Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #1 Del Skrevet 7. april 2014 Hei, hva slags mat bør man holde seg unna når man ammer? Anonymous poster hash: c5037...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 7. april 2014 #2 Del Skrevet 7. april 2014 I utgangspunktet kan ein ete alt. Nokon opplever at ungen får magevondt av enkelte matvarer, og då kan det vere ein må halde seg unna desse. Gjenganssyndarar er løk, kål, melkeprodukt. Eg har ete alt heile vegen begge gongar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 7. april 2014 #3 Del Skrevet 7. april 2014 Min blir utilpass hvis jeg spiser rå løk eller drikker for mye brus. Dvs mer enn 2-3 glass. Men det er individuelt fra baby til baby, og man må bare prøve seg frem. Forrige babyen min tålte alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9desember Skrevet 7. april 2014 #4 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg har hørt at man ikke bør spise jordbær grunnet allergirisiko for barnet. Vet ikke om det stemmer, men jeg har i hvert fall holdt meg unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 7. april 2014 #5 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg har hørt at man ikke bør spise jordbær grunnet allergirisiko for barnet. Vet ikke om det stemmer, men jeg har i hvert fall holdt meg unna Jeg har hørt det motsatte. At man bør spise jordbær, og andre matvarer som forbindes med allergi, når man ammer. Da "venner" man babyen til disse matvarene i små doser. Litt som vaksineprinsippet. Mer om det her. http://www.klikk.no/foreldre/helse/article564998.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #6 Del Skrevet 7. april 2014 Jordbær kan man fin spise. Ingen problem. Det er imidlertid noen ting man skal holde seg unna. Abbor over 25 cm, gjedde, samt ferskvannsørret og røye over 1 kilo. Dette er pga mengden giftstoffer i denne fisken som kan være skadelig for små barn. Anonymous poster hash: deb9e...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lecoco Skrevet 7. april 2014 #7 Del Skrevet 7. april 2014 Hva med reker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 7. april 2014 #8 Del Skrevet 7. april 2014 Hvis du, pappaen eller nær familie har allergi bør man drøye en stund, ellers svært få begrensninger. Mange reagerer som nevnt over her på luftfremkallende matvarer. De har forresten helt friskmeldt jordbær med tanke på allergi, men de kan gi luft i magen ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #9 Del Skrevet 8. april 2014 Hva med reker? Reker er helt i orden Anonymous poster hash: deb9e...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå