Gå til innhold

Barn som lyver

mbea

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg jenta mi på 2 år og 7 måneder i å lyve til meg. Ikke den største historien, men hun hadde en lang forklaring på at hun og pappa allerede hadde pusset tennene sine, og derfor var det ikke nødvendig at jeg pusset dem.

Jeg kunne se pappa men hun fortalte, han sto bak henne, og han hørte alt og ristet på hode.

Ble litt paff, er litt usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Det er jo ikke greit at hun lyver!

Hva gjør dere andre?

Og helt ærlig var jeg ikke forberedt på at hun skulle lyve enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk et tidlig tegn på at hun er veldig smart!

Min mellomste begynte også tidlig å lyve og han gjør det fremdeles men vi har konsekvent fortalt ham at vi forstår det når han ikke snakker sant. Forhåpentligvis går det over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lyver og, men som oftest kun når han har bæsjet i bleien sin. Og om mystiske kjeksforsvinninger eller om han har gitt mat til hunden (her ser jo både hund og unge skyldige ut) 
Sier bare at det er ikke pent å lyve og jeg vet når han lyver. Han ser litt himmelfallen ut enkelte ganger, hvordan tok jeg han i hans mesterlige løgn liksom. Haha. 

Anonymous poster hash: 5e42e...58e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte lyver de og sier det de tror vi ønsker å høre -helt normalt ;-)

Vi pleier forresten å konfrontere med sannheten, da gir han seg. Her går løgnene mest på "har du søla vann på badet" etc

Endret av Kenga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...