Gå til innhold

Hund, ferie, slalom mm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med hunden når hele familien skal i slalombakken? Ferie, har dere den på kennel, hvor lenge er ok? Dyrt?

Må sjekke ut alt før vi vurderer hund.

Anonymous poster hash: c65d0...4a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har 3 hunder. & de får vente hjemme mens vi tar en tur i slalombakken neste uke. de har et stort bur & er veldig små, får masse mat & vann samt nye tygge ben. da klarer de seg alene til vi kommer tilbake. går lang tur med dem før vi drar sån at de er slitne. har ikke dratt på feirie siden vi fikk hund men blir kennel & familie som skal passe på dem når vi drar på ferie til høsten. 

Anonymous poster hash: a41a2...fef
Skrevet

Her har hundene vært med på alle ferier. For meg er hundehold en livsstil, det har innebærer at ferier osv blir lagt opp slik at hundene kan være med. Om familien skal i slalombakken, fornøyelsesparken osv blir hundene igjen på hytta evt campingvogna, de får uansett den mosjonen de trenger både før vi drar og når vi kommer tilbake.

Andre har hunder på kennel i ferien, og ja, det er dyrt. Uansett pris ville ikke kennel vært et alternativ her i huset såfremt det ikke oppstod en akutt krise der vi alle måtte reise bort på kort varsel.

Anonymous poster hash: 37d72...558

Skrevet

Ja, jeg skjønner det er en livsstil, derfor ønsker jeg å finne ut av mest mulig. Hvorfor ikke kennel? Og hva er dyrt?

Skrevet

Dytter

Skrevet

Ja, jeg skjønner det er en livsstil, derfor ønsker jeg å finne ut av mest mulig. Hvorfor ikke kennel? Og hva er dyrt?

kennel er svin dyrt & det er mange som er veldig dårlig på å lufte hundene osv. samt at ikke alle hunder takler et 2 ukers opphold på kennel. vet at mine små hadde blitt gale av det. de er familie hunder & vandt med å bli med på allt. derfor har vi valgt å betale familie for å passe istedet. da er hundene hos folk di kjenner & jeg kan dra på ferie uten at jeg bekymre meg for at hundene mine sitter i et kennel bur & sutrer/bjeffer i 1-2 uker i strekk. for oss er hundene som barn & det gjør veldig vondt for meg å dra fra dem. viktig å skjekke nøye før man lar hundene være igjen på en kennel, sån at man er trygg på folkene som skal passe din hund. om man drar på camping eller hytte ferie kan de fint bli med på det. våre hunder er med på camping & hytte turer hele tiden & elsker det. :)

Skrevet

Takk for svar ang kennel!

Skrevet

Jeg betaler ca 4000 for 14 dagers opphold på wn god kennel. Koster som en sydentur ja, men hunden kan jo ikke være med.

Koser seg gjør den også☺☺☺☺😊 ☺:)

Skrevet

Foreløpig har vi hatt en leieboer som mer enn gjerne passer hunden når vi skal hit eller dit. I år lot vi henne passe hunden da vi var på skiferie i leid hytte. Mne neste år tar vi den med, for da er den stor nok til å bli me dpå skiturer. Hvis vi drar i skibakken kan den enten vær eigjen i hytta, eller så kan vi ta dne me dog bytte på å passe den nede ved skiheisene mens de andre er oppe i bakken.

Men den har fått vaksiner osv., så den har et pass som gjør at den også kan bli med på utenlandsferier etterhvert.

Anonymous poster hash: fcbc0...db4
Skrevet

kennel er svin dyrt & det er mange som er veldig dårlig på å lufte hundene osv. samt at ikke alle hunder takler et 2 ukers opphold på kennel. vet at mine små hadde blitt gale av det. de er familie hunder & vandt med å bli med på allt. derfor har vi valgt å betale familie for å passe istedet. da er hundene hos folk di kjenner & jeg kan dra på ferie uten at jeg bekymre meg for at hundene mine sitter i et kennel bur & sutrer/bjeffer i 1-2 uker i strekk. for oss er hundene som barn & det gjør veldig vondt for meg å dra fra dem. viktig å skjekke nøye før man lar hundene være igjen på en kennel, sån at man er trygg på folkene som skal passe din hund. om man drar på camping eller hytte ferie kan de fint bli med på det. våre hunder er med på camping & hytte turer hele tiden & elsker det. :)

Hvor mye betaler dere denne familien?

Anonymous poster hash: fcbc0...db4

Skrevet

Vi skal skaffe oss hund snart. Vi har avtalt med familie at de kan passe om vi skal noe hvor det ikke passer å ha med hund.

Anonymous poster hash: e9858...3fb
Skrevet

Vi skal skaffe oss hund snart. Vi har avtalt med familie at de kan passe om vi skal noe hvor det ikke passer å ha med hund.

Anonymous poster hash: e9858...3fb

Problemet er jo ofte at i feriene skal familien også på tur så da passer det ikke likevel...

Anonymous poster hash: 6fdc9...dbe

Skrevet

Jeg er fast hundepasser for min venninne. Vi har små barn og er hjemmekjære, pluss at vi heller reiser til mannens hjemland utenom fellesferie fordi det blir så dyrt da.

jeg vil ikke bli betalt for det. Koser meg med hund ei uke eller to og er helt kurert for all trang til å ha hund selv når hun henter den. Hun pleier å kjøpe ett eller annet til oss på ferien.

Skrevet

Vi drar på ferie med hund. Har prøvd kennel en gang og selv om kennelen var flott, var ikke hunden glad for å være der. Han kom hjem uten stemme stakkars. Så nå drar vi feks til Danmark i sommerhus og har med hunden.

Ellers har vi jo selvfølgelig familie som kan trå til hvis det skulle være krise, men hunden er mest bundet til oss og sturer fælt hvis vi er borte, så det har vi kun benyttet oss av en gang.

Noen hunden tåler godt å være borte fra familien, mens andre blir syke av det. Er det slik at dere må til utlandet hvert år, og hunden ikke kan være med, ville jeg tenkt meg nøye om før kjøp.

Skrevet

Her planlegges ferier og aktiviteter utfra at hundene skal kunne delta. Ved feks sykehusinnleggelse og slikt har vi familie som kan trå til noen dager. Vi har prøvd kennel men det fungerte dårlig, til tross for god kennel og flinke folk der. Går man til anskaffelse av dyr bør man være innstilt på å ta 100% ansvar selv, og heller ta det som en bonus om noen andre kan passe en gang i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...