Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Må jeg virkelig bruke alle skattepengene mine på livsopphold istedet for å betale ut kredittgjelden min som er ganske stor? Anonymous poster hash: 16c91...ad5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Skjønner ikke helt spørsmålet? Er du under NAV? Anonymous poster hash: 08a32...373
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Hva mener du ? Anonymous poster hash: 346df...54e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Ja, det må du. Hvorfor skal du få sosialstønad når du har egne penger (skattepengene)? At du har mye gjeld er ikke NAV sitt problem Anonymous poster hash: b57e4...5d2
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Ja. er under nav, men ikke naver Anonymous poster hash: 16c91...ad5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Ja. er under nav, men ikke naver Anonymous poster hash: 16c91...ad5 Ikke naver jeg mente. Jeg ville ringt og hørt med Nav. Tror ikke du må bruke det til livsopphold. kommer vel an på summen. Jeg aner ikke. Om du oppgir at du skal bruke det på gjeld går de vel uansett med på det? Lykke til. Anonymous poster hash: 08a32...373
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Hvis du er mottaker av AAP, sykepenger eller trygd, mottar du stønad som vanlig og kan bruke skattepengene fritt. Anonymous poster hash: ba4e4...4f8
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Jeg er på AAP, jeg får til livsopphold selv om jeg får igjen skattepenger. Var det slik ordning du mente ? Anonymous poster hash: 346df...54e
DaenerysStorm Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Skulle jo bare mangle om du ikke måtte bruke de på mat istedet for kredittgjeld...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Vel, det er nav (og sykdommen min) som har gjort at jeg har havnet i et gjeldshelvete... Får igjen over 60000,- har nesten like mye i gjeld. Anonymous poster hash: 16c91...ad5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Jeg er på AAP, jeg får til livsopphold selv om jeg får igjen skattepenger. Var det slik ordning du mente ? Anonymous poster hash: 346df...54e Hvor mye får du igjen på skatten? Anonymous poster hash: 16c91...ad5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Jeg er på AAP, jeg får til livsopphold selv om jeg får igjen skattepenger. Var det slik ordning du mente ? Anonymous poster hash: 346df...54e Har du hørt med nav om dette? Ikke HI her. Men ble jo litt uskker selv Anonymous poster hash: 08a32...373
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 Det er det jeg har fått beskjed om. Jeg vil få både skattepenger og AAP. Skattepengene er jo opptjent fra året før. Hadde jo vært urimelig med noe annet. Anonymous poster hash: 346df...54e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Du vil ikke få sosialstønad om du får igjen skattepenger. Det vil bli beregnet hvor lenge du bør kunne klare deg på de pengene, og selv om du velger å bruke dem til å dekke gjeld, så vil du ikke få penger fra "sosialen" på de månedene. Kommunen er ikke med på å sponse gjeld, slik det ville blitt om du skulle bruke dine egne penger, skattepengene, på å betale gjelda di, mens du allikevel skulle få penger til å leve for fra nav. Anonymous poster hash: 416f9...c84
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 Vel, det er nav (og sykdommen min) som har gjort at jeg har havnet i et gjeldshelvete... Får igjen over 60000,- har nesten like mye i gjeld. Anonymous poster hash: 16c91...ad5 Får du 60 000 igjen på skatten, men vil likevel ha penger til livsopphold, frekt. Kanskje nav vil gi meg penger til livsopphpld, så jeg kan bruke mine penger på gjeld Anonymous poster hash: d9d86...f32
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Du vil ikke få sosialstønad om du får igjen skattepenger. Det vil bli beregnet hvor lenge du bør kunne klare deg på de pengene, og selv om du velger å bruke dem til å dekke gjeld, så vil du ikke få penger fra "sosialen" på de månedene. Kommunen er ikke med på å sponse gjeld, slik det ville blitt om du skulle bruke dine egne penger, skattepengene, på å betale gjelda di, mens du allikevel skulle få penger til å leve for fra nav. Anonymous poster hash: 416f9...c84 Men det du kaller sosialstønad er jo ikke AAP. Anonymous poster hash: 08a32...373
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #17 Skrevet 6. april 2014 det du kan gjøre.... du kan forhandle ned hjelda di litt, bruke det du kan, ig få redusert livsopphold redten av perioden. du utnytrer systemet, blir kanskje en bekymringsmelding, den blir sannsynligvis grnlagt. sosialhjelp har du rett på okke som! de kan gjøre det tungt fir deg med garantier og små hyppige utbetalinger. fu jan klage til fylkesmannen å få medjlld. ikke greit med 60k i firbruksvjeld om du ikke hsr inntekt. Anonymous poster hash: 64b17...441
