Gå til innhold

Får igjen på skatten. Ingen livsopphold da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skattepenger regnes som inntekt på lik linje med lønn og da kan du få avslag på sosialstønad så lenge du klarer å forsørge deg selv.

Kanskje en idè å ha mindre skattetrekk og mer lønn igjen hver måned slik at du klarer deg uten sosialhjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker tilbake for 25 år siden - da mottok jeg sosialhjelp for en kort periode. Da skattepengene kom ble de krevd rett inn for å betale ned på det jeg hadde mottatt.

Vil jo tro at de reglene fremdeles er like.

Anonymous poster hash: 346df...54e
Skrevet

Aap og livsopphold er to forskjellige ting, livsopphold er sosialstønad.

Regner med at HI har aap, men at den summen er for lav til å leve av så hun får livsopphold i tillegg?

Men hvorfor har du ikke ordnet opp i skattetrekket ditt HI? Om du får igjen 60.000,- på skatten betyr jo det at du har betalt inn 5000 kr for mye i skatt hver måned i hele fjor, som du heller kunne levd av... 

Du får ikke livsopphold fra nav når du får igjen på skatten nei, da forventes det at du lever av de pengene, og de bør jo vare noen måneder. Nav gir ikke sosialstønad for at du skal kunne dekke opp kredittkortgjelden din.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen påstår nav ikke får vite om skattepenger tilgode, det gjør de da. Dette er noe de er veldig bevisst og bruker det også aktivt for å kreve inn gjeld. En mann som f.eks har bidragsgjeld til nav får ikke utbetalt skattepengene engang, nav tar dem direkte fra skatteetaten for å dekke opp gjelden.

Anonymous poster hash: 69784...092

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...