Gå til innhold

Vil jeg få problemer med melka?

Anbefalte innlegg

Blir så fort kvalm av å spise, så får ikke i meg nok mat... Har lagt på meg 4 kilo siden startvekta (hadde bmi på 20 i starten), og er 34+3 i dag. Har gått ned 1 kilo de siste ukene pga at kvalmen bare blir verre.

Dersom jeg ikke legger mer på meg eller i verste fall tar av mer, er det da sannsynlig at kroppen ikke har nok energi lagra til å produsere nok melk? Har noen kunnskap/erfaringer å dele? Er det no sammenheng mellom kiloene man legger på seg og melkeproduksjonen? Jeg må vel kunne veie opp med å spise masse når ungen har kommet seg ut?

Anonymous poster hash: 4bbf6...0e4
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144132775-vil-jeg-f%C3%A5-problemer-med-melka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok det skal gå fint om du får i deg nok næring og væske når babyen kommer ut :) Det finnes jo til og med de som adopterer som klarer å få igang melkeproduksjon og amme selv, så finnes sikkert mange tips å få. I tillegg finnes det mange gode amme-teer du kan prøve, alkoholfritt øl skal visstnok også være et kjerringtriks for å øke melkeproduksjonen har jeg hørt :)

Ja, dette kan jeg jo spørre jordmor om. Sant det lovelyme! :)

Og jeg visste ikke at det gikk an Snart3barnsmamma83, å få i gang produksjonen når man adopterer. Wow. Men da aner jeg et lite håp om at jeg skal kunne klare dette uansett, også selv om min mor aldri ammet sine barn pga for lite melk. Kanskje de ikke visste om disse kjerringstriksene den gangen...

Anonymous poster hash: 4bbf6...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...