Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 Må kjøpe usett på nett siden jeg bor på et lite sted. Kjører en del bilturer på 15 min i slengen, og ønsker en som er ordentlig varm. Voksi Move er kanskje det opplagte valget (har Voksi Classic fra før), men syntes fargene var litt kjedelige. Erfaringer? Anonymous poster hash: 62008...ced
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Jeg anbefaler det ikke. Bruk teppe, det klarer du å lirke av uten å vekke sovende baby når dere har kommet innendørs igjen. Bilstolpose er unyttig herk. Anonymous poster hash: 91cd0...a9a
Novemberdama Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Jeg anbefaler det ikke. Bruk teppe, det klarer du å lirke av uten å vekke sovende baby når dere har kommet innendørs igjen. Bilstolpose er unyttig herk. Anonymous poster hash: 91cd0...a9a Bilstolposen er gull verdt her i gården. Har Voksi bilstolpose og har brukt den hver dag siden hun ble født. Veldig kjekt fordi man slipper å kle på babyen tykke jakker, dresser ol. Ikke blir det klumpete da de sitter i bilstolen heller. Også veldig kjekt når hun alltid sovner i bilstolen, for da vi kommer hjem er det bare å dra opp glidelåsen og hun sover videre. Det er forøvrig også anbefalt sikkerhetsmessig fordi selene sitter bedre på baby inne i posen enn de gjør utenpå tykke jakker/dresser.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 Helt enig med hun over - har voksi-bilstolpose og den er gull verdt! Spesielt med vinterbaby!!! Men dersom du venter vår-/sommerbaby er det ikke sikkert du får like stor bruk for det. Førstemann var sommerbaby, da hadde jeg ikke bilstolpose, og savnet det heller ikke. Andremann er vinterbaby og bruker posen hver dag i bilstolen:-) Tar stort sett kun på lue (i vinter når det var veldig kaldt også en strikket jakke) og setter babyen i stolen med inneklær på. Bare til å lukke igjen posen når vi går ut døren og åpne den igjen når vi kommer inn et sted, f.eks på butikken eller i barnehagen for å hente eldste osv. Anonymous poster hash: df643...29f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #5 Skrevet 7. april 2014 Brukte aldri bilstolpose til vår eldste (januarbaby), og kommer heller ikke til å bruke det til nestemann. Har heller på dem ulldresser (ullfleece eller hjemmestrikket) siden det jo blir varmt i bilen. Ullteppe over hvis det er nødvendig på ekstra kjølige dager. Midtvinters varmer man vel opp kupeen uansett, når man skal ha baby inn der? Det frister liksom ikke for meg selv å sitte i sovepose i bilen heller, det blir altfor varmt. Anonymous poster hash: 641ed...46b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 Brukte aldri bilstolpose til vår eldste (januarbaby), og kommer heller ikke til å bruke det til nestemann. Har heller på dem ulldresser (ullfleece eller hjemmestrikket) siden det jo blir varmt i bilen. Ullteppe over hvis det er nødvendig på ekstra kjølige dager. Midtvinters varmer man vel opp kupeen uansett, når man skal ha baby inn der? Det frister liksom ikke for meg selv å sitte i sovepose i bilen heller, det blir altfor varmt. Anonymous poster hash: 641ed...46b Det er normalt å sitte med jakke på i bilen på vinterstid, for voksne og større barn, bilstolpose blir akkurat det samme. Blir d varmt drar man opp glidelåsen. Vi brukte samme pose i vogna. Dessuten er det anbefalt pga sikkerheten. Hvem vil ikke at baby skal sitte så sikkert som mulig? Det vil vi, derfor pose ;-) Anonymous poster hash: a04a7...da4
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 Jeg digget bilstolpose og angret på at vi ikke hadde det til førstemann da det var beinkaldt ute. Det er ikke nødvendig på sommeren, men på vinteren var det gull verdt!! Vår var en fleecepose fra babytravel. I iskaldt ruskevær var det genialt og mye mer lettvint enn et pledd som du måtte pakke rundt så det ikke skulle blåse av eller krølle seg. Når vi da kom innom hus og babyen hadde sovnet var det bare å trekke ned glidelåsen slik at det slapp å svette slik den gjerne gjør i vanlig dress. Med vanlige vinterklær kan babyen lett våkne når man skal dra av armer og slikt. Og samme hvis man er en kort tur innom et sted og babyen sover til man skal ut igjen, da er det kjekt å bare glide igjen den glidelåsen og vips så er man klar til å gå ut i kulden. Da slipper man den knøvlinga med et pledd. Vi brukte pledd hele veien med første barnet, og jeg syns bilstolpose var mye mer genialt da vi fikk nr. 2 Men som sagt, på sommeren er det nok ikke like nødvendig. Anonymous poster hash: fe3ac...158
