.  Tuppen på neglene mine er også ganske lys, og jeg har lange negler.

Jeg vil også tro at noe av dette er genetisk, i tillegg til at kosthold spiller endel inn på både hud, hår og negler.

Skrevet

Kanskje her ligger noe, for jeg vet jeg bruker neglene som redskaper. F eks til å åpne bokser som makrell i tomat og den typen bokser. Og for å plukke opp mynter på flater. Så der er sikkert mye jeg ubevisst bruker neglene til i løpet av dagen, ja.

Skal prøve å gjøre det annerledes, og se om ting endrer seg :) Vet ikke om det virker, men skal tenke over det :)

HI

Det var det samme jeg gjorde før, brukte neglene mye som redskap. Men etter at jeg bare endret litt på det så blir jeg ikke skitten under neglene. Unntaket er når jeg i perioder har kløende hud/hodebunn og klør meg, da kan neglene se skitne ut fordi det kommer litt hudceller under. Så jeg jobber med å prøve å ikke klø, og i hvert fall ikke med neglene :)

Skrevet

Har alltid kortklipte negler, og vasker hendene 400 ganger ila dagen (restaurantbransjen)

Anonymous poster hash: a2571...882
Skrevet

Nå ble jeg veldig nysgjerrig, hva slags utdannelse er det??

Anonymous poster hash: 7bad7...6d1

Skrevet
Nå ble jeg veldig nysgjerrig, hva slags utdannelse er det??

Anonymous poster hash: 7bad7...6d1

Fysioterapi.

Vi blir jo trent opp i følsomhet i fingrene - og det å ikke bruke neglene i huden på pasienten.

Skrevet

Det er svært sjelden jeg har skitt under neglene. Har jeg det, fjerner jeg det med en gang. Jeg har lange negler og vasker hendene ofte.

Har du prøvd en sånn neglelakk som styrker neglene?

Skrevet

Tror nok det er hudceller ja..

Skrevet

Vel, hvis du driver og graver under neglene med tannpirkere o.l. er det ikke rart det blir god plass til skitt der. Lar du de være og kun vasker hender + neglebørste får huden tid til å feste seg til neglen igjen, lengst mulig utover fingertuppen. Da vil det ikke være plass til noe særlig skitt å feste seg lenger!

Slutt å pirk og grav.

Anonymous poster hash: 4f90d...c76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...