Gå til innhold

Følge leke med blikk på 3 mnd kontroll

HH80

Anbefalte innlegg

Var på kontroll idag . Helsesøster holdt en leke forran han mens han lå på rygg . Han skulle følge denne med å snu på hodet begge veier ... Dvs 180 grader .hun syns han fulgte litt dårlig den ene veien og vil sjekke han på nytt om 1 mnd ... Mest sannsynlig var der fordi han ikke syns leka var så spennende sa hun men kunne også være noe med syn eller stiv nakke ..

Har noen erfart det samme ? Kontroller kan jo skape mere bekymringer enn de gagner noen ganger !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, samme med mini her i gården. Men han er stiv i nakken, det vet vi. Jeg er ikke spesielt bekymret uansett. Vi har fått noen øvelser vi skal gjøre hver dag, så blir han så fin atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa han virket litt mere stiv i nakken den ene veien, men ikke veldig.

De sa i starten at han hadde en side som var litt favoritt og det var motsatt side av den han ikke ville følge leken idag.... Satser på at set er pga det eller at han ikke syns det var så spennende : ) håper ikke dete r noe med øyet hans hvertfall !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nevnte for helsesøster at vi mistenkte at babyen hadde favorittside, da var hun seks uker. Ble fulgt opp av fysioterapeut i fire måneder, fant aldri noe galt, bare skryt hver gang og følte det mer som barselsbesøk enn helsesjekk for lille. 

Men bedre at de sjekker en gang for mye enn en gang for lite :) Er sikkert ingenting galt, men supert at dere har en helsesøster som følger opp selv de minste ting!

Anonymous poster hash: b9786...a3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4 mndktr vart minsta vekt, noko ho likte dårlig. Ho var lite interessert i å ligge på magen (ryggen også forsåvidt) og ville ikkje snu seg særlig eine vegen. HS fabla om fysioterapeut på bakgrunn av dette. Eg må innrømme at eg ikkje er spesielt bekymra, kanskje eg hadde blitt det om det var første. Ho var trøtt og litt sur, that's all..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar : ) ble ikke sånn veldig bekymra jeg heller. Hun regna med det var anderledes neste gang . Altså om 1 mnd, jeg har ikke reagert på noe med synet og blikk med han hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...