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 og selvsagt samme, ble det varmt bilen var det bare å glide opp glidelåsen til posen ut å måtte ta av belter og vekke babyen og slikt. Altså bilstolpose var en vel verdt investering for vinterbaby! Anonymous poster hash: fe3ac...158
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Brukte aldri bilstolpose til vår eldste (januarbaby), og kommer heller ikke til å bruke det til nestemann. Har heller på dem ulldresser (ullfleece eller hjemmestrikket) siden det jo blir varmt i bilen. Ullteppe over hvis det er nødvendig på ekstra kjølige dager. Midtvinters varmer man vel opp kupeen uansett, når man skal ha baby inn der? Det frister liksom ikke for meg selv å sitte i sovepose i bilen heller, det blir altfor varmt. Anonymous poster hash: 641ed...46b Hvordan varmer du kupeen når du har vært ute på noe? F. Eks trening eller bytur? Ikke alle som har kupevarmer og tilgang på strøm andre steder enn hjemme... Setter du igjen baby et sted og går og varmer opp bilen? Anonymous poster hash: a04a7...da4
Novemberdama Skrevet 7. april 2014 #10 Skrevet 7. april 2014 Brukte aldri bilstolpose til vår eldste (januarbaby), og kommer heller ikke til å bruke det til nestemann. Har heller på dem ulldresser (ullfleece eller hjemmestrikket) siden det jo blir varmt i bilen. Ullteppe over hvis det er nødvendig på ekstra kjølige dager. Midtvinters varmer man vel opp kupeen uansett, når man skal ha baby inn der? Det frister liksom ikke for meg selv å sitte i sovepose i bilen heller, det blir altfor varmt. Anonymous poster hash: 641ed...46b Hehe, bilstolpose blir da ikke som sovepose? Det blir som yttertøy. Blir det varmt har posen glidelås helt ned til føttene, så da bretter man den bare til sidene :-)Helt genialt, og også sikrere i tilfelle kollisjon. Det er vel det viktigste og beste argumentet for pose.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #11 Skrevet 7. april 2014 Hehe, bilstolpose blir da ikke som sovepose? Det blir som yttertøy. Blir det varmt har posen glidelås helt ned til føttene, så da bretter man den bare til sidene :-)Helt genialt, og også sikrere i tilfelle kollisjon. Det er vel det viktigste og beste argumentet for pose. Signerer denne. Har Voksi Move, kjempe fornøyd. Anonymous poster hash: e6d74...96a
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. april 2014 #12 Skrevet 7. april 2014 Har oldenwalder babynest hvit dunpose. Har brukt den hver dag både i sete og vogn, og det er det beste kjøpet jeg har gjort!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 Jeg har ikke hatt det og kan ikke se noe behov heller. Jeg har hatt på babyene en ulldress med teppe over og når det har blitt varmt i bilen, så har jeg dratt av teppe, noe som er mye enklere hvis man er alene i bilen, enn å åpne en bilpose. Av venninnene mine, så er det bare en som har hatt det til barna sine og selv om hun ikke hadde på dem noe annet enn vanlige inneklær under, så var de alltid gjennomsvette når hun kom dit hun skulle. Anonymous poster hash: ccaf4...6a6
Sint naken biltyv Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Jeg anbefaler det ikke. Bruk teppe, det klarer du å lirke av uten å vekke sovende baby når dere har kommet innendørs igjen. Bilstolpose er unyttig herk. Anonymous poster hash: 91cd0...a9a Bilstolposen er gull verdt her i gården.Har Voksi bilstolpose og har brukt den hver dag siden hun ble født. Veldig kjekt fordi man slipper å kle på babyen tykke jakker, dresser ol. Ikke blir det klumpete da de sitter i bilstolen heller. Også veldig kjekt når hun alltid sovner i bilstolen, for da vi kommer hjem er det bare å dra opp glidelåsen og hun sover videre. Det er forøvrig også anbefalt sikkerhetsmessig fordi selene sitter bedre på baby inne i posen enn de gjør utenpå tykke jakker/dresser. Helt enig i alt dette! Vi har Voksi Move. Elsker den
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #15 Skrevet 8. april 2014 Dropp hele posen:) Lite vits....Har 5 stk og ikke savna pose en dag!! Anonymous poster hash: 8f9d5...98f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #16 Skrevet 8. april 2014 Hadde en fleecepose med hull nederst til låsen på selen. Brukte vanlige klær under og et teppe over hvis d var veldig kaldt:-) Anonymous poster hash: 1589d...aac
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #17 Skrevet 8. april 2014 Jeg har inntrykk av at alle som har bilstolpose har vært veldig fornøyde med dem. Hvis jeg skulle valgt på nytt, ville jeg tatt den typen som var lengst, sånn at jeg kunne bruke den lenger. Gutten min var lang og vokste ut av posen fort. Men da hadde jeg brukt den daglig både i bilstol og vogn, så jeg var veldig godt fornøyd med den uansett. Anonymous poster hash: 74c68...655
☆☆☆ Skrevet 8. april 2014 #18 Skrevet 8. april 2014 Bilstolpose var greit dei føste vekene (fekk novemberbaby), då slapp eg å kle på meir enn lue for å hente i bhg eller ta ein tur på butikken. Etterkvart vart det for varmt sjølv med glidelåsen open viss babyen sovna i stolen, måtte ta ho ut og dermed våkna ho. Så vi gjekk over til pledd over. Men har hatt god nytte av posen i søskenvogna, bagen er for liten til stor pose. Har voksi move, utan at fargen har plaga meg (mørk grå).
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #19 Skrevet 8. april 2014 Jeg nevnte ovenfor at vi hadde fleecepose fra babytravel og kjempefornøyd. Skal bruke den nå også. Dette blir også en høst/vinterbaby og vi har harde vintre her hvor vi bor. Vi må bruke bilen mye pågrunn av lange avstander og pågrunn av tøft vintervær. Masse minusgrader og vind litt for ofte og litt for lenge. For oss var det ypperlig med bilstolpose.Noe av det mest geniale vi hadde. Trengte nesten ikke å kle på babyen fordi posen var så varm og god. Det er lite babyutstyr som er et must, man må se det an hvilke behov man selv har. Jeg syns ikke pledd er like praktisk som sagt. Har prøvd det også, men ikke helt det samme. Følte at jeg måtte kle på ungen mer og at pleddet skle av. Noen syns ammepute var genialt andre ikke. Det er så individuelt, du skal investere i det dere tror passer for dere og ikke hva andre mener. :-) Anonymous poster hash: fe3ac...158
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #20 Skrevet 8. april 2014 Jeg har ikke hatt det og kan ikke se noe behov heller. Jeg har hatt på babyene en ulldress med teppe over og når det har blitt varmt i bilen, så har jeg dratt av teppe, noe som er mye enklere hvis man er alene i bilen, enn å åpne en bilpose. Av venninnene mine, så er det bare en som har hatt det til barna sine og selv om hun ikke hadde på dem noe annet enn vanlige inneklær under, så var de alltid gjennomsvette når hun kom dit hun skulle. Anonymous poster hash: ccaf4...6a6 Veldig greit å slippe den ulldressen da. Og det kan bli varmt etter en stund i bilen. Jo, den kan tas av, men mye mer knøvlete om babyen sover. Anonymous poster hash: fe3ac...158
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #21 Skrevet 8. april 2014 Jeg har ikke hatt det og kan ikke se noe behov heller. Jeg har hatt på babyene en ulldress med teppe over og når det har blitt varmt i bilen, så har jeg dratt av teppe, noe som er mye enklere hvis man er alene i bilen, enn å åpne en bilpose. Av venninnene mine, så er det bare en som har hatt det til barna sine og selv om hun ikke hadde på dem noe annet enn vanlige inneklær under, så var de alltid gjennomsvette når hun kom dit hun skulle. Anonymous poster hash: ccaf4...6a6 Enig i denne. Man må jo stoppe bilen og glide opp etter hvert. Mye lettere å ta av et evt.teppe. Synes uansett de blir for varme. Bilene nå til dags er jo like varme som inne. Vi sitter aldri i bilen med