Gå til innhold

Forslag til enkle og sunne middager selv far (les: udugelig på kjøkkenet) kan lage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager ikke denne tråden for å henge ut samboeren altså, men jeg jobber mye ettem/kveld og begynner å gå tom for middager i kategorien "kjapt og sinnsykt enkelt".

Det går en del i usunn mat som snitzel, pølser, spaghetti, fiskepinner og Grandis når far steller hjemme.

Trenger derfor sårt tips til enkle og sunne middager som så og si lager seg selv! Gjerne også tips til middager som tåler at jeg lager den dagen før.

På forhånd takk :)

Fortsetter under...

Skrevet

Omelett - der kan du bruke hva som helst oppi

Gode supper m/ brød

Grove fiskekaker med poteter og grønnsaker

Anonymous poster hash: 8c917...2ae
Skrevet

Laks er noe av det enkleste man kan lage. Kok opp van, legg i laksen, gi et kort oppkok og la den trekke under lokk i ca.15 min.

Anonymous poster hash: e4abf...172
Skrevet

Laks er noe av det enkleste man kan lage. Kok opp van, legg i laksen, gi et kort oppkok og la den trekke under lokk i ca.15 min.

Kok opp vann :) Ikke kok opp van - det kan fort bli trangt i kasserollen :P

Skrevet

Omelett - der kan du bruke hva som helst oppiGode supper m/ brødGrove fiskekaker med poteter og grønnsaker Anonymous poster hash: 8c917...2ae

En god suppe er ikke enkelt å lage for en som ikke er flink på kjøkkenet ;)

Omelett var lurt, takk :)

Skrevet

Lapskaus! Jeg lager mye og står en kveld og skreller! Ofte en full 10litersgryte. Kjøper pølser når de er på tilbud til å ha oppi.

Avkjølt og fryser ned i passe mengder for en middag. (Bruker isbokser eller fryseposer som blir ganske flatt)

Tar opp kvelden før. Varmes i steikeovnen med folie over. Spises med flatbrød!

Ellers: ferdigsteikt kylling med ris/pommefritz

Supper: grønnsakssuppe, tomatsuppe, kyllingssuppe. Lag kvelden før så bare til å varmes.

Kjøttkaker/fiskekaker i brun saus. Vi lager alltid stor porsjon. Har en dag og varmer opp rester en annen dag.

Fiskegrateng

Løvbiff og pommefritz

Pitabrød med kylling eller laksebiter, salat og en dressing

Pizza. Lager grov bunn, har mye grønnsaker i sausen, karbonadedeig eller kjøttstrimler. Ikke så gal hverdagsmat!

Pai.

Anonymous poster hash: 4bff2...54c

Annonse

Skrevet

Kjøttdeiglapskaus:

Stek en pakke karbonadedeig/kjøtteig

Stek en halv løk

Ha dette i en kjele og tøm på 1,5 poser frossen lapskausblanding. Ha på vann til det dekker alt. Putt i 3 terninger med klar kjøttsuppe. Kok i 10 minutter.

Enklere blir det ikke ;)

Grønn wok:

Sukkererter, brokkoli, grønn paprika og fersk asparges deles i passe store biter. Wokes kjapt i en panne (stekepanne funker også), Kok eggenudler eller ris. Bland sammen og server med reker og sweet chilisaus.

Skrevet

Ildfast form med ris, laks grønnsaker, matfløte og ost på toppen.

kyllingfilet stekt med grønnsaker og krydder, ris eller nudler til.

Kyllingsalat.

Pakke inn fisk i sølvfolie med grønnsaker, porsjonspakker. Ha ris eller lignende til.

Gjest Turid87
Skrevet

Legg laksefilet fra fryseren i en ildfast form. Hell over et beger creme fraiche, en oppskåret purre og noen biter fetaost. Server med poteter.

Skrevet

Lag omnsrettar på formiddag, legg lapp på komfyren om temperatur og steiketid.

Ikkje ideelt, men absolutt ei løysing eg kjem til å bruke når kvardagen kjem og far skal hente to barn i kvar sin bhg og vere aleinepappa heile ettermiddag/kveld. Viss ikkje er eg redd det blir mykje pølse og pizza.

Skrevet

Kan ikke du lage klar maten kvelden før - typ skrelle og kutte grønnsaker, legge i form, lage salat - så kan mannen din bare varme det opp?

Feks fiskegrateng, lasagne, pai osv.

Skrevet

Takk for alle gode forslag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...