Gå til innhold

Får dere også stadig nye føflekker? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 703af...bd7

Skrevet

Jepp. Får spesielt mange når jeg går gravid.

Men jeg har lest at de med mange føflekker eldest senere enn andre (rynker osv).

Det betyr at du har lange "telomerer" (?) på genene dine. Dvs. du har lange ender som beskytter selve genet fra å brytes ned (eldes). 

Eller noe i den dur.....

Anonymous poster hash: 84f63...648
Skrevet

hm, det hørtes jo kjekt ut! Men ikke så kult å få nye føflekker heller. her kommer de over alt, har også fått flere i ansiktet de siste årene. er rett under 30, så aldring bekymrer meg ikke riktig ennå ;)

Anonymous poster hash: 703af...bd7
Skrevet

Jepp. Får spesielt mange når jeg går gravid.

Men jeg har lest at de med mange føflekker eldest senere enn andre (rynker osv).

Det betyr at du har lange "telomerer" (?) på genene dine. Dvs. du har lange ender som beskytter selve genet fra å brytes ned (eldes). 

Eller noe i den dur.....

Anonymous poster hash: 84f63...648

Interessant ----- vi får mange føflekker i familien min, og eldes relativt sent. Har mensen til over femti, lite grå hår, og veldig få rynker. Min mor på 61 løfter mer i vekter enn de fleste av vennene mine, og holder seg veldig godt - og kunne lett gått for å være i førtiårene....

Jeg er 34 og har enda ikke sett noe til grå hår eller rynker. Men får nye føflekker veldig veldig ofte.

Skrevet

Ja, jeg oppdager stadig at de dukker opp. Noen kommer som en slags blodkvise eller hva jeg skal kalle det, og blir en føflekk da den har sprukket og tørket. Jeg har fjernet flere som har hatt forstadiet til kreft så jeg er veldig på vakt etter nye føflekker. 

Anonymous poster hash: 779e7...847
Skrevet

Jeg har millioner av fregner og får stadig nye føflekker, er i 30-årene men folk sier at jeg ser yngre ut, hender jeg ennå blir spurt om leg forå kjøpe øl og når jeg skal inn på uteplasser blir jeg alltid spurt. Har babyhud i ansiktet og ikke rynker, bruker ikke masse kremer, bare en vanlig Nivea et par ganger i uken. Mora mi har ikke så mye fregner og føflekkene hennes vet jeg ikke noe om, men hun kom sent i overgangsalderen, har babyhud og nesten ikke rynker, hun er snart 60. Så kanslje det er noe i det som er nevnt over :)

Anonymous poster hash: 05032...f14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...