kjeledress feks. Tror mange synes det er praktisk mens den egentlig er for varm for ungene. Ser også at mange som bruker det har unger som ikke liker å kjøre bil. Tilfeldig? Neppe. Anonymous poster hash: e9be5...2b5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #22 Skrevet 8. april 2014 Jeg har ikke hatt det og kan ikke se noe behov heller. Jeg har hatt på babyene en ulldress med teppe over og når det har blitt varmt i bilen, så har jeg dratt av teppe, noe som er mye enklere hvis man er alene i bilen, enn å åpne en bilpose. Av venninnene mine, så er det bare en som har hatt det til barna sine og selv om hun ikke hadde på dem noe annet enn vanlige inneklær under, så var de alltid gjennomsvette når hun kom dit hun skulle. Anonymous poster hash: ccaf4...6a6 Enig i denne. Man må jo stoppe bilen og glide opp etter hvert. Mye lettere å ta av et evt.teppe. Synes uansett de blir for varme. Bilene nå til dags er jo like varme som inne. Vi sitter aldri i bilen med kjeledress feks. Tror mange synes det er praktisk mens den egentlig er for varm for ungene. Ser også at mange som bruker det har unger som ikke liker å kjøre bil. Tilfeldig? Neppe. Anonymous poster hash: e9be5...2b5 Hvor ser du alle de ungene i bilposer som ikke liker å kjøre bil? Herregud, så mye teite "fakta" en skal lese her inne. Sikkerhetsaspektet er det viktigste for meg, og om ungen er mer komfortabel uten sikkerhetsbelte så får han ikke sitte uten alikevell. dessuten er det NULL problem å dra ned glidelåsen dersom det blir for varmt. De flaste biler kan man REGULERE VARMEN I!!! Man må ikke sette på klimaanlegget på 20 vermegrader. Klimaanlegget kan settes på f.eks 16 grader! Jeg klarer faktiskogså å dra ned glidelåsen samtidig som jeg kjører! Man MÅ ikke stoppe bilen, men det må man om man må ta av ulljakka eller ulldressen. Anonymous poster hash: a04a7...da4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #23 Skrevet 8. april 2014 Voksi sin har vi vært veldig fornøyd med. Bilstolpose er genialt! Anonymous poster hash: 35b26...4d3
Novemberdama Skrevet 8. april 2014 #24 Skrevet 8. april 2014 Jeg har ikke hatt det og kan ikke se noe behov heller. Jeg har hatt på babyene en ulldress med teppe over og når det har blitt varmt i bilen, så har jeg dratt av teppe, noe som er mye enklere hvis man er alene i bilen, enn å åpne en bilpose. Av venninnene mine, så er det bare en som har hatt det til barna sine og selv om hun ikke hadde på dem noe annet enn vanlige inneklær under, så var de alltid gjennomsvette når hun kom dit hun skulle. Anonymous poster hash: ccaf4...6a6 Enig i denne. Man må jo stoppe bilen og glide opp etter hvert. Mye lettere å ta av et evt.teppe. Synes uansett de blir for varme. Bilene nå til dags er jo like varme som inne. Vi sitter aldri i bilen med kjeledress feks. Tror mange synes det er praktisk mens den egentlig er for varm for ungene. Ser også at mange som bruker det har unger som ikke liker å kjøre bil. Tilfeldig? Neppe. Anonymous poster hash: e9be5...2b5 Jeg lurer veldig på hvordan du vet at babyer i bilstolposer ikke liker å kjøre bil? De kan jo ikke akkurat snakke når de er i den alderen at pose blir brukt..... Jeg har 3 barn og de to først hadde ikke pose. Jeg trodde det var unyttig helt til vi prøvde det med minstejenta, og vi er storfornøyde, og kan ikke skjønne at vi ikke hadde det til de to eldste (det fantes vel ikke da ). Hun sovner med en gang vi starter å kjøre, så tror ikke hun er veldig ukomfortabel. Blir hun varm skrur jeg ned varmen i bilen eller drar opp glidelåsen MENS jeg kjører! Og at bilene nå til dags er like varme som inne: Eeehhhh...biler nå til dags har klimaanlegg så man kan ha det så varmt/kaldt som man vil.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #25 Skrevet 8. april 2014 Var veldig i tvil på om jeg skulle kjøpe bilstolpose. Kjøpte den i slutten av januar, og da var liksom "vinteren" over. Bruker den fortsatt nå, og den er gull verdt. Har en fra odenwalder?(tror jeg den heter) Anonymous poster hash: caf43...6de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå