Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg er arbeidsledig, og vurderer å ta et kurs på nett for lettere å kunne få en jobb:) Tror planen så langt er å jobbe innen kantine O.l. Noen som har tatt kurs over nett(eller tatt nettstudier), og fikk dere jobb underveis eller etter endt kurs/studie? Og hvordan fungerte dette i forhold til barn? Min skal begynne i barnehage til høsten, så vet ikke om det kan være en god ide å starte med kurs da? Slik jeg har forstått det, så betaler NAV for det kurset man måtte ta. Slik at vi lettere kan komme oss ut i jobb.. Per dags dato så går jeg på dagpenger, så å ta et kurs over nett vil ta omlag 8 mnd. Men vi er avhengi av pengene mine, ved tanke på barnehage/mat, klær..etc. Tror dere NAV lar meg beholde dagpengene mens jeg tar nettkurset, eller må jeg belage meg på 8 mnd uten inntekt(dette er utenkelig for oss, så jeg kan ikke ta kurset da).. Der jeg bor er det vanskelig å få seg jobber. På den forrige jobben jeg søkte på i en matbutikk, var det 35 søkere:/ Og i en barnehage jeg søkte på, var det 12 søkere.. Så som dere skjønner så vil jeg ha litt faglig kompetanse for å skvise ut søkere uten utdannelse. Og kanskje er jeg heldig og får en utplassering mens jeg tar nettkurset:) Da vil jeg jo tjene noe penger mens jeg studerer.. Hva tror dere? Anonymous poster hash: c3f68...76f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144132901-noen-som-har-tatt-et-nettbasert-kurs-som-vil-dele-sine-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg har ikke erfaring med NAV og nettkurs da jeg tok nettkurset ved siden av studier og jobb. Jeg fikk nettkurset gratis da jeg allerede går på skolen som drev dette kurset. Det skal ikke være noe problem å komme gjennom kurset, men det krever en del selvdisiplin. Var egentlig bare det jeg skulle si Også, masse lykke til! Dette tror jeg du klarer Anonymous poster hash: ac6f2...a62 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144132901-noen-som-har-tatt-et-nettbasert-kurs-som-vil-dele-sine-erfaringer/#findComment-146269343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg har ikke erfaring med NAV og nettkurs da jeg tok nettkurset ved siden av studier og jobb. Jeg fikk nettkurset gratis da jeg allerede går på skolen som drev dette kurset. Det skal ikke være noe problem å komme gjennom kurset, men det krever en del selvdisiplin. Var egentlig bare det jeg skulle si Også, masse lykke til! Dette tror jeg du klarer Anonymous poster hash: ac6f2...a62 Takk for svar! Ja, jeg tenker at det er en smart metode å sikre seg en jobb på Jeg er motivert, og ser fram til den tagen jeg har papirene i hånden. Det er ingen tvil om at kan lese seg opp til kunnskapen. Har studert på høyskolen før, og også der er det mye selstudium. Hvor deilig er det ikke å ha sitt eget hjemmekontor, hvor en kan stå opp tidlig om morgenen forr å lese Og ha rikelig tilgang på mat, kaffe og te^^ Det er deilig å styre dagene sine selv, uten forstyrrelser;) Men hjalp kurset deg til å få jobben? Anonymous poster hash: c3f68...76f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144132901-noen-som-har-tatt-et-nettbasert-kurs-som-vil-dele-sine-erfaringer/#findComment-146269411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå