Gå til innhold

Blir gal inne på anonymforum..

Anbefalte innlegg

Det er folk der ute som kaller barn som er produkter av assistert befruktning for kunstige, at vi skal betale for all behandling selv, at assistert befruktning skal bli forbudt osv osv. Hva tenker dere om dette? Jeg hadde ingen anelse at slike mennesker og slike meninger fantes.. Blir skuffet..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144133041-blir-gal-inne-p%C3%A5-anonymforum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke noen våger å si slike ting til ansikt- til- ansikt.

Veldig lett å gjemme seg bak det faktum at man kan være anonym på nettet. -og helt seriøst, er det ett sted dumme mennesker føler trang for å hevde seg, så er det der....

Utrolig provoserende, men de har ikke forstand til å vite bedre.

Det finnes så mange enkle mennesker der ute at man av og til blir litt svett ja. 

Men jeg har faktisk en venninne som fullt og helt tror det er Guds mening at enkelte ikke kan få barn. Som hun har sagt gjentatte ganger: hun mener at Gud har gjort det slik fordi de rett og slett ikke er egna som foreldre. Så jeg var selvsagt noe betenkt når jeg skulle fortelle at vi måtte gjennom assistert befruktning. Meeen dama er ikke snauere enn at det selvsagt finnes unntak, altså oss. For VI er jo egna som foreldre, meninga hennes gjelder kun alle andre ;-) Needless to say; hun er ikke av mine nærmeste lengre, men når vi snakkes passer jeg på å stikke inn litt fakta- og folkeopplysning i samtalen ;-) 

Annonse

Sånne meninger rister jeg bare på hodet av, og synes rett og slett synd på de enkle sjelene. Er nok bare mennesker som er ute etter å provosere, og som evt. har blitt ufrivillig gravide selv, og ikke forstår at andre kan få barn på andre måter. 

Anonymous poster hash: 7b7a0...73f

Tenker at dette er mennesker som ikke har kunnskap om hva de uttaler seg om. Svært sjelden disse svarene blir postet av andre enn "anonyme" brukere, å det tror jeg det er en grunn til. Disse brukerne vil provosere og såre som eneste formål. De klarer ikke se utenfor sin egen nesetipp og jeg oppfatter de som egoistiske og at de mangler empati. Jeg var med i en slik diskusjon engang her inne, å svarene og argumentasjonen rundt tema fra "motstanderne" var latterlige. De hadde null kunnskap å argumentere med. Greit at folk har forskjellige meninger, ikke alle som ønsker å gå igjennom prøverør. Men å argumentere at man "tvinger frem dårlige gener"(ja det var en argumentasjon) vitner om total uvitenhet. Jeg som sykepleier som har over snittet interesse for genetikk, må le av slike utsagn

Men såklart. . Disse brukerne ofte mødre, så det eneste jeg tenker på er hvor åpen Bør man være ute blant folk om at barnet er et prøverørsbarn. Vil slike foreldre overføre dårlige holdninger til sine barn, som evt vil mobbe mitt kommende barn? Det er det eneste jeg har tenkt over egentlig. .

Gjest Løvemusene

Jeg visste heller ikke om alle disse fordommene mot assistert befruktning! Har jo heller ikke vært åpen om det da, kun fortalt det til mine nærmeste venninner. Familiene våre vet det ikke en gang. Så jeg har liksom ikke sett reaksjoner og hva folk stort sett tenker om det heldigvis. Er det dette jeg har gått glipp av, så like greit spør du meg... idiotmennesker som ikke vet hva de snakker om! 

Jeg har en syk mening selv jeg! Våre barn er mest ønsket, så det så!

Jeg tror mange av disse uvitende menneskene ikke aner hva de prater om. Når jeg ble gravid via assistert befruktning, fikk vi spørsmål om vi feks hadde valgt kjønn selv osv. Så det er MYE uvitenhet der ute!!!! Men, har kun møtt støttende mennesker, og folk flest skjønner hva det dreier seg om. Noen idioter vil det alltid være. OG, det finnes jo ikke barn som er mer ønsket enn de som er laget på denne måten!! HELDIGE barn!!

Anonymous poster hash: 7b7a0...73f

Huff ja, det er sjokkerende å lese i slike tråder.. Første gang jeg hørte noe sånt var en tråd på anonym som jeg leste på i julen, samme dag som jeg testet positivt etter IVF. Jeg ble helt sjokkert og må innrømme at jeg gråt litt.. Folk der inne skrev at vi videreførte dårlige gener. Jeg har vært åpen om det til venner og familie og bare fått positive tilbakemeldinger fra dem. Men jeg kommer ikke til å fortelle om det til alle og enhver..

Jeg tror også på at IVF barn er de mest ønskede barna. Jeg var ikke prøver så veldig lenge og var heldig med klaff på første forsøk. Men bare det å måtte gå gjennom en sånn prosess og tro at man kanskje ikke kan få barn er det verste jeg har opplevd i mitt liv.

Denne uken var jeg på ultralyd og fikk vite at det bor en frisk og perfekt liten gutt i magen min. Jeg gråt så veldig at jordmor ble litt forvirret og måtte ta en lang prat med meg om at alt kom til å gå bra :)

Det er nok det største øyeblikket i livet mitt til nå. :)

Jeg tror mange av de som sier sånne ting er lite opplyst og ville ment noe helt annet hvis de hadde hatt behov for IVF selv. Jeg synes det er litt sårt, men vi kan ikke la det gå innover oss. Vi kommer til å få perfekte barn alle sammen :)

Lykke til til alle dere prøvere! Kaster masse babystøv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...