Gå til innhold

"3 mann er en luring".....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt dette under hele svangerskapet, men hva legger folk i det? Erfaringer eller noen som vet?

Anonymous poster hash: cba02...1b6

Skrevet

Vet ikke jeg, men følte min tredje var en luring! De to andre kom av seg selv rundt termin, denne gangen ble jeg satt i gang 10 dager over, og hadde jeg ikke blitt det hadde hun nok vært der inne enda. Skikkelig stripels! :P I tillegg veide hun 1,5 kg mer enn sine søstre og var 8 cm lenger, så en stor luring var hun!

Anonymous poster hash: c851b...593
Skrevet

Stemte ikke her. Kom 10 dager før termin. Og fra jeg våknet til han var ute tok det 1 time og 50 minutt.

Skrevet

MIn var en luring ved at jeg ikke skjønte at jeg var i fødsel..!Riene kom med alt fra 5-30 minutters mellomrom,og noen var harde mens de fleste (i tidlig fase iallefall) var veldig greie rier.

Men da alt ble mer alvorlig,så var det like satans vondt og det tok like lang tid som førstemann sånn cirka.

Det de mener med en luring er vel sikkert at det ikke er noe oppskrift på noen ting.man tenker kanskje ubevisst at når man er gravid med nr tre,så kan man dette og vet hva man skal igjennom,men så blir det noe helt annet likevel

Anonymous poster hash: 25fe7...c1d
Skrevet

En hel natt med rier som blir sterkere å sterkere får så å stoppe helt opp og ikke antydning til å ville ut etterpå. Luring her hvertfall, lurer på når h*n tilslutt kommer...

Anonymous poster hash: aa3ba...b54

Skrevet

Tror folk legger i det at etter 2 barn har man gjerne bygget seg opp forventninger til ting som var felles med de to første (før/etter termin, størrelse, lang/kort fødsel osv) og siden nr tre er like individuell son alle andre hender det vi må se forventningene fly ut av vinduet.

Skrevet

De sier vel at andre fødsel som regel er lettere enn første, men med tredje fødsel kan du oppleve hva som helst igjen, derfor er den en luring. Noen har jo en drømmefødsel, mens andre igjen opplever at tredje fødselen er tyngre enn første var, og den usikkerheten gjør at man kaller tredje fødsel "en luring".

Her ble tredje fødsel satt igang 17 dager før termin, og var definitivt den korteste og letteste av mine fødsler, ingen luring her ;)

Anonymous poster hash: 3a714...bb9
Skrevet

Takk for svar. Da har jeg noe å gå ut i fra. Altså legg all erfaring på hylla og vent i spenning :-p

Ei uke til termin her og ingen tegn på at hun vil komme ut med det første :-/

Får smøre meg med litt mer tålmodighet :-)

Anonymous poster hash: d02a7...237

Skrevet

Yeah, han kom 18 dager før ved at vannet gikk. De to første kom til termin og begynte med rier.

Anonymous poster hash: 2d087...461

Skrevet

Yeah, han kom 18 dager før ved at vannet gikk. De to første kom til termin og begynte med rier.

Forresten så var første fødsel helt forferdelig, andre veldig enkel og tredje omtrent like fæl som første.

Skrevet

Hehe, forstår jeg står foran en overraskelse enten det er sånn eller sånn

sånn.

Gleder meg ikke....

Hi

Skrevet

De to første kom til termin. Tredjemann kom fire uker før. Lurte oss, hadde ingenting klart.

Anonymous poster hash: 2c813...103

Skrevet

Har født 5 barn men ingen ting som sier meg den 3 er ein luring. Ingen skilnad på noen.

Anonymous poster hash: 8b540...3c2

Skrevet (endret)

Her var jeg på to bomturer med tredjemann, reiste inn med bagen i bilen og var steinklar. Ble sendt hjem begge gangene fordi riene stoppet opp. 6 dager over termin kom hun som en rakett hjemme på badet. 30 min fra første ri til hun var ute!

Brødrene kom 10 og 22 dager før termin, begge startet med vannavgang og begge er født som stjernekikkere!

Lykke til med fødsel ;-)

Endret av Husbygger
Skrevet

Mine første to har kommet lett som bare det, tredje ble tatt med sugekopp :/ den absolutt vondeste fødselen! Så det ble en luring og slik har hun faktisk fortsatt. Ikke lik sine søstre i det hele tatt :)

Skrevet

Tja, eneste "lure" med 3.mann er at han kom av seg selv på termin. De to andre ble igangsatt før.

Skrevet

Hmm, kjenner jeg angrer på innlegget :-p

Fødselsangsten har vist meldt seg skikkelig i løpet av kvelden..

Mine to første ble satt i gang. Første med drypp og helt jæ#@lig. Nr 2 med en modningentablett så ble vannet tatt, men ellers veldig ok fødsel....

Kjenner altså at angsten tar meg med denne "luringen"

Hehe.

Føler meg nesten som 1 gangs om det hele skulle starte hjemme av seg selv.

Hehe.

hi

Skrevet

Her var jeg på to bomturer med tredjemann, reiste inn med bagen i bilen og var steinklar. Ble sendt hjem begge gangene fordi riene stoppet opp. 6 dager over termin kom hun som en rakett hjemme på badet. 30 min fra første ri til hun var ute!

Brødrene kom 10 og 22 dager før termin, begge startet med vannavgang og begge er født som stjernekikkere!

Lykke til med fødsel ;-)

Var det skikkelige rier du hadde? Hvor mange dager/uker var det mellom "lurestartene"? Spør fordi jeg har hatt runde nr 1 med start og stopp nå å går å venter på att noe skal skje igjen:)

Anonymous poster hash: aa3ba...b54

Skrevet

Dytt

Skrevet

Til anonym b54

Huskerbikke helt når de første lure riene var, men andre omgang med lure rier var 4 dager før de skikkelige riene startet. Hadde blitt strippet på kontroll hos jordmor på dagen lure riene startet.

Skrevet

Forresten så var første fødsel helt forferdelig, andre veldig enkel og tredje omtrent like fæl som første.

What she said...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...