Gå til innhold

Her kom bilde med :) utslett hos barn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet har en rund ring på underarmen med rosa "utslett". Var på str med en tiøring for 1 mnd siden men er nå som en 5 kr i str. Kun der, ingen andre steder.

Er helt rund og lys rosa, litt tørr når man kjenner på den, om jeg smører med krem, feks lokobase blir den veldig rød og hissig.

Noen som vet hva dette kan være?

Litt dårlig bilde

Anonymous poster hash: 74cb2...24a

post-42-0-38604000-1396717788_thumb.jpg

Skrevet

Atopisk eksem? Ser i alle fall sånn ut på sønnen vår.

Anonymous poster hash: 9ef7f...dc6

Skrevet

Atopisk eksem.. Det kan jeg ingenting om, noe jeg skal smøre/ikke smøre med osv?

Blir det mer utslett og er uslettet som runde ringer?

Skrevet

Eller ringorm

Anonymous poster hash: 0ff60...d45
Skrevet

Fuktighetskrem er bra, en feit en. Hydrokortison når det er ekstra ille. Og ja, det kan bli mye utslett, men ikke alle er hardt rammet.

Anonymous poster hash: 9ef7f...dc6

Skrevet

Hvilken fuktighetskrem er best på atopisk eksem da?

Skrevet

Hvilken fuktighetskrem er best på atopisk eksem da?Anonymous poster hash: 74cb2...24a

Aco Miniderm! Eneste som virket på vår datter.

Skrevet

Luctobase

Anonymous poster hash: bc745...62e

Skrevet

Synes dette kan se ut som ringorm, da må man bruke et soppdrepende middel.

Jeg har barn med atopisk eksem (har hatt det selv også) og det er sjeldent det blir slike runde flekker....

Skrevet

Det er ringorm. Ta det til legen, og få middel mot det. Og husk at det før behandling er smittsomt!

Skrevet

Jeg hadde et slikt et som jeg trodde var ringorm. Etterhvert fikk jeg flere slike bare mindre. Dro til legen og han syntes også det lignet ringorm men det viste seg det var Fransk Rosen. Et virus som går over av seg selv. Tok flere måneder. Google det så får du se. Kanskje du kjenner igjen symptomene.

Skrevet

Du, jeg ville tatt en tur til legen jeg før jeg smurte med noe som helst.

Noen sier ringorm, andre atopisk, jeg får sånne rundinger av nikkel.

Kan ha øredobb på og få sånn ring på låret feks. Jobbe ti butikk og tok i penger så jeg fikk det på ryggen.Legen måtte sende en analyse til haukeland for å få vite hva det var...Så det er ikke alltid logikk i hva det kan være.

Klør/svir hun?

Anonymous poster hash: 7b74d...db3

Skrevet

Har kun denne ene ringen. Ikke noe mer ellers på kroppen. Har hatt det i et år sikkert, men den har vokst.

Klør ikke på det, har ikke merket at det har plaget.

Jeg så nå i dag at den var blitt større og da smørte jeg med krem. Ringen ble da illrød og det svidde.

Ringorm? Hadde det vært det hadde vell resten av familien blitt smittet og ringene spredd seg og blitt flere over så lang tid?

Gjest Pusikatt
Skrevet

Ja jeg tror og det er ringorm. Men aldri hørt om at det er smittsomt?

Skrevet

Ikke smittsomt alikevel :-) ?

Skrevet

Joda, ringorm er smittsomt ved direkte kontakt. Altså at man tar på det. Med en gang man har satt igang behandling, kan man sende barnet i barnehage igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...