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #18 Skrevet 6. april 2014 Vel, det er nav (og sykdommen min) som har gjort at jeg har havnet i et gjeldshelvete... Får igjen over 60000,- har nesten like mye i gjeld. Anonymous poster hash: 16c91...ad5 Får du 60 000 igjen på skatten, men vil likevel ha penger til livsopphold, frekt. Kanskje nav vil gi meg penger til livsopphpld, så jeg kan bruke mine penger på gjeld Anonymous poster hash: d9d86...f32 Det er jo du som er frekk. Selvom noen er navere betyr ikke dette at alle som er under nav er navere. Mange er ikke frivillig under nav. Skattepenger tilgode er jo for mye betalt skatt i fjor, noe hun skulle hatt i fjor. Da er det jo bare rett og rimelig at man får de tilbake? Anonymous poster hash: 08a32...373
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #19 Skrevet 6. april 2014 det du kan gjøre.... du kan forhandle ned hjelda di litt, bruke det du kan, ig få redusert livsopphold redten av perioden. du utnytrer systemet, blir kanskje en bekymringsmelding, den blir sannsynligvis grnlagt. sosialhjelp har du rett på okke som! de kan gjøre det tungt fir deg med garantier og små hyppige utbetalinger. fu jan klage til fylkesmannen å få medjlld. ikke greit med 60k i firbruksvjeld om du ikke hsr inntekt. Anonymous poster hash: 64b17...441 Atte hæh?? Du tar begrepet skrivefeil til et helt nytt nivå. Anonymous poster hash: 1c139...507
Gjest lillehi Skrevet 6. april 2014 #20 Skrevet 6. april 2014 Til HI. Hvis du får sosialhjelp fra Nav må du bruke skattepenger tilgode på livsopphold. Det er et fribeløp på 500 kr de trekker av. Hvis du går på AAP, beholder du skattepengene, og får trygd som vanlig. Det samme gjelder hvis du får uføretrygd 😃
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #21 Skrevet 6. april 2014 Et lite tips: de på NAV får ikke beskjed om at du (eller andre) får igjen på skatten. Bare sånn at du vet. Anonymous poster hash: 83668...739
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #22 Skrevet 6. april 2014 Vel, det er nav (og sykdommen min) som har gjort at jeg har havnet i et gjeldshelvete... Får igjen over 60000,- har nesten like mye i gjeld. Anonymous poster hash: 16c91...ad5 Får du 60 000 igjen på skatten, men vil likevel ha penger til livsopphold, frekt. Kanskje nav vil gi meg penger til livsopphpld, så jeg kan bruke mine penger på gjeld Anonymous poster hash: d9d86...f32 Det er jo du som er frekk. Selvom noen er navere betyr ikke dette at alle som er under nav er navere. Mange er ikke frivillig under nav. Skattepenger tilgode er jo for mye betalt skatt i fjor, noe hun skulle hatt i fjor. Da er det jo bare rett og rimelig at man får de tilbake? Anonymous poster hash: 08a32...373 Selvfølgelig skal hun ha skattepengene tilbake, de er jo hennes Anonymous poster hash: d9d86...f32
Gjest lillehi Skrevet 6. april 2014 #24 Skrevet 6. april 2014 Et lite tips: de på NAV får ikke beskjed om at du (eller andre) får igjen på skatten. Bare sånn at du vet. Anonymous poster hash: 83668...739 Hvis du mottar sosialhjelp har du plikt til å opplyse om hvis din økonomiske situasjon endrer seg, enten permanent eller for en periode. Unnlater du og informere om at du får igjen på skatten og de oppdager det, kan du miste retten til sosialhjelp. Dessuten er de veldig obs på dette, så de får opplysninger fra skattekontoret. Når du søker om sosialhjelp skriver du under på at de kan innhente økonomiske opplysninger om deg. Så det er en VELDIG dårlig ide å ikke melde fra😡
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #25 Skrevet 7. april 2014 Du vil ikke få sosialstønad om du får igjen skattepenger. Det vil bli beregnet hvor lenge du bør kunne klare deg på de pengene, og selv om du velger å bruke dem til å dekke gjeld, så vil du ikke få penger fra "sosialen" på de månedene. Kommunen er ikke med på å sponse gjeld, slik det ville blitt om du skulle bruke dine egne penger, skattepengene, på å betale gjelda di, mens du allikevel skulle få penger til å leve for fra nav. Anonymous poster hash: 416f9...c84 Men det du kaller sosialstønad er jo ikke AAP. Anonymous poster hash: 08a32...373 HI snakker om "livsopphold" det er en ytelse man får fra sosiale tjenester når man har for lite penger til å bo og leve. AAP er en statlig ytelse som man får mens man avklarer restarbeidsevne, bl.a. to helt forskjellige ting. Hvorfor blander du dem sammen? Anonymous poster hash: 416f9...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå