Gå til innhold

Er gravid med nr 4 og mannen min vil ikke ha flere barn

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid. 4 uker pluss 3 dager. Mannen min ble sint da han så resultatet av testen, og har vært det siden. Vi har tre fra før, to prøverørs og en overraskelse, på 7, snart 5 og 3. Jeg har tette eggledere, så det er på grunn av det vi strevde først. Vi har ikke brukt prevensjon, og jeg har hele tiden sagt at jeg helst ikke vil bruke piller e.l, så dersom mannen min absolutt ikke vil ha flere barn må han ta ansvar selv. Og nå venter vi nr 4. Ingen ønskesituasjon, da vi har strevd i ekteskapet de siste 2 åra. Han er deprimert og arbeidsledig. Men altså, han vil ikke ha et barn til, og jeg ønsker ikke å ta abort. Så da står vi helt fast. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: f3284...cd3

Fortsetter under...

Dette høres veldig vanskelig ut. Jeg forstår deg godt. Venter også nr. 4 nå og det kom som et kjempesjokk. Men abort er virkelig helt utenkelig for meg. Jeg vet at jeg ville ha klandret meg selv for resten av livet og lurt på... ja du vet. Mannen min har heldigvis vent seg til tanken og har begynt å glede seg. Kanskje føler han at han er nødt til det, siden jeg har vært litt nedfor. Sliter med tanken på nytt svangerskap og fødsel.

Jeg vet ikke om jeg har så mange gode råd akkurat, men om dere sliter så er det kanskje lurt å finne noen dere kan snakke med? Familievernkontoret f.eks. Det sitter ofte langt inne, men jeg tror det kan gjøre mye godt. Det er ikke lett å være arbeidsledig heller akkurat og mange relativt små barn, betyr travle dager med liten tid til hverandre. Det er ikke unaturlig eller unormalt å slite med forholdet under slike utfordringer!

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid. 4 uker pluss 3 dager. Mannen min ble sint da han så resultatet av testen, og har vært det siden. Vi har tre fra før, to prøverørs og en overraskelse, på 7, snart 5 og 3. Jeg har tette eggledere, så det er på grunn av det vi strevde først. Vi har ikke brukt prevensjon, og jeg har hele tiden sagt at jeg helst ikke vil bruke piller e.l, så dersom mannen min absolutt ikke vil ha flere barn må han ta ansvar selv. Og nå venter vi nr 4. Ingen ønskesituasjon, da vi har strevd i ekteskapet de siste 2 åra. Han er deprimert og arbeidsledig. Men altså, han vil ikke ha et barn til, og jeg ønsker ikke å ta abort. Så da står vi helt fast. Vet ikke hva jeg skal gjøre.Anonymous poster hash: f3284...cd3

Har dere ikke brukt prevensjon er det jo igrunnen ganske selvforskyldt. Så han har ikke grunn til å være sint ihvertfall!! Lykke til, kjip situasjon å være i.

Takk for svar. Jeg har forsøkt å si at vi begge var med på det, da han visste at jeg ikke brukte p-piller, men han mener seg lurt allikevel, da jeg sa at sjansene var små. Dumt av meg selvfølgelig. Han sier mye stygt, og sier at hvis jeg velger å beholde barnet, så må jeg klare alt selv, han sa til og med at han ikke ville elske det (!) da han absolutt ikke vil ha det. Så i sin ytterste konsekvens så står valget mellom ham og barnet, er jeg redd. Vi har vært på familievernkontor, dit vil han ikke tilbake.

Anonymous poster hash: f3284...cd3

Takk for svar. Jeg har forsøkt å si at vi begge var med på det, da han visste at jeg ikke brukte p-piller, men han mener seg lurt allikevel, da jeg sa at sjansene var små. Dumt av meg selvfølgelig. Han sier mye stygt, og sier at hvis jeg velger å beholde barnet, så må jeg klare alt selv, han sa til og med at han ikke ville elske det (!) da han absolutt ikke vil ha det. Så i sin ytterste konsekvens så står valget mellom ham og barnet, er jeg redd. Vi har vært på familievernkontor, dit vil han ikke tilbake. Anonymous poster hash: f3284...cd3

Da er det på tide for deg å ta hensyn til deg og ungene. Dit vil ikke HAN, HAN vil ikke elske det barnet, HAN føler seg lurt... Nei HAN oppfører seg som en bæsunge. Be han bli voksen hilsen meg! Mannfolk altså......

• 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...