Gå til innhold

Normalt svangerskap // Vektøkning rundt uke 22

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på hvor mye dere har/hadde gått opp i uke 22? Spørsmålet er til de som har hatt normalt svangerskap, og ikke slitt med oppkast :P Så mange tråder med folk som har gått ned i vekt! Jeg har i hvertfall gått opp 5,2 kg og var i utgangspunktet veltrent og normal vekt.

Anonymous poster hash: 761a7...25e

Fortsetter under...

Nor eg va 20+4 hadde eg gått opp 4 kilo :) ska te jordmor i dag kl 13:00 :) er 24+ 6 i dag. Trur eg har gått opp 5-6 kilo tilsammen litt usikker. Men har ikkje kasta opp elle vert dårlig i svangerskapet heldigvis :)

Anonymous poster hash: a614a...ef1

Her er jeg i uke 22 nå. Jeg har gått opp rundt 5 kg +-

Så betryggende å høre tantetroll! Synes så mange sier man øker mest senere i svangerskapet! Føler vekten går opp litt hver dag :P Heldigvis er det fordi et lite nurk vokser og vi får en fantastisk premie :)

Annonse

Her er jeg i uke 22 nå. Jeg har gått opp rundt 5 kg +-

Så betryggende å høre tantetroll! Synes så mange sier man øker mest senere i svangerskapet! Føler vekten går opp litt hver dag :P Heldigvis er det fordi et lite nurk vokser og vi får en fantastisk premie :)

Jeg gikk bittelitt ned mot slutten. Var ikke plass til så mye mat før jeg ble kvalm, og halsbrannen ødela sjokoladeinntaket. Levde på melk og gulost på brødskiva :P

22+6 og har gått opp 6 kg nå... La på meg 19 med nr 1 og ca 16 med nr 2 så da håper jeg 13 med nr 3 :-)

Jeg skal gifte meg om 6 uker (!) så jeg håper inderlig vekta stopper litt de beste ukene så får det bare stå til etter bryllupet :-P

Er LITT nervøs for at jeg skal se ut som en stappa pølse på selve dagen :-o

Annonse

Oy, så lite alle sammen har gått opp?

Jeg er i midten av uke 27 nå, og har gått opp 14kg. Var undervektig før jeg ble gravid, har ikke vært kvalm på noen måte, heller veldig sulten. Heldigvis er det kun magen og puppene mine som har vokst. Bruker fortsatt de samme klærne som før (bortsett fra at magen er litt i veien på enkelte plagg). Syntes det er kjempekoselig å ha så stor mage :)

Jeg gikk opp mye i starten av svangerskapet, men det har roet seg veldig ned nå. Var bare en kilo forskjell fra uke 23 til uke 27.

Jeg er uke 19 og tror jeg har gått opp 4-5 kg. Jeg var nok på grensen til undervektig i forkant av svangerskapet (har alltid vært ganske sped). Første svangerskap gikk jeg opp 8-9kg totalt og fikk en normalvektig jente, andre svangerskap gikk jeg opp mer (men da var jeg nok lettere i utgangspunktet før graviditeten) og fikk en stor gutt (4,1kg). 

Om du er usikker på om du går for raskt opp i vekt kan det kanskje være lurt å skrive kostdagbok noen dager og ta med til neste time hos legen/jordmor så dere kan se om det er noen "skjulte feller" i kostholdet? Det er ikke sikkert det er så mye som skal til for å gjøre kosten litt sunnere. :) Er alt vel med kosten er det jo betryggende å få det konstantert av helsepersonell også. Da har du jo gjort det du kan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...