Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk mensen 4 dager på overtid. Men blødningene varte kun i to dage, og jeg blødde veldig lite. Bitte litt friskt blod, men mest gammelt blod. Brukte truseinnlegg under blødningene og det kom bare litt gammelt blod i disse. Tok da en test i dag, og den ble svak positiv innenfor tiden. Men tør ikke å slippe jubelen løs enda. Både pga blødningene og siden testen var så svak 6 dager etter ikm. Skal ta en ny test om noen dager tenkte jeg. Tenker jo på sa, men samtidig vil jeg tro jeg kanskje hadde blødd litt med og hadde noe smerter? Men kan jo være begynnelsen på noe. Blir noen spennende dager fremover dette gitt. Men krysser fingrene for at det er en spire som vokser seg stor og sterk i magen :) Prøvde å laste opp bilde, men fikk det ikke til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144132814-gravid-likevel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for at HCG stiger og at dette går veien! Spennende! Har ikke hatt SA som jeg vet så tidlig selv så vet ikke om det gir smerter eller mye blødninger.. Lest at det bare minner om forsinka mens. Men høres ut som en rar tr du hadde i såfall, kan være bare blødning som er vanlig i svangerskapet! Lykke til, hold oss oppdatert når du tester igjen.

Takk :) håper bare det går bra. Hadde blødninger i mitt første svangerskap å da,i uke 8 og 16. I uke 16 kom det klumper, så mye mer enn hva jeg har blødd nå. Og det gikk fint :) krysser fingra for alle dere andre straks blir gravide, og at vi alle ender opp med en hjerteknuser om noen måneder.

Annonse

Positiv test hos legen, men hun trodde det var begynnelsen på en sa etter gyn undersøkelse. Tok blodprøve for å måle hcg i dag, skal tilbake for ny prøve på torsdag. Det går nok ikke veien da. Venter bare på litt smerter eller større blødning. Takk gud for en snill sjef som skjønte greia, og ordner så jeg får fri noen dager.

Fikk beskjed på legekontoret at jeg fikk svar på gårsdagens prøver når jeg skal tilbake på torsdag. Men nå har de ringt til meg uten at jeg har hørt det, og så klart etter åpningstiden slik at jeg ikke får ringt opp igjen. Så nå sitter jeg her nysgjerrig da.

Annonse

Jeg ringte opp igjen til legekontoret nå. Legen hadde ringt for å være sikker på at jeg kom tilbake på torsdag for ny blodprøve. Prøven fra mandag var bra. Så det er jo positivt, men er jo om det stiger som har noe å si. Å får ikke svar på det før fredag. Så noen nervepirrende dager fremover. Tør ikke håpe for mye,men er vanskelig. Skulle den stige,tror jeg at jeg vil høre om en tidlig ul. Finne ut hvor blødningene kommer fra hvis det ikke er en sa. Og trenger å se et bankende hjerte etter alt dette. Men jeg er realist da, eller pessimist kanskje. Tenker det er greit å være forberedt på det verste. Fader, er helt skjelven jeg nå.

Fikk ikke vite det, hu sa bare det var bra og hvis prøven på torsdag var bra gikk det mest sannsynlig bra. Er i utgangspunktet 5+2 i dag. Syns kanskje mensmurringene tar seg litt opp da, ikke vonde men murrer bra. Så er egentlig ikke positiv. Vil bare vite, og eventuelt begynne å prøve igjen hvis det har gått galt.

Lite spørsmål. Pga både det fysiske og psykiske har jeg vært hjemme etter legetimen på mandag. Sjefen har lagt til rette for det, slik at jeg kan være hjemme ut uka. Men har jo bare tre egenmeldingsdager, kan jeg be om sykemelding denne uka eller ihvertfall på fredag da egenmeldinga ikke gjelder lengre? Prøver å ta det med ro, da blødningene tar seg opp ved aktivitet. Blør nesten ingenting når jeg ligger i ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...