Ziiona Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Har i mange år gått og sagt at sushi, det skulle jeg i alle fall ikke ha. Jeg har nå testet sushi, og har blitt forelsket Tenkte å høre med dere damer om 2 ting: 1) Hvor får man kjøpt ordentlig god sushi i Oslo? (Gjerne take out). 2) Noen som kjenner til gode nettsider om hvordan lage sushi selv?
Ziiona Skrevet 6. april 2014 Forfatter #2 Skrevet 6. april 2014 Gjerne med enke beskrivelser btw Eneste jeg har smakt er med laks og fritert scampi, så startet jo veldig forsiktig
uhhuhher Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 (endret) På Oslo øst synes jeg Sushihuset på Carl Berners er bra samt Hasle Sushi og en sjappe på Nordpolen (Sandaker). Jonoe på Ringnes Park er kjempebra, men litt dyrere. Du finner mye info på osloby.no, i fjor testet de sushisjapper etter bydel. Endret 6. april 2014 av uhhuhher
Mamma&skatt Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Nå vet ikke jeg så mye om hvilke restauranter som er bra i oslo, men maki ( ruller) er definitivt best! Ulike steder har sine spesialiteter, og mange ganger kan det være greit å faktisk være ærlig når du bestiller, og si du er nybegynner når det kommer til sushi, og be dem anbefale noe :-) mine favoritter inneholder laks, agurk, chillimajones rullet i ris og deretter noe crispi greier, en annen er scampi, agurk og noe mer rullet i ris og avocado. :-)
Berta_78 Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Skikkelig god sushi - Alex. Men det er en helt annen prisklasse. Nodee. Også dyrt. Billigsushien kan være veldig bra, men det er litt mer ustabilt. Finn en sjappe nær deg i oversikten som ble vist til over her.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Vent med å lage selv til du har smakt en del mer. Det er lett, men samtidig vanskelig. Altså, enkelt nok å følge en oppskrift, men vanskelig å få til skikkelig smak på risen etc. Av dyrere steder i Oslo er Alex, Nodee, Art of Sushi og Hanami blant de bedre. De har take away, tror jeg, men ville spist inne for en totalopplevelse om jeg skulle bruke penger på slikt. Av mer typiske take away-steder er mine favoritter Sushi City på Byporten, Nori på Lambertseter, Sushihuset og Mini Sushi på Carl Berner og Sakana i Kvadraturen. Jonoe kan jeg styre meg for, selv om de har godt rykte, og Le Meo synes jeg er direkte dårlig. Anonymous poster hash: 142ae...d99
amandine Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Jeg laget sushi i går, det er lett som bare det. Dvs, jeg laget litt forskjellige maki for det synes vi er best. Kjøpte ferske reker, salma, lodderogn og litt ymse snask pluss litt indrefilet og kyllingfilet til ungenes. Sistnevnte teryakimarinert og stekt. Så er det bare å rulle i vei! Du finner mange oppskrifter på nettet:-) Jeg googlet og leste litt før debuten, men det var så lett så!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Om man liker maki eller nigiri best er nok en smakssak. Jeg liker begge deler like godt. Nigiri med kamskjell syns jeg er spesielt godt. Du finner masse videoer på youtube Anonymous poster hash: 48df1...69e
MammantilNurket Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 På Oslo øst synes jeg Sushihuset på Carl Berners er bra samt Hasle Sushi og en sjappe på Nordpolen (Sandaker). Jonoe på Ringnes Park er kjempebra, men litt dyrere. Du finner mye info på osloby.no, i fjor testet de sushisjapper etter bydel.Jeg synes at Sushihuset tapte seg litt - mulig de er bedre igjen nå.Mini Sushi på Carl Berner har veldig god sushi og sashimi
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Bambus Sushi på Storo Storsenter har Oslos beste sushi og de har taekaway! Anonymous poster hash: 61474...d6e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Mine favoritter når det gjelder sushi i Oslo er: minisushi og sushihuset på Carl Berner. Mega sushi på sandaler er ganske bra. Er disse tre stedene jeg har vært mest, siden jeg bor i området. Nodee på Majorstua er også fantastisk. Anonymous poster hash: 0a8d2...97c
uhhuhher Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 På Oslo øst synes jeg Sushihuset på Carl Berners er bra samt Hasle Sushi og en sjappe på Nordpolen (Sandaker). Jonoe på Ringnes Park er kjempebra, men litt dyrere. Du finner mye info på osloby.no, i fjor testet de sushisjapper etter bydel.Jeg synes at Sushihuset tapte seg litt - mulig de er bedre igjen nå.Mini Sushi på Carl Berner har veldig god sushi og sashimi Takk for tipset, da skal vi prøve Mini Sushi! Jeg er ikke en spesielt avansert sushispiser, og jeg aldri prøvd noen av de dyre stedene. Bør vel ta oss en tur på feks Alex Sushi etter flere år med billigvariantene. ;-)
MammantilNurket Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 På Oslo øst synes jeg Sushihuset på Carl Berners er bra samt Hasle Sushi og en sjappe på Nordpolen (Sandaker). Jonoe på Ringnes Park er kjempebra, men litt dyrere. Du finner mye info på osloby.no, i fjor testet de sushisjapper etter bydel.Jeg synes at Sushihuset tapte seg litt - mulig de er bedre igjen nå.Mini Sushi på Carl Berner har veldig god sushi og sashimi Takk for tipset, da skal vi prøve Mini Sushi! Jeg er ikke en spesielt avansert sushispiser, og jeg aldri prøvd noen av de dyre stedene. Bør vel ta oss en tur på feks Alex Sushi etter flere år med billigvariantene. ;-)Du bør absolutt unne deg en tur på Alex,Nodee eller Cosmo Jeg er veldig glad i Mini Sushi. De har god mat, super service og fornuftige priser. Mine favoritt er sashimi (med ekstra kimchi - Nammenam!!), lakserogn maki og sommerruller.
Fero Skrevet 7. april 2014 #15 Skrevet 7. april 2014 http://www.cherrysushi.no/ Nam nam nam! De har forøvrig knallgod varmmat her også, i tilfelle du en dag skal spise med noen som ikke er så gira på sushi. Prisnivået er overkommelig, og du får god valuta for pengene når det kommer til smak og kvalitet. Aldri fått noe jeg ikke har likt her. Hmm, bortsett fra at soyaen der er litt salt etter min smak. Dog helt uviktig, for det kan du jo ha i kjøleskapet selv
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #16 Skrevet 7. april 2014 Xiangs kjøkken på carl berner har fantastisk sushi Anonymous poster hash: 92fe7...89e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #17 Skrevet 7. april 2014 Jeg pleier å kjøpe fra sushi city på byporten, der er det veldig god sushi Anonymous poster hash: 51549...58d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #18 Skrevet 7. april 2014 maki som er fritert rundt er de beste.. MMMM Anonymous poster hash: 4ccba...7f2
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #19 Skrevet 7. april 2014 Japoniis på røa!:-) Anonymous poster hash: 6e94b...538
Ziiona Skrevet 11. april 2014 Forfatter #20 Skrevet 11. april 2014 Tusen takk for svar alle sammen Nå skal det testes sushi
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #21 Skrevet 11. april 2014 Jonoe på ringnespark! Jeg synes de har bedre sushi enn alex. Prøv Rignesmaki og vindernmaki. Når man skal lære å spise sushi er min erfaring at det er best å starte med maki. Så nigiri og tilslutt sashimi. Likte ikke sushi i starten, nå elsker jeg det:) Sashimi med ponzusaus.... mmmmm.... Jeg fikk lyst på sushi:) Anonymous poster hash: 25f83...345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå