Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Ønsker meg v70. Er vel god plass i den? Vil gjerne ha en bil det er plass til 3 barneseter, helst 2 vogner i baggasjen og god plass til baggasje. Må ha en eldre model 00 og opp over. Men er det dyre deler på Volvo? Om jeg må fikse noe? Og er det isofix fester på alle 2000 modeler? Anonymous poster hash: badd4...462
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Stor plass, det er isofix ikke nødvendigvis kjempe dyre deler, men girkassene på automat har en tendens til å ryke har jeg hørt Anonymous poster hash: 47981...25e
Chl85 Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Foreldra mine har Utrolig mye plass i den, men mamma synes den er stor og uhåndterlig å kjøre i byen, parkering osv. Hun har ikke klart å bli vant med størrelsen, enda det er 6 mnd siden de kjøpte den ;)Nå var hun vant til å kjøre en toyota avensis fra før da;) Pappa derimot eeeelsker den, he he.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Som svar på spørsmålet ditt;nei takk og lov. Styggere bil skal du lete lenge etter og antagelig vil du lete forgjeves. Anonymous poster hash: 15239...625
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Som svar på spørsmålet ditt;nei takk og lov. Styggere bil skal du lete lenge etter og antagelig vil du lete forgjeves. Anonymous poster hash: 15239...625 Hehe... Veldig enig i at V70-en er stygg! Den er grusom! Men sikkert stor og fin å laste i, er jo omtrent traktor. Glad jeg aldri skal ha V70. Anonymous poster hash: e7e97...1be
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Vi har og har god plass Har to bakovervendte seter og likevel god plass foran. Det store besafe izi sete kan stå på førersiden og far på 1.87 har fortsatt god plass. Har ikke prøvd med to vogner, men har god plass til tfk søskenvogn, med bagen ved siden av vogna. Har en emmaljunga city cross og den får plass i høyden når vi slår den ned. Tror det hadde vært plass til en til ved siden Anonymous poster hash: 21679...e38
Tjofsen Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Isofix ble ikke standard før 2006 hos Volvo, men du kan finne modeller før dette som har isofix. V70 er en god bil med mye plass. Har du mulighet til å ta service i Sverige, sparer du en god del.
stratosku Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Volvo v70 har fantastisk god plass, vi fikk plass til to store kombivogner, evt tvillingvogn og ei trille+ en del baggasje. Hadde ingenting å klage på når det kom til baggasjeplass, følte vi kunne stable i det uendelige omtrent. Vi hadde 3 bakovervende seter uten noen problem, og vi hadde god plass foran i bilen også. Nå har vi Volvo xc70, vet ikke om det er stor forskjell i plass, men vi har klart å få plass til 3 bakovervendt besafeseter- og det er bilseter som tar stor plass!Selv har vi hatt utrolig lite feil med våre volvoer, men når vi har hatt problemer har tusenlappene fløyet ut vinduet. Rett før vi solgte v70'en hadde vi reprasjoner for godt over 40.000 kroner! Om du bor nært Sverige kan du spare mange mange tusen på å få den fikset der. Isofix ble ikke standard før i 2006, så det er ikke lett å finne biler med isofixfester før den tid. Men er det veldig vikitg? Det kan ikke brukes til mer enn 18 kg. Det er fullt mulig å få det installert, er ikke så alt for dyrt Vi har elsket våre biler! De har god kjørekomfort, god plass, veldig praktisk, oversiktlig og jevnt over lite feil. Synes også dette er en utrolig fin bil utseendemessig. Jeg personlig er så vant til å kjøre denne bilen, at det ikke er noe problem for meg å parkere eller kjøre i store byer. Det har jeg aldri tenkt så mye over, synes det er verre å kjøre små biler faktisk
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Vi har volvo v70 SUPER fornøyd Angående isofix koster der 250kr på Bilia og det er ikke noe problem å sette inn under sete selv om man er litt handy ) Anonymous poster hash: ef156...985
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Vi har volvo v70 SUPER fornøyd Angående isofix koster der 250kr på Bilia og det er ikke noe problem å sette inn under sete selv om man er litt handy ) Anonymous poster hash: ef156...985 Ante ikke at man kunne sette inn isofixfester selv, eller i det hele tatt når det ikke var fra før i bilen. Anonymous poster hash: badd4...462
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Volvo v70 har fantastisk god plass, vi fikk plass til to store kombivogner, evt tvillingvogn og ei trille+ en del baggasje. Hadde ingenting å klage på når det kom til baggasjeplass, følte vi kunne stable i det uendelige omtrent. Vi hadde 3 bakovervende seter uten noen problem, og vi hadde god plass foran i bilen også. Nå har vi Volvo xc70, vet ikke om det er stor forskjell i plass, men vi har klart å få plass til 3 bakovervendt besafeseter- og det er bilseter som tar stor plass! Selv har vi hatt utrolig lite feil med våre volvoer, men når vi har hatt problemer har tusenlappene fløyet ut vinduet. Rett før vi solgte v70'en hadde vi reprasjoner for godt over 40.000 kroner! Om du bor nært Sverige kan du spare mange mange tusen på å få den fikset der. Isofix ble ikke standard før i 2006, så det er ikke lett å finne biler med isofixfester før den tid. Men er det veldig vikitg? Det kan ikke brukes til mer enn 18 kg. Det er fullt mulig å få det installert, er ikke så alt for dyrt Vi har elsket våre biler! De har god kjørekomfort, god plass, veldig praktisk, oversiktlig og jevnt over lite feil. Synes også dette er en utrolig fin bil utseendemessig. Jeg personlig er så vant til å kjøre denne bilen, at det ikke er noe problem for meg å parkere eller kjøre i store byer. Det har jeg aldri tenkt så mye over, synes det er verre å kjøre små biler faktisk Når jeg går inn på besafe sin liste over biler med isofixfester så står det at v70 hadde det fra 2000. Men årstallene varigerer fra mod til mod. Anonymous poster hash: badd4...462
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Vi har Volvo v70 2014 modell. Kjempe fornøyd!! Og sikker bil!! Anonymous poster hash: 69d67...509
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 Har xc60, storfornøyd med den :-) Anonymous poster hash: 5a558...4f8
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Som svar på spørsmålet ditt;nei takk og lov. Styggere bil skal du lete lenge etter og antagelig vil du lete forgjeves. Anonymous poster hash: 15239...625 Det finnes betraktlig styggere biler enn v70. Anonymous poster hash: badd4...462
Håper<3 Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 Som svar på spørsmålet ditt;nei takk og lov. Styggere bil skal du lete lenge etter og antagelig vil du lete forgjeves. Anonymous poster hash: 15239...625 Det finnes betraktlig styggere biler enn v70. Anonymous poster hash: badd4...462 Enig. Kan nevne flere typiske familiebiler som er mye styggere.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Vi har V70 og elsker den. Har hatt flere og vil fortsette og ha det i fremtiden isofix var standard fra 2004 mod. Ang girkasse så ville jeg kjøpt 2005 mod eller nyere og fått tiptronic kasse isteden for den gamle automatkassen(hvis dere skal ha aut) vi har hatt manuell og det har vært bra det også. Skal dere ha manuell bør dere uansett kjøpe nyere enn 2002 da det ofte er barnesykdommer med de første utgavene! Du får plass til to vogner i bagasjen og tre seter i baksetet. Men jeg syns det er litt dårlig benplass i forsetet når de store barnesetene (9-25 kg bakovervendt) er montert. Men har forstått det sånn at det gjelder i alle stasjonsvogner. Priser på dele er verken veldig billige eller avskrekkende dyre. Tror nok det er billigere enn mange andre merker (feks Mercedes og Audi). Men vi har byttet mest slitedeler på våre volvoer. Lite annet som har gått i stykker til tross for ti tusener med km. Solide biler som er holdbare og komfortable. Kan absolutt anbefales! Ang motor anbefaler jeg D5, en diesel motor med haugevis av krefter selv med fullastet bil. En slitesterk motor som ruller flere hundre tusen km. Det er en grunn til at disse motorene sitter i drosjer disse bilene koster gjerne mer enn feks Ford Mondeo og Opel vectra. Men det er med biler som med alt annet; du får det du betaler for! Volvo er kvalitet! PS. Dere som syns de er stygge vet ikke hva dere går glipp av. Anonymous poster hash: ba5ce...570
stratosku Skrevet 6. april 2014 #17 Skrevet 6. april 2014 Volvo v70 har fantastisk god plass, vi fikk plass til to store kombivogner, evt tvillingvogn og ei trille+ en del baggasje. Hadde ingenting å klage på når det kom til baggasjeplass, følte vi kunne stable i det uendelige omtrent. Vi hadde 3 bakovervende seter uten noen problem, og vi hadde god plass foran i bilen også. Nå har vi Volvo xc70, vet ikke om det er stor forskjell i plass, men vi har klart å få plass til 3 bakovervendt besafeseter- og det er bilseter som tar stor plass! Selv har vi hatt utrolig lite feil med våre volvoer, men når vi har hatt problemer har tusenlappene fløyet ut vinduet. Rett før vi solgte v70'en hadde vi reprasjoner for godt over 40.000 kroner! Om du bor nært Sverige kan du spare mange mange tusen på å få den fikset der. Isofix ble ikke standard før i 2006, så det er ikke lett å finne biler med isofixfester før den tid. Men er det veldig vikitg? Det kan ikke brukes til mer enn 18 kg. Det er fullt mulig å få det installert, er ikke så alt for dyrt Vi har elsket våre biler! De har god kjørekomfort, god plass, veldig praktisk, oversiktlig og jevnt over lite feil. Synes også dette er en utrolig fin bil utseendemessig. Jeg personlig er så vant til å kjøre denne bilen, at det ikke er noe problem for meg å parkere eller kjøre i store byer. Det har jeg aldri tenkt så mye over, synes det er verre å kjøre små biler faktisk Når jeg går inn på besafe sin liste over biler med isofixfester så står det at v70 hadde det fra 2000. Men årstallene varigerer fra mod til mod. Anonymous poster hash: badd4...462 Vi har hatt to volvo v70, en 2003 modell og en 2007 modell. Ingen av dem hadde isofix, men det var mulighet for å få det ettermontert. Men nå har vi volvo xc70 2013 modell, og der var det montert. Vet ikke om det vil si at da at det kanskje er mulig å få montert isofix på bilene etter 2000 da?
Hønemor30 Skrevet 6. april 2014 #18 Skrevet 6. april 2014 Du skal lete lenge etter en bil i samme klasse som ligger like godt på veien. God å kjøre,god plass,trygg og solid. Jeg er omvent selv de verste volvo hatere når skal du ha en eldre bil er dette absolutt et godt valg. Men jeg ville holdt meg unna 99/2000 modellen. Den hadde mye " barnesykdommer". Det er god plass til tre barneseter og to store barnevogner. Ikke dyrere deler enn til lignende biler. Bilen er gammel og du får også tak i en god del uorginale deler om dere skrur selv eller kjenner noen som gjør. Lykke til med bilvalg.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #19 Skrevet 6. april 2014 Vi har volvo v70 SUPER fornøyd Angående isofix koster der 250kr på Bilia og det er ikke noe problem å sette inn under sete selv om man er litt handy ) Anonymous poster hash: ef156...985 Ante ikke at man kunne sette inn isofixfester selv, eller i det hele tatt når det ikke var fra før i bilen. Anonymous poster hash: badd4...462 Joda, ikke noe problem, men dem kan gjøre det på verksted for deg også Anonymous poster hash: ef156...985
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #20 Skrevet 6. april 2014 Dyre servicer! Veldig dyre! Anonymous poster hash: 03ecd...add
MAMMA MIA08 Skrevet 6. april 2014 #21 Skrevet 6. april 2014 Du kan kjøpe vår V70 - 2005 mod. Summum (dvs. "toppmodellen" m/ aut gir, 180 hk, hel skinn (beige), supert anlegg etc etc Mørk grå. Nylig NAF-testet. Selges til en fornuftig pris. Vi skal kjøpe ny. Helt samme. Så ja, Volvo V70 er en fantastisk bil!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #22 Skrevet 6. april 2014 Er det dårligere plass i de litt eldre modellene? Vi har en fra sent på 90-tallet og der er det litt trangt når vi har bakovervendt bak fører. Vi har naturlig nok ikke iso-fix fester, da men har ikke hatt problemer med "barnesykdommer" på den, den nærmere seg 250 000 på kilometeren Anonymous poster hash: f7052...e